poster

I katové umírají! (festivalový název)

  • USA

    Hangmen Also Die

  • USA

    Never Surrender

    (pracovní název)
  • USA

    No Surrender

    (pracovní název)
  • USA

    Trust the People

    (pracovní název)
  • Kanada

    Hangmen Also Die

  • Austrálie

    Hangmen Also Die

  • Velká Británie

    Hangmen Also Die

Drama / Film-Noir / Válečný

USA, 1943, 140 min

Režie:

Fritz Lang

Předloha:

Bertolt Brecht (povídka)

Kamera:

James Wong Howe

Hudba:

Hanns Eisler

Hrají:

Brian Donlevy, Walter Brennan, Anna Lee, Hans Heinrich von Twardowski, Nana Bryant, Margaret Wycherly, Dennis O'Keefe, Gene Lockhart, Alexander Granach, Jonathan Hale, Lionel Stander, Sarah Padden, Edmund MacDonald, Byron Foulger, Arthur Loft, Reinhold Schünzel, Frank Reicher, Fred Kohler Jr., Dwight Frye, Richard Alexander, Chester Conklin, Janet Shaw, William Farnum, Fern Emmett, Bud Jamison, Henry Roquemore, Eddy Waller, Frances Morris, Sam Harris, Lester Dorr, Claire McDowell, Guy Wilkerson, Edward Earle, Charles Middleton, Lane Bradford, John Abbott, Paul McVey, Emmett Vogan, William 'Billy' Benedict, Harry C. Bradley, Hank Bell, William Haade, Emmett Lynn, Harry Wilson, Russ Powell, James Bush, James Dime, Ralph Dunn, Philip Van Zandt, George Irving, Eddie Kane, Carl M. Leviness, Willy Castello, Philip Merivale, Kurt Kreuger, Hans Schumm, David Durand, Lucio Villegas, Rita La Roy, Manuel París, Lucien Prival, Felix Basch, Carl Stockdale, Robert Milasch, Margaret Bert, Ludwig Donath, Tex Driscoll, Crane Whitley, Pietro Sosso, Jack George, Henry Sylvester, Oscar Blank, Otto Reichow, Max Davidson, Virginia Farmer, Erville Alderson, Louis V. Arco, Lester Sharpe, Fred Essler, Steve Clemente
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Exkvizitor
    ****

    Pozoruhodný film o atentátu na Heydricha, který však je místo očekávatelného válečného dramatu spíše napínavým a zvraty nasyceným thrillerem noir. Lang, toho času v americké emigraci, zde vypráví příběh o vítězství českého domácího (!) odboje v boji proti nacistické zvůli, který spočívá právě v likvidaci výše zmíněného "Kata". Snímek měl ve své době samozřejmě plnit kromě zábavní i propagandisticko-mobilizační funkci, takže se jeví jako logické, že je v něm ve skutečnosti značně kontroverzní a s diskutabilními výsledky realizovaná akce prezentována coby čistý triumf (o značných historických nepřesnostech vůbec nemluvě). Jako film sám o sobě však - s mnoha nádhernými záběry a dialogickými perličkami - jednoznačně obstojí.(21.2.2007)

  • Bebacek
    ***

    Vím, proč mi tenhle Langův film doma ležel víc jak rok. Nechtělo se mi do něj kvůli těm historickým nepřesnostem, díky kterým je pověstný, a přesně ty mě nejvíc štvaly. Stejně tak nápisy v angličtině nepochopitelně mixovány s nápisy v češtině a šílená výslovnost českých jmen.. Vůbec je to celé nepovedené. Příliš dlouhá stopáž, pomalé tempo.. Jediné, co se dá ocenit je kamera James Wong Howea a jeho půvabná práce se stíny. Potěší i pro Langovu poetiku typické prvky, a to práce s prázdným prostorem či hodiny zdůrazňující časovou tíseň - tentokrát pražský orloj a smrtka, velice pěkné.(25.8.2008)

  • liquido26
    ****

    To, že je snímek z 99 procent smyšlený a neodpovídá pravdě nemůžeme mít Langovi za zlé vzhledem k roku, kdy film vznikl. Nádech protiněmecké propagandy se zde také samozřejmě objevuje, ale především se jedná o perfektní thriller se skvěle vymyšleným příběhem a vynikajícími herci. No a to, že jsou v Praze anglický nápisy (No potatoes ...) a podobný věci? Koho to štve? Furt lepší než aby tam byly český nápisy bez háčků a bez čárek nebo aby se americký herci pokoušeli mluvit česky :-)) Zajímavý thriller, který se Langovi rozhodně povedl.(24.6.2010)

  • Lima
    ***

    "Slyšíte, co říkám? Ta česká prasata ve Škodovce nechtějí pracovat!"__Guilty pleasure. Historicky i předloženými reáliemi stejný trapas, jako by Češi ve svých podmínkách zfilmovali např. útok na Pearl Harbour. Atentát na Heydricha zde nespáchali parašutisté, ale jediný odbojář, jakýsi MUDr.Svoboda, Heydrich je zde karikatura zla, zpodobnění stanného práva a odboje pak sahá až někam k nechtěné parodii. Film samotný se ani samotnému atentátu nevěnuje, drtivou část stopáže sledujeme pokus českého odboje svalit vinu zabití Heydricha na odhaleného konfidenta a to podrazy a fígly ve stylu Dannyho parťáků. Prostě Američani, no...Ale celé je to takové upřímné, sice nehorázně blbé, ale milé. Milé hollywoodské uznání významu československého odboje. Pro zajímavost - tenhle Langův film byl oblíbeným mezi špičkou tehdejší SS, zejména pak říšského protektora K.H.Franka.(23.7.2012)

  • Cimr
    ***

    Skončil jsem tak nějak napůl cesty mezi líbilo a nelíbilo. Na jednu stranu film obsahuje několik pamětihodných scén (prozrazení Čecha, jeho skon před katedrálou, hra stínů), ale na druhou stranu jsem asi od spojení Lang-Brecht čekal víc. Na jedné straně oceňuji rychlost a zaujetí, s jakým se američtí filmaři vypořádali s látkou, co se jich vlastně de facto netýkala; na druhé straně se těžko přehlíží do očí bijící naivita poplatná tehdejší době (hrdí Češi mluvící anglicky, co drží pospolu a nic neprozradí). Zkrátka z dnešního pohledu je jistě dobré film vidět, ale spíš jako určitou kuriozitu, než jako přesvědčivý umělecký film.(31.7.2012)

  • - Jediný hollywoodsky úspech spisovateľa Bertolda Brechta. Peniaze, ktoré získal, mu umožnili napísať "The Visions of Simone Marchand", "Schwyk in the Second World War" a adaptáciu Websterovej "The Duchess of Malfi". (matriosa)

  • - Hanns Eisler získal Oscara za hudbu. (matriosa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace