Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Taušův způsob točení mi nevadí, takže ta roztřesená kamera a proslunění každýho druhýho záběru mě nechávalo klidným. Po prvním díle jsem byl dost na rozpacích, ale potom, co jsem si zvyknul na způsob vyprávění příběhu, jsem se celkem zakousnul a těšil se na další díly. Tauš si s divákem pěkně pohrál, aspoň teda se mnou, protože jsem ani jednou nepomyslel na to, že by za vraždou policisty mohl stát tenhle pachatel... Proto byl za mě poslední díl libovka s nečekaným finále. A celkově se Zrádci určitě zařadili k tomu lepšímu z české seriálové krimi tvorby. ()
Hodně nepovedená věc, která je o to horší, že tu a tam klame záblesky kvality - chvílema někdo dobře hraje, chvílema dává příběh smysl, chvílema zní dialogy věrohodně, chvílema je jim rozumět, obraz se někdy zastaví a hudba občas neřeže do mozku. To u hloupýho diváka mojeho typu může způsobit, že na to čučí dál v naději, že se to zlomí. Zlomilo - někdy v půlce to totálně padlo na držku. Celé to vůbec nedrží pohromadě ani obsahově, ani formálně, což způsobuje, že je to pocitově stále horší a horší. Prvních několik minut jsem nevěděl, čím to je, ale pak mě napadlo, že parta, co to točila, se živí reklamama na robotický vysavače a klipama pro slovenský rapový ultratvrďáky. Že to prostě není pokus o art a experiment, ale fachidiocie. Tenhle pocit se s každým dalším dílem zesiloval - divný interiéry a...uff...lokace, divný úvodní titulky, divný střihy, až jsem se podíval, kdo je Tauš a ... BINGO! Tak jo, ale kolik lidí se bude rádo dívat na 6 x hodinu a něco reklamních spotů na nic? Ke zvuku nemá cenu se vyjadřovat. Ani k tomu, že Ostrouchov není Neil Young - on hlavně Tauš není Jarmusch, kterej Youngovu kytaru dal jen tam, kam patřila, a obecně umí točit filmy. Nejlepší je na tom ten Dvořák, ale proč tam je? Závěrečná Rottrová to posílá kamsi do temna osmdesátek za Dietlem.... Slátanina na kvadrát. Ale koukám, že Tauš dělal Sněženky a machry po 25 letech, takže je vlastně všechno tak, jak má být. ()
"Do mojí špíny žádná čistota nevleze!" Hlavně to není další x-tý kriminální seriál, protože co se týče režie, tak jde u nás rozhodně o originální dílo, které člověka přilepí do křesla a nejradši by celou sérii zhlédnul za sebou. Tohle je cesta, jak diváka zaujmout, možná bych i trochu zkomplikoval příběh, ale celkově příjemné překvapení. Jen mě štvala ta ruční kamera, proti které nemám problém, ale nesmí jí být moc. Zde měla smysl hlavně v detailech. Každopádně povedená psychosonda do "kriminálníkovy" duše! "Dobří lidé ale občas dělají hrozné chyby!" ()
Zrádci aneb nomen omen sebe-hypovaných tvůrců, protože jedinou skutečnou zradu tu provedli právě oni na skvělém vstupním potenciálu seriálu. Neokoukané a uvěřitelně zahrané postavy s civilními dialogy? Proč jejich problémy a profily postupně neutopit v iracionálních zvratech a šablonovitých “odhaleních”. Expresivní styl? Tupě dotáhnout do nudné, lobotomizujícící šablony a na konci až bohapustého surrealismu na úrovni nedělních studiových pohádek. Parádní zásoba rapového soundtracku? Radši to celé zapatlat Ostrouchovského babynoisem. Vedlejší postavy s potenciálem vývoje? Odsunout stranou a v páté epizodě pro jistotu vystřídat za úplně nové, pro diváka naprosto nezajímavé, pro děj ale zásadní. Doporučuju zůstat u první, maximálně druhé epizody a zbytek si domyslet podle sebe. Šance asi 10:1 že to zvládnete líp než tvůrci sami. ()
Velice dobré. Od obsazení hlavních rolí, přes neobvyklou práci s kamerou (točení z ruky apod.) až po vtíravý hudební podkres. Lenka Krobotová jako vyšetřovatelka velmi uvěřitelná (ačkoliv postava samotná mi chvílema lezla už na nervy). Syrový a napínavý. Sice malinko předvídatelný závěr, ale celkově dost rozsekávající mini-seriál. Jen 5. epizoda působí tak nějak jako "pojďme ten seriál kousek natáhnout, potřebujeme totiž 6 dílů". Z epizody "Den pravdy" bych nechal tak možná 15 minut a rozkouskoval je do dalších dílů. Ale chápu, že to ne vždy je možný. Celkově ale velmi příjemný překvapení. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Na adrese Milevská 20, Praha, kde se v příběhu nachází rozestavěný několikapodlažní komplex s bytem Hany Dangové, je ve skutečnosti přízemní budova samoobsluhy. (Martin_L)
- Duy Anh Tran (Dang) pomáhal štábu s překladem a sloužil jako konzultant režisérů pro scény ve vietnamštině. „Bazíroval jsem na tom, aby byl překlad pokud možno co nejpřesnější a identický. Což ovšem nejde tak lehce, jak se možná může na první pohled zdát. Je plno typických slovních i větných vazeb, které nelze jednoduše přeložit do vietnamštiny, aby vyzněly kupříkladu stejně naléhavě, jako to mu je v jazyce českém,“ vysvětlil herec. [Zdroj: Extra.cz] (Duoscop)
- Natáčelo se v Praze, Liberci, Smržově, Sychrově, Hrabyni, u Mostu a v městských lázních Chomutově, ale také v Německu a Polsku. (rakovnik)
Reklama