• zette
    *****

    Tak nevim, zda mam drive chvalit scenar nebo herecke vykony... Uzasny filmovy zazitek, ktery cloveka skutecne emocne vyplivne! Zaver je velmi silny. Za pozornost stoji vyborna kamera, ktera detailne zabira mimiku hercu v dulezitych scenach a notne pridava na dramaticnosti celeho pribehu. Simone Signoret (nevim, jak moc zauradovali maskeri, vypadala ale o dost starsi nez ve skutecnosti) predvadi herecky galakoncert, stejne jako Laurence Harvey a vlastne vsichni herci v mensich rolich. Vytecne drama!(21.9.2013)

  • tahit
    *****

    Když se v roce 1958 rozhodl režisér Jack Clayton k realizaci tohoto románu, měl již předem vybranou famózní francouzskou herečku Simone Signoret, která do té role tak fantasticky zapadla, že dominovala maximálně celému filmu. Byť se její protihráč herec Laurence Harvey snažil, seč mohl, na ní prostě neměl.(2.1.2009)

  • Dionysos
    ****

    Bída britské kinematografie II. Stejně jako u jiných filmů "proudu" Kitchen sink realismu/ Free cinema, musíme se nepozastavit nad jejich dvojznačností (pojímáno pochopitelně z historické perspektivy): kvalitní filmy, beze všeho, ale spíše "kvalitní" než "filmy". V tomto filmu je zpětně možno nahlédnout osud britského filmu - zatímco v r. 1959 vzniká "U konce s dechem", v Anglii vzniká "Room at the Top". Zatímco dialogy Belmondo - Seberg některým tehdejším divákům připadaly tak nepromyšlené, že si mysleli, že je Godard vymyslel až na place, slovní výměny Harvey - Signoret a spol. jsou samozřejmě promyšlené, vypointované, vzletné... Zatímco v r. 1959 se ve Francii začali diváci učit chápat příběh pomocí střihu, her s odkazy na jiné filmy, začali si zvykat na postavy doslova rozmlouvající s divákem, chápat rozpoložení Sebergové spíše než skrze to co říká skrze to jak se prochází po letních pařížských bulvárech a jak se otočí zády ke kameře, ve VB roku 1959 jsou lidé odkázání na dramaticko-literární dílo klasického střihu, "pouze" (i když je to samozřejmě důležité) okořeněné o nový obsah (tedy sociální kritiku typického britského života). V době nástupu filmových nových vln Britové osudově zaspali a jako celek se nedokázali dodnes osvobodit ze zajetí divadla a literatury.(30.4.2015)

  • diodoros
    *****

    Film má síce spočiatku šialené tempo, postupne ale spomaľuje a človek sa vo všetkých postavách a vzťahoch zorientuje a môže sledovať realistický príbeh o jednom bezohľadnom sukničkárovi z nižšej vrstvy a jeho ambicióznej ceste na "vrchol" spoločnosti, v ktorej nemá žiadne morálne zábrany, ale naopak jeho zbraňami sú úlisný jazyk a sexuálna príťažlivosť, pričom rozvíri vody a začne hru s ľudmi mocnejšími, ako si spočiatku myslel, z ktorej nemožno vyjsť bez obetí... Na dobu vzniku je to odvážny film, ktorý sa nebojí pracovať s vtedajšími tabu a poukázať na ne ako na významné činitele v horných vrstvách ľudí, kde ten, kto má peniaze má všetko. Kamera je zaujímavá, herecké výkony sú najsilnejšou časťou filmu a dej je mrazivo realistický a svojou výpoveďou, ktorú môžeme uplatniť do každého obdobia, aj nadčasový.(11.6.2014)

  • NinonL
    *****

    Mladý ambiciózních muž se po válce přistěhuje do nového města. Má dobrou práci, ale není spokojen. Ve válce ztratil oba rodiče a nechce se vracet do rozbořeného domova a znovu jej od základů budovat. Seznámí se s mladou dívkou z bohaté rodiny, její rodiče však vztahu všemožně brání. Proto vezme zavděk starší vdanou ženou. Oběma vyznává lásku, obě však pocházejí z "lepší" společnosti, která mu jeho status dává často najevo. Miluje alespoň jednu z nich nebo touží jen po penězích a postavení? Brzy přijde čas, kdy se bude muset rozhodnout.(3.6.2013)

  • - S nabídkou na roli Alice Aisgill byla oslovena také Vivian Leigh. (Kulmon)

  • - Jack Clayton nahradil na pozici režiséra původně zamýšleného Petera Glenvilla. (Kulmon)

  • - Ve filmu se vůbec poprvé v historii britské kinematografie objevily otevřené narážky na sexuální akt. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace