Reklama

Reklama

Působivý snímek vypráví příběh kultovního zpěváka a písničkáře Hanka Williamse, který navždy změnil country hudbu díky svému okouzlujícímu charismatu, úžasnému hlasu a originálním písním, z nichž většina je dnes považována za americkou klasiku a byla mnohokrát znovu nahrána popovými, rockovými i country umělci. Hank Williams (Tom Hiddleston) se vynořil z hlubin lokální alabamské hudební scény po druhé světové válce. Jeho žena Audrey (Elizabeth Olsen) se navzdory svému nedostatečnému talentu zoufale snažila zpívat po jeho boku, což u nich vedlo k velmi bouřlivé domácnosti. Williamsova schopnost psát písně pokrývající širokou škálu emocí, k nimž ho inspirovaly vlastní osobní problémy, se stala podstatou country hudby. Na konci se mu podařilo uskutečnit své sny: vytvořil řadu úspěšných hitů, vydobyl si místo na prestižní nashvillské scéně i v rozhlasovém pořadu Grand Ole Opry a dokonce občas vystupoval i v tehdy zcela novém médiu - televizi. (HBO Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (43)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Veľmi slabý životopisný snímok. Nebyť zaujímavej hudby a skvelej Elizabeth Olsen, hodnotil by som ešte nižšie. Tom Hiddleston nič extra, vôbec sa mi do tejto roly nehodil. Môžem pochváliť skvelé vyobrazenie doby, v ktorej sa snímka odohrávala. Od kostýmov, vozového parku, či interiérov. Treba však priznať, že cez to všetko, že Hank Williams bol skvelý spevák, jeho životný príbeh nieje veľmi zaujímavý. Možno iba žiarlivosť jeho ženy, ktorá mu závidela, že on napreduje a na ňu po speváckej stránke každý kašle. Celkovo je tak snímka neskutočne depresívna a "šedá". Rozhodne sa to nedá odporučiť, pretože je to čisto priemerná záležitosť a na svete je omnoho viac lepších životopisných snímkov z prostredia speváckych ikon. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Viem kto bol Hank Williams, a este aj viem, kto bol kantry spevak Willie Nelson. Kazdopadne je to slabe, Hiddleston je urcite dobry herec, ale tu sliapol vedla, aj spolu s Elizabeth Olsen. Apropo, od Willie Nelsona cerpal cesky kantry spevak Michal Tucny - takze za mna radsej Nelson nez H. Williams : 20 % ()

Reklama

mickyreed 

všechny recenze uživatele

Moc jsem se na to těšil ... čekal sem něco na způsob Walk The Line o Hankovi. Ale ve srovnání s precizní filmovou biografií Johnnyho Cashe to hrozně pokulhává. Začínáme už u dospělýho v hudbě zajetýho Hanka ... neznáme všechny vlivy z minulosti, podle kterejch psal, skládal atd. Víc než polovinu filmu zabere panovačná manželka, pričemž očividně v jeho životě hrálo roli mnohem více žen. Přátelský vazby a konflikty vyšumí po dvou minutách úplně do prázdna. Tohle všechno pak člověk u Walk The Line zpětně docení, protože Mangold to měl fakt perfektně zvládnutý. Tom to ale zahrál naprosto s přehledem :) ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno nerozumim diametrálně odlišnýmu obecnýmu hodnocení v porovnání s mnohem exponovanějším Walk the Line - I Saw the Light mi v ničem slabší nepřijde. Film je to samozřejmě jinej a trochu jinak pojatej (míň popisnej, míň exaktní, míň dokumentární), týká se ale stejnýho období, podobnýho stylu, podobnejch lidí (pozdější Cashovu June Carter jde i vidět na některejch Hankovejch videích, třeba právě sborovýho zpívání I Saw the Light - Williamsovi byli kromě s Cashovejma kamarádi i s Presleyovejma atd.) a nakonec i podobnýho životního stylu - chlast, prášky, drogy, odvykačky, sláva, kolotoč osobních selhání... Mně osobně přijde moc dobře, že se IStL nesnaží Walk the Line kopírovat - určitě jsou věci, který by se daly udělat podrobnějc, jinak (možná i líp), ale jestli se víc soustředit na to nebo ono, to je věčná polemika životopisnejch filmů bez jasnýho závěru - film dycky existuje jen tak, jak je natočenej, a všechno ostatní můžou bejt jen spekulace, jak by to asi mohlo nebo taky nemuselo dopadnout. Za mě platí to nejzásadnější - a nakonec je to vlastně to, co se Cashovi ve Walk the Line nepodařilo: Hankův příběh mě rozsekal, fakt mě to zasáhlo; rozumněl jsem jeho zoufalství, vnímal jsem jeho samotu. A z těch textů těch jeho písniček, který se tak trochu tvářej jako nevinný táborákový hity, mě vysloveně mrazilo (Why Don't You Love Me(!), Move It On Over, ale i Lovesick Blues nebo to I Saw the Light) - bylo mi smutno a mrazilo mě z toho zoufalství, strachu a všudypřítomnýho rozkladu skrytýho pod krásně melodickym a optimisticky znějícim povrchem naoko pozitivních písniček. A od podobnejch filmů já víc nechci - Hankův osud mě zasáh, je mi z něho smutno, a hlavně už dneska o nějakym Hankovi Williamsovi nejen vim (před filmem jsem znal akorát tak titulní písničku bez toho, aniž bych tušil, kdo za ní stojí), ale díky Hiddlestonovi na něj ani nezapomenu. A to je ta poslední podstatná věc - herci: Hiddleston je neskutečnej borec, to opravdu všechna čest. Nejen před jeho herectvím, ale hlavně před schopností zahrát i zazpívat všechno tak, jak si to film o takovymhle gigantovi hudebního světa zasluhuje - to znamená autenticky, profesionálně, přirozeně a hlavně skutečně(!) a bez playbacku, což se nakonec týkalo i těch jeho skvělejch doprovodnejch skupin: Hiddleston nehrál, že hraje na kytaru, ale hrál na kytaru - nehrál, že zpívá, ale zpíval; kapely nebyly komparsem a křovím, ale skutečnejma živejma kapelama hrajícíma i na autentický pedálový kytary. Byl to případ i Walk the Line, kde byli podobně skvělí Phoenix s Witherspoon, a je to případ i stejně famózního a obdivuhodnýho hereckýho dua Hiddleston - Olsen. Možná mě IStL tolik zasáhlo zčásti i proto, že Williamse oproti Cashovi žádnej hepáč nečeká, ale i kdyby to bylo proto, tak je to jen o důvod víc, proč film vidět. // Je pro mě zajímavý, že Williams o folku řikal to samý, co o pár let pozdějc vlastníma slovama v podstatě zopakoval Dylan: "Rokenrol mi prostě nestačil. Má chytlavé fráze a energický rytmus, ale písně nebyly vážné ani neodrážely skutečný život. Když jsem začal s folkem, věděl jsem, že to je vážnější. V těch písních je víc zoufalství, smutku, více jásotu, více víry v nadpřirozeno, jsou v nich daleko hlubší city." - vs. Williamsovo "Folk music, it's sincere. There ain't nothing phony. Man sings a sad song, he knows the sad." /z interview pro Tribune - kterej je teda ve filmu celej silnej a skvělej/. I'm sorry, babe. - Sorry for what? - For everything. () (méně) (více)

silentname 

všechny recenze uživatele

Tiež vás štve, keď dopadnú očakávania ako ohromné sklamanie? Neviem ako inak by som dokázal ohodnotiť "I Saw The Light." Film s ohromným konceptom, výborným obsadením, skvelou hudbou a neskutočne pomalým tempom a zle napísaným príbehom. V skratke je tu povedané úplne všetko. Čím ďalej som to sledoval, tým viac mi to pripomínalo film Eden, ktorý bol podľa mňa ohromná nuda. Tu je to presne to isté. Akurát mám pocit, že pri vyššie spomenutom filme som neočakával nič silné a sklamanie nebolo také veľké. Ale s týmito hercami a ikonickým menom sa dalo urobiť oveľa viac. A preto si rozoberieme najväčší problém tohto filmu. Je neskutočne zle napísaný. Po celý čas len chcete, aby sa konečne niečo stalo, aby sme sa konečne niekam posunuli, aby mal film reálny cieľ. No miesto toho len ide z bodu A do bodu B a tak ďalej .A nič zaujímavé sa počas celého filmu neudeje. Aj keď sa budú tvorcovia snažiť vytvoriť pár efektnejších momentov. Padajú mimo úrodnú pôdu. Najmä preto, že už človek je otrávený z toho, že celý čas sleduje, ako sa nič nedeje. Na druhú stranu ale hudba funguje skvele a Tom Hiddleston s Elizabeth Olsen majú medzi sebou dobrú chémiu. A sem tam majú dobré momentky. Ale inak majú aj momentky, kde sa človek škrabká po hlave a rozmýšľa, čo to filmu pridalo, ako napríklad scénka s garážovými vrátami. Jediné čo viem povedať k filmu je fakt, že je nuda. A nemyslím si, že to malo vypáliť takto. Rozmyslite si to. Hodnotenie: C- ()

Galerie (22)

Zajímavosti (3)

  • Herce Toma Hiddlestona při jeho přípravě na roli Hanka Williamse mentoroval country zpěvák Rodney Crowell. (Polinecka)
  • Tom Hiddleston v rámci příprav na roli country hudebníka vystoupil první zářijový víkend 2014 na Wheatland Music Festivalu v Michiganu s Williamsovou písní "Move It On Over". (Zdroj: billboard.com)
    (LejdyFajfka)
  • Studio koupilo od společnosti Sony ATV práva na celý katalog písní Hanka Williamse. 
    (Pria)

Reklama

Reklama