Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Vědma 

všechny recenze uživatele

Bylo to velice zvláštní, věřím, že někomu to mohlo připadat jako nuda, i já jsem místy usínala, ale průměrné to v žádném případě nebylo. Mělo to v sobě zvláštní druh humoru a pomalou soustředěnost, která se mi moc líbila. Nelíbila se mi jenom ta potrhlá francouzská femme fatale, ta mi lezla na nervy. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jeho filmy jsou i po letech živě zajímavé, řeč je o Polanského 48 hodinách v Paříži. Židovský tvůrce natočil velmi slušný thriller, ve kterém si dá kardiochirurg Harrison Ford svou poslední klidnou sprchu, po které se leccos změní. Z pařížského hotelu náhle zmizí jeho žena, nikdo mu zrovna moc nevěří, takže se pouští do hledání na vlastní pěst. Výborná práce kameramana odpoutá pozornost i od mírně kostrbatého příběhu, Ford si něco podobného (bezvýchodná situace) vyzkoušel o pár let později v brilantním Uprchlíkovi, Polanski neselhává, atmosféra je zdařilá a tajemná kráska Emmanuelle Seigner (nová žena režisérova života pak zaujala i v brilantním Hořkém měsíci) je ztělesněním někdejších vlhkých snů.. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Asi najslabší "Polanski". Problém vidím hlavne v dejovej linke, ktorá mi prišla chaotická a totálne bez šťavy. Jednoducho tu nie je nič, čo by aspoň trochu zaujalo. A tak pekne to začínalo... škoda. Jediné plus sú herci. Žiadny mrazivý thriller na spôsob Hitchcocka sa veruže nekoná. Slabší priemer. 55/100 ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nejen velice dobrý thriller, ale také jeden z nejlepších Polanského filmů. Od počátku se buduje pěkně hutná atmosféra. Fordův hrdina neumí francouzsky, takže ve chvíli, kdy mu unesou ženu, stává se skutečným cizincem v cizí zemi. Naráží nejen na jazykovou bariéru, ale také na nedůvěru ze strany představitelů zákona. Polanski spíš než na nervy drásající scény sází na hrdinovu naprostou bezmoc, na jeho snahu, která se tak často zdá marná. Krásným příkladem je třeba scéna ze střechy, kdy padá dolů úplně všechno, dokonce i hrdinovy boty Za zmínku stojí i vtipná přítomnost Yvese Reniera v roli francouzské komisaře (jméno nemá, ale všichni si ho jistě domyslí V poslední třetině mohl film být o něco důraznější, více vygradovaný. To mu ale neubírá nic na onom kouzlu starých filmů, které se už dnes podaří vzkřísit málo komu. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Rozporuplný Polanského výkon plný strhujúcich momentov, no aj zakopnutí. Akoby sa pán majster nevedeli rozhodnúť, či točia realistický thriller alebo žánrovú hračičku, či sa chcú viac sústrediť na príbeh alebo na formu, akou ho vyrozprávať. Ono je to potom pri sledovaní podobný pocit, ako na húsenkovej dráhe a na uplakanom konci čaká znechucujúca závrať. To všetko by ešte bolo ospravedlniteľné, keby sa dal Frantic označiť za alegóriu na tému "ženatý chlap v zrelom veku a jeho náhodná známosť", lenže ani táto línia, i keď to chvíľami vyzeralo presne tak (ten tanec v arabskom klube nemal chybu), nikam nedošla. Čo je úplne najhoršie, kvôli tejto nekoncepčnosti a nedotiahnutosti je to film, ktorý starne. (október 2009) ()

Galerie (68)

Zajímavosti (9)

  • Harrison Ford si myslel, že Frantic je zavádějící název filmu, protože scénář neměl zběsilé tempo. Navrhl, že vhodnější by byl název „Moderately Disturbed“. Romanovi Polanskému se to nelíbilo. (sator)
  • Ve scéně, kdy se Doktoru Walkerovi (Harrison Ford) na střeše nešťastně otevře kufr a věci z něj padají dolů, je možné si všimnout, že malá Soška Svobody padá ze střechy. V dalším záběru je však pro potřeby filmu vidět, jak leží na menším přístřešku. (Čulo)

Reklama

Reklama