poster

Trhlina

  • Slovensko

    Trhlina

  • Velká Británie

    The Rift

Thriller / Horor / Mysteriózní

Slovensko, 2019, 111 min (Televizní verze: 2x60 min)

Komentáře uživatelů k filmu (358)

  • POMO
    **

    Neúspěšný pokus o mysteriózní horor, jak ho nejlépe umí a primárně dělají hollywooďané. Neatraktivní postavy (v jakémkoliv smyslu slova), zdlouhavá a nezajímavá expozice, nevydařený pokus o již tak ohrané fígle ve vytváření napětí při toulkách lesem. Bebjak je dobrý rejža, postavama i příběhem výrazně komplexnější a hlubší Čiara byla super. Tenhle typ žánrovky ale evidentně vyžaduje jiný typ talentu, a nejspíš i lépe zadaptovaný scénář, který zde zavání odfláknutou komerční rychlokvaškou.(15.5.2019)

  • Tosim
    ***

    Až do finále dost napínavý film, který sice bere spoustu vlivů odjinud (bermudský trojúhelník, footage lesní horory), ale Bebjak to svou jistou žánrovou rukou jistí. Finále nabídne víc otázek než odpovědí, takže snímek padne rychle do průměru. Škoda.(23.4.2020)

  • Enšpígl
    ***

    Moc jsem se těšil, že v Blavě uvidím slovenský film a Petera mám rád, takže nebylo během mého pobytu co řešit. Bohužel, zejména první část mě přišla taková trošku nezdravá řekněme. Aby se chodili dělníci dívat na trezor uprostřed místnosti jak na svatýho dindinda a vzdychali jak nejde otevřit to se mě nějak nezdá. A živě si představuji jak studenti lačnící po informacích sbírají papírky ze země a čtou si je. Sestavená parta se dala do kupy takovým fofrem, že jsem ani nepostřeh jak. Pak přišla zajímavá část, která měla silné pasáže, dobrou hudbu a atmosféru, ovšem tvrdit že jsem pochopil epicentrum dění, to tedy fakt nemohu. Ještě k hercům, podle mě to nebyl dobrý casting, příliš přehravání a žádné velké sympatie, jedině Tomáš Maštalír snese přísnější měřítko.(25.1.2019)

  • Cervenak
    ***

    Trpí to podobnými problémami ako kniha, teda papierovými, neprirodzenými dialógmi (samozrejme, vo filme to prekáža citeľne viac, miestami ma pri slovách ako "nemenší" až mykalo) a značnou rozvláčnosťou, za čo môže najmä prvá polovica príbehu s poslabšou výstavbou vzťahov a celkom nefunkčnými motiváciami. Všetko okolo búrania blázinca a odhaľovania obsahu trezoru mohlo byť výrazne stručnejšie, takže je divák už asi v polovici celkom unavený a samotný výlet do lesa už nemá jeho plnú pozornosť (rozdelenie na tri časti v TV tento problém zrejme odbúra). Navyše je to vo filme "okorenené" srandovnými akože ľakačkami, ktoré v dobe Jamesa Wana už môžu vystrašiť naozaj len tie tetušky, čo prišli do kina vymasírované kampaňou na JOJke a v bulvári (zaujímavý fenomén - nepamätám si v kine také staré publikum, obzvlášť na hororoch zvyknem byť najstarší divák, tu to bolo naopak). No a potom sa ide na výlet a tak ako v knihe, konečne to začne byť zaujímavé. Niežeby to bolo naozaj strašidelné, ale sú tam dobré nápady a niektorým scénami nechýba pôsobivosť. Herecké výkony omladiny mi nevadili, Maštalír s bajúzmi bol zábavný, z nejakého dôvodu sa na ňom celé kino smialo, hoci hovoril veci ako "tie dvere tam predtým neboli!", ktoré mali byť desuplné. Veľmi dobrá práca s ruchmi a podľa mňa výborná hudba. Bebjakovo remeslo solídne, aj keď, samozrejme, stále je to televízny projekt zostrihaný do kina. Celkovo mierne prevažujú pozitívne dojmy, takých 6/10 a veľmi sa teším z komerčného úspechu, lebo to pomôže kinám i tvorcom, ktorí by radi natáčali žánrové veci pre širšie publikum.(4.2.2019)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,416,175▐ Slovenský Blair Witch Project a nie zlé. Hlavne prvá polhodinka a pobehovanie po opustenej psychiatrii, kde sa objavujú nejaké tie záhadnosti má svoje temné čaro. Zaujme to, nechá tápať kam sa to bude uberať. Nakoniec skončíme v tajuplných lesoch, v takom našom bermúdskom trojuholníku. Kde to ale zamotáva hlavu a hmatateľné vysvetlenia žiadne. Nakoniec to je taká mysteriózna psycho dráma z dobrou atmosférou, ktorú si môže vysvetliť každý po svojom, či už schýza, rozdvojená osobnosť, či útok ufónov, všetko je otvorené. Herci slušne a doprovodná hudba robí svoje. Na naše pomery prekvapujúco dobrá práca. /videl v kine: 75%/(12.2.2019)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Už když jsem viděl sponzora TV JOJ, říkal jsem si "to bude sračka!". A taky, že jo. Nevěřil jsem vlastním očím, že tohle šlo do kin? Vždyť to byla TV inscenace! Navíc s nehercem v hlavní roli, který vypadal jako feťák. Nikdy jsem neviděl v dnešní době natočen dobrý slovenský film, ani český, ani polský... Takže tohle byla předem tutovka na ODPAD! 💩💩💩💩💩 Je směšné tento film zařazovat do kategorie horrorů, protože tohle je naprostá ostuda a i odpadní produkční společnost THE ASYLUM dovede natočit lepší film! Dle mého názoru, na CSFD to hodnocení dali nachytaní. Zaplatili za kino 130 Kč, to je nasralo a tak pomstichtivě chtěli nalákat další. A nebo je to fraška jako s hodnocením filmu L. Vondráčkové. Trhlina je MEGA-ODPAD.(1.6.2019)

  • tron
    **

    Trhlina, to sú hlavne nerealistické, nechtiac smiešne dialógy a nesympatické postavy hrané hercami, ktorí nie sú zlí, ale tu sú strašní a umelí. Tribečská záhada sama osebe je OK, ale do filmu sa z nej podarilo dostať málo. Pár plusových bodov k dobru za ako-takú atmosféru, prameniacu z ponurých lesov. Ale len čo režisér začne riešiť postavy, dej a dialógy, fakt bieda. Ani neviem, či sa to dá charakterizovať ako horor. Prinajlepšom mysteriózny. Prinajlepšom.(10.6.2019)

  • Dadel
    **

    Horor jen pro ty, kdo se bojí při Signal Festivalu(4.6.2019)

  • M.a.t.t.
    **

    Základ by tu bol a presne toto je cesta, akou môže slovenská kinematografia sláviť úspech. No pokiaľ si Jozef Karika skutočne myslí, že ide o dokonalú adaptáciu jeho knihy, potom je chyba buď v jeho predlohe, alebo má veľmi slabú fantáziu a zrejme nevidel mnoho kvalitných žánrových snímok. Práca so zvukom, či hudba sú pritom na úrovni a na niektorých miestach vedia patrične znepokojiť, no filmová verzia nie je ideálne zostrihaná, expozícia až príliš zdĺhavá, herecké výkony poväčšine neznesú najprísnejšie kritériá a hapruje to po aj po stránke dialógov. V závere, keď sa scenár trochu viac odtrhne z reťaze, síce Trhline nechýba istá pôsobivosť, no predošlé Bebjakovo Zlo bolo predsa len funkčnejšie ako celok. Komerčný úspech sa tvorcom nedá nepriať, už len za tú snahu pokúsiť sa o niečo iné, no výsledok ostal tentoraz na polceste. 50%(5.7.2019)

  • Dudek
    *

    Udivuje mě, že Trhlina je vážně myšlený film, který zamířil do kin. Nezapůsobil by totiž ani jako film absolventký či dokonce amatérský. Obrazová stránka je totálně laciná, snad jako by se snažila evokovat dojem home made videa. To však není největší problém. Tím jsou výrazové prostředky a scénář. Postavy jsou totálně nevěrohodné a jen těžko lze chápat motivace jejich činů, v podstatě to co sledujeme nedává od prvního záběru vůbec žádný smysl. Snaha lekat, děsit nebo udělat z diváka osobu citově zainteresovanou je směšná a většinu publika naprosto mine.(14.6.2019)

  • Morien
    ***

    Mám s filmem takové bratrské pouto, za jedno si myslím, že bychom se měli znovu naučit natáčet hororové filmy, a tudíž každá snaha dobrá, a za druhé jsem taky napsala horor, kde si postavy zpívají "dej si pozor na les, ať tě nespolkne". Škoda, že hudba nebyla v rámci příběhu prominentnější (více prominentní? hm).(11.11.2019)

  • Rex Mundi
    **

    Knihu som nečítala (vraj dosť veľa zmenili), ale z filmu teda múdra nie som. Čo sa mňa týka, nič tu nevyšlo, snáď okrem zopár mrazivých scén, ktoré stáli za to. Zvyšok ani ťuk. Postavy, dialógy, narácia, herecké výkony,... akurát na pokrčenie plecami.(18.6.2020)

  • Davies182
    ***

    Když přimhouřím jedno oko, tak musím Slovákům vyseknout poklonu za to, jak se s notně mysterióznější předlohou poprali. Ta nejlepší pasáž z knihy (autentické příběhy lidí, zmizelých během jednoho století) je sice z pochopitelného důvodu zredukována na půlminutovou koláž, ale dejme tomu, že všechno ostatní tu v rámci paranormálního thrilleru šlape na dvojku s hvězdičkou. Nejhororovější scénu rozdělení světel už pak sice nic nepřekoná, ale já tentokrát nechci nic moc vyčítat. Bavilo mě to.(11.11.2019)

  • paascha
    **

    Kniha průměr, film slabší(11.11.2019)

  • Wacoslav1
    ***

    Tak dlouho jsem se chystal, že si přečtu knihu, až vyšel film a tak jsem se jako fanda do Tríbečské záhady pustil rovnou do něj, takže nemůžu srovnávat. Film vystihuje pak jedno slovo a to rozporuplný. Ta první půlka převážně v tom blázinci mě nebavila ani nijak nevtáhla do děje, takže první půlku jsem přetrpěl, ale jak se konečně vyrazí na výlet tak je to jiný kafe. Bál jsem se další kopírky Blair Witch, ale trhlina si jede svou cestou. Uznávám, že herci jsou vesměs nezajímaví s výjimkou Maštalíře jehož přerod z velkýho suveréna do borce kterýmu z toho jebne mě hodně bavil navíc je tu i zajímavá pointa ohledně jeho postavy. Atmoška na výletě je precizní jak málo stačí perfektní kamerový nájezdy na sychravý podzimní les prostá hra světel v tmavé noci potkávání osob které tam prokazatelně nemůžou být atd. Fakt škoda tý nezaživný první půle jinak bych hodnotil výš.50%(18.9.2019)

  • Fiftis
    *****

    Trhlina balansuje na hrane škandinávskeho thrilleru, detektívnej zápletky a mysteriózneho hororu. Po väčšinu času sa režisérovi Petrovi Bebjakovi darí budovať a udržať silné napätie a to ako za pomoci samotného príbehu, tak i audiovizuálnych stimulov. Vypäté scény, napríklad keď sa Igor snaží dostať do tajomného trezoru, sú podkreslené pomalými a tajuplnými zvukmi, ktoré nemusia nutne súvisieť s tým, čo sa práve zobrazuje na plátne, ale dotvárajú želaný efekt znepokojenia. Bohužiaľ sa o túto barličku snímka opiera príliš často a tak tento postup po niekoľkonásobnom opakovaní stráca na intenzite. Podobne dobre sa pracuje aj so strihom, kedy sú určité scény prekladané svižnými zábleskami do minulosti. Aj napriek ich občasnej prvoplánovej náture pracujú tieto prestrihy tak, ako bolo zamýšľané a vzbudzujú v divákovi zvedavosť, čo že sa teda kedysi odohralo. Thriller Trhlina síce nedosahuje najvyšších kvalít svojich škandinávskych predobrazov, aj napriek tomu ale v rámci slovenskej, poťažmo i českej, filmovej produkcie, predstavuje nebývalú a zručne vyvedenú raritu.(21.11.2019)

  • Shakers
    ***

    Na slovenské pomery fajn. Príbeh ujde a predovšetkým má čím zaujať, na druhu stranu mu aj pomohol pôsobivý výber lokácii, s ktorej Bebjak vystrúhal napínavú atmosféru. V "hororových" častiach treba pochváliť predovšetkým hudbu. Kamera a casting sa tiež vydarili. Celkovo sa jedna o dobrý film, len škoda toho záveru, kde to už tak negraduje a zároveň sa ani nič nevysvetluje s čoho som bol trošku sklamaný. 60% - 3*(13.8.2019)

  • niethustra
    ****

    Takhle to mám rád.(4.6.2019)

  • MIMIC
    ****

    Dokážem si predstaviť, ako báječne si film užil divák bez znalosti predlohy. Mnohé závažné a šokujúce dejové zvraty sa totiž vo filme vo vzťahu ku knihe zopakovali jedna k jednej, logickou otázkou teda je, čo také mohlo osloviť čitateľa, ktorý mal naopak to šťastie, že najprv zhltol knihu. Film totiž stavil na vysokú popularitu literárnej predlohy. Je to jednoduché. Mária Havranová (ktorá si mala ponechať toto nádherné dievčenské meno) je najväčší súčasný slovenský ženský sexsymbol, a to sa zaobíde úplne bez mejkapu (!). Matej Marušin najväčším mužským sexsymbolom bude až vo chvíli, keď sa ostrihá nakrátko, je šťastie, že vo filme ho vidno väčšinou v čiapke. Už jeho fyziognómia stojí za návštevu kina ako nejaký špeciálny bonus. Režisér je však určite zvedavý na iné, takže - široko-ďaleko neexistuje lepší mysteriózny triler. To menej lichotivé nasleduje. Niektoré scény sú zostrihané príliš unáhlene (doslova blesková návšteva cvokhausu v noci), vidno, že strih primárne slúžil tomu, aby bola dĺžka materiálu určená pre seriál prispôsobená potrebám filmu. Uprednostniť seriál pred kvalitami filmu je niečo, čo nikdy nepochopím, aj keď žijem v kapitalistickej spoločnosti. Režisér sa totiž do dejín kinematografie zapisuje filmami, nie seriálmi. Z dôležitých vecí tu hapruje budovanie napätia. Ak viem, že robím hororový mysteriózny triler, alfou a omegou je napätie, ktoré by síce malo byť kolísavej intenzity, ale nikdy nezmiznúť (vo filme Votrelec je tam permanentne, bez odľahčujúcich scén). Ak idem do kina na niečo strašidelné, potrebujem sa báť k posraniu (napr. oceňujem zvuky, ktoré vydáva to malé chlapča v lese). Napätie musí vystupovať z plátna vo "vysokom reliéfe", ako asambláž, a to i v úvodnej polhodinke. Čosi také sa najlepšie dosahuje hudbou, či skôr - v tomto žánri - nápaditým hudobným alebo zvukovým motívom, ktorý by mal jemne vibrovať aj v pokojnejších častiach (motív v Trhline však zďaleka nie je tak dobrý, ako sa píše). Aby si to človek uvedomil, nemusí mať štátnice z dejín kinematografie. Keďže dávam štyri hviezdy, všetko ostatné je samozrejme fajn a nepociťujem potrebu to rozoberať.(21.2.2019)

  • Cappuccino
    ***

    Slovenský Blair Witch Project z prostredia Tribeču neponúka žiadne žánrové vychytávky, a tak sa bude musieť divák uspokojiť iba s klasickým príbehom dobrodruhov, ktorých pohltí neznáme zlo z lesa. Postava Andreja (Dávid Hartl) mi so svojimi rečami liezla na nervy rovnako Dávidovi (Tomáš Maštalír) a chémia medzi postavami vôbec nefungovala. Ako samostatné jednotky však dobre fungovali najmä Maštalír a Bartálos. Atmosféra nebola najhoršia, ale celkovo ma Trhlina v žiadnom smere nijak veľmi neuchvátila.(8.6.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18