Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1918, První světová válka vrcholí, zapojuje se i Amerika. Německému letectvu, do té doby složenému z příslušníků aristokracie a buržoazie, dochází kvalitní piloti. Proto vrchní velení umožní vstoupit do letectva i příslušníkům nižších vrstev. Jedním z nich je i Bruno Stachel (George Peppard). Od začátku mezi ostatní piloty nezapadl, přesto se snaží dokázat, že je lepší než ostatní. Poté, co se z něj stává letecké eso, velitelství ho propaguje jako národního hrdinu, aby pozvedlo morálku obyčejných vojáků, že i člověk jejich vrstev může být úspěšným důstojníkem. (PavelR)

(více)

Recenze (38)

kinderman 

všechny recenze uživatele

Epický válečný velkofilm říznutý psychologickým dramatem vypráví příběh ambiciózního a egocentrického německého vojáka z nižších vrstev, který se prostřednictvím nesporných pilotních dovedností (a také společenské a politické manipulace) propracuje až ke statutu národního hrdiny a držitele nejvyššího vyznamenání. Dodnes skvěle fungují jak záběry leteckých soubojů, tak hudba J.Goldsmithe. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tenhle válečný snímek je dobře natočený a má momenty, které vás dovedou strhnout, kdy si říkáte, že teď to bude paráda. Ale pak ten pocit najednou opadne a vy se přistihnete u toho, že vás to vlastně ani nebaví. Pak zase něco. A pak zase nic. No naštěstí to zachraňuje Ursula Andress, která je tu neskutečně sexy. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Postarám sa o to, aby ste tú medailu nedostal..." Modrý Max je pre mňa veľké prekvapenie. Hlavná postava je namyslený a sebecký hajzlík s tvárou sympaťáka, ktorého zaujíma jedine honba za Modrým Maxom - medailou, ktorú dávajú pilotom za 20 zostrelených nepriateľských lietadiel. B. Stachel dokáže celé hodiny prečesávať les kvôli nepotvrdenému zásahu a je to dôležitejšie ako smrť kolegu. Ostatní letci samozrejme pre túto novinku pochopenie nemajú... Vzhľadom na rok výroby ma film nielen že maximálne zaujal ako celok, ale klobúk dole i pred bojovými leteckými scénami, kde na rozdiel od mnohých podobných filmov ani na chvíľu nezapochybujete o tom, kto je kto. Fakt skvelá prehľadnosť. Príbehom sa mihne i slávny červený barón, ale je to iba jedno z mnohých pozitívnych vecí na tomto filme. 1. svet. vojna bola ešte doba, keď česť a úcta k nepriateľovi ešte niečo znamenala. a z filmu to cítiť. Maximálne možné najlepšie zakončenie príbehu, kde sa rieši vážna dilema - hrdina či vojenský súd, u mňa dvihol hodnotenie k plnému počtu. Neviem ako ostatní, ale ja som o letcoch zatiaľ nevidel lepší film, z 1. svetovej určite. 100%. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Vynikající letecké drama z 1. světové války, výborné obsazení, George Peppard zahrál Bruna Stachela perfektně a jeho charakter se neustále vyvíjí, ostatní své role zahráli výborně. Scénář zajímavý a hodně dobrý. Kamera ve filmu je opravdu excelentní a při leteckých scénách je to skutečně vidět, ale ani jindy nezaostává. Atmosféra 1. světové války je z filmu hodně cítit. Hudba Jerryho Goldsmithe je příjemná. Scény leteckých soubojů jsou natočeny dynamicky a závěrečná Stachelova akrobacie je úžasná. Konec filmu je nejlepší možný a délka je přiměřená, film nenudí ani na okamžik a celkově je ještě o trochu lepší než "Stíhači, na start!" takže 5*. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Výborný, ač poněkud rozvleklý, snímek z prostředí stíhacích pilotů za 1SV, výborně vykresluje příběh cílevědomého arogantního letce, jdoucího přes mrtvá těla svých i nepřátelských stíhačů, povedlo se zde uskutečnit jednoduché úsloví, že pýcha předchází pád. Ve filmu jsou velmi zdařilé bojové scény, nejen ve vzduchu, ozdobeny půvaben Ursuly Andress i hereckým výkonem jak Pepparda, tak Masona. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (10)

  • Jedna postava ve filmu má příjmení Stachel (George Peppard). V němčině toto slovo znamená "žihadlo". (Cheeker)
  • Jeden z kaskadérů pilotů byl i Peter Hillwood, který létal s 56. letkou v bitvě o Británii. V roce 1966 se zabil při letecké nehodě. (Cheeker)
  • Bruno Stachel (George Peppard) havaruje v "převratném" prototypu, kterým je ve skutečnosti francouzský stroj Morane-Saulnier MS.230 vyráběný až od roku 1930. Na rozdíl od jeho filmových záludností se jedná o oblíbený cvičný a akrobatický stroj používaný i v československém letectvu. K vidění je v expozici leteckého muzea ve Kbelích. (calculus)

Reklama

Reklama