Režie:
George MillerScénář:
George MillerKamera:
David EggbyHudba:
Brian MayHrají:
Mel Gibson, Joanne Samuel, Steve Bisley, Paul Johnstone, Nick Lathouris, Hugh Keays-Byrne, Roger Ward, Reg Evans, Jonathan Hardy, John Ley, Brendan Young (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ve zpustošené zemi blízké budoucnosti vládne silnicím divoký motorkářský gang. Řádí v ulicích, terorizuje nevinné civilisty a strážcům zákona se jen směje do očí. Jednoho policistu ale podcení. Když motorkáři brutálně napadnou nejlepšího přítele a rodinu Maxe Rockatanskyho (Mel Gibson), změní se Max v běsnícího šílence, který žije jen pro jediné - pro pomstu. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (619)
Šílený Mel! Tedy, Šílený Max, který definitivně zešílí, když mu sáhnou na rodinu. Ve své době silně kontroverzní film vzbuzoval nevoli a silné emoce zobrazovaným násilím. Dnes je samozřejmě vše jinak, my všichni žijeme v šílené době, tudíž tenhle film asi zaskočí málokoho. A přesto jsem si po dlouhých letech uvědomil, že je pořád napínavý, že bouračky a karamboly mají ty nefalšované grády bez jakékoliv pomoci pixelů, že smrt pod koly tiráku vypadá opravdově, že lesní naháněčka je mrazivá, že bezvýchodnost a hořkost z filmu přímo sálají. A byť druhou část považuji za nejpovedenější z celé trilogie, tak tenhle snímek ji nastartoval. A samozřejmě zrodil množství rozličných plagiátů. A taky díky němu došlo i na čtvrtý film. Hodnocení ponechávám. ()
Námět k nezaplacení, ale rozbředlý scénář, dramaturgie a vedení herců skoro jak od Uwe Bolla. Ten film vznikl jenom kvůli pár automobilovým honičkám, ale Millerovi za něj nikdy nepřestanu být vděčný, protože bez jeho úspěchu by nikdy v budoucnu nemohla vzniknout zázračná genialita jménem Zběsilá cesta... 45% ()
Šílený Max připomíná Lego různých sad v rukou nepříliš nadaného dítětě, kostičky jsou mnohdy prvotřídním výrobkem, ale celek z nich složený zví kočkopsa. Tvrdé bouračky jsou výborné. Vstup Maxe na scénu pojal George Miller nádherně machisticky bezcitně - stříhá mezi slunečními brýlemi, řvoucím motorem, exhalujícím výfukem, ječícími pneumatikami, černými rukavicemi a periodou majáku. Tůrovaný motor střídaný rozpálenými asfaltkami, ubíhající pruhy na silnici přeskakující na zpocenou, dílem unavenou i bezvýraznou Maxovu tvář - to vše sálá žízní, která šahá po divákově hrdle. Prstořez si půjčuje alespoň kousíček kouzla Alexa DeLarge. Technika, silnice, klima (ne tak zcela prostředí) a bezcitnost či bezcitovost - v nich vidím silné stránky Millerova rukopisu. +++++ Když však dojde na obsah hlav a srdcí postav, objeví se tuctovými důvody motivované násilí, nelogické jednání, tuctová idylická láska, tuctové extatické šílenství - tuctovostí se to ve filmu hemží víc než v mém komentáři. Film sice umí předvést řemeslně ucházející hororovou scénu v lese, ale ta působí nejlépe jako slušná kopie, podobně je se mstitelským koncem, u romantické části už ani nelze mluvit o slušnosti a vysloveně nedůvěryhodně působí napětí mezi motivy policejního státu, od občanských institucí odtrženého gangu a "právníkokracie". Neprůměrný průměr. Slabé ***. ()
Nelíbilo, zklamalo. Těšil jsem se na nějakou apokalyptickou zápeltku, ale o tom se člověk dozví úplný hovno. Co se děje týče, po hodině a čtvrt se stane to, co se mělo stát hned na začátku, a co tomu předchází je vlastně nic. Toporný a měkký Mel Gibson, gang čůráků, sem tam nějaká honička, romantický sračičky. Možná jsem to nepobral? ()
Austrálsky režisér George Miller stvoril v roku 1979 jedného z najznámejších postapokalyptických filmových hrdinov. Na plátna kín prišiel "Šialený Max". V hlavnej úlohe sa objavil Mel Gibson. Týmto snímkom odštartoval svoju hviezdnu hereckú kariéru. Z filmu "Mad Max" sa stal kultový akčný snímok. Aj keď trocha trpí nízskym rozpočtom a miestami nedotiahnutým scénarom je to originálne filmové dielo, ktoré sa výrazne zapísalo do dejín svetovej kinematografie. **** ()
Galerie (157)
Zajímavosti (45)
- Mel Gibson (Max) se původně castingu vůbec neúčastnil, doprovázel na něj svého kamaráda. Protože se předešlé noci porval v baru a jeho hlava podle jeho slov vypadala jako „černá a modrá dýně“, byl požádán, jestli by se mohl vrátit za tři týdny, protože produkce potřebovala „šílence.“ (HellFire)
- Režisér George Miller se inspiroval filmem Chlapec a jeho pes (1975). (HellFire)
- Muž před restaurací u cesty je James McCausland, spoluautor scénáře. (HellFire)
Reklama