poster

Nehynoucí láska

  • Velká Británie

    Immortal Beloved

  • Slovensko

    Nesmrteľná milenka

Drama / Romantický / Hudební / Životopisný

Velká Británie / USA, 1994, 116 min

Komentáře uživatelů k filmu (60)

  • Radyo
    **

    Při vší úctě ke Gary Oldmanovi a Isabelle Rossellini, tenhle film si i přes jejich výkon více než 2 hvězdičky nezaslouží. Obě dvě jsou ovšem hlavně za ukázky z nesmrtelných Beethovenových děl, a taky trochu za Oldmanův výkon. Pro mě by se tenhle film mohl klidně jmenovat Nehynoucí nuda, jelikož jsem se opravdu cítil docela znuděně po většinu času, jejž jsem věnoval sledování této biografie. Jediný poznatek, který mi utkvěl v hlavě po skončení filmu, byl ten, že Beethoven byl skutečně geniální skladatel. Ale to jsem věděl už předtím.(16.9.2002)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $9,914,409Tržby Celosvetovo $-(10.8.2009)

  • Marigold
    ***

    Jednoznačným kladem filmu je Oldman v titulní roli a samozřejmě Beethovenova hudba, která i průměrným scénám dodává gigantický náboj. Přes několik nesporně působivých vizuálních momentů je však film oproti mistrovském Amadeovi pouze stereotypním brnkáním na strunu milostného příběhu, které má svým zvukem odhalit kus mistrova nitra, ale bohužel vyznívá jaksi do ztracena. Rozhodně to není špatný film, ale velikosti látky nedorůstá...(26.3.2004)

  • tron
    ****

    „Odpustila som mu pre jeho hudbu. Nemohla som nenávidieť človeka, ktorý niečo také napísal.“ NESMRTEĽNÁ MILENKA nie je veľmi strhujúci životopis hudobného génia, ale určite je to poctivá malá dráma o ľuďoch, prekliatí a o tom, ako koľkokrát o našom ďalšom živote rozhodnú hlúpe trojsekundové minutia sa na chodbe hotela. Snímka sa nakrúcala v Českej republike a Gary Oldman (Coppolaov DRACULA) sa tak zapozeral do svojej filmovej partnerky, talianskej herečky Isabelly Rosselliniovej (MODRÝ ZAMAT, SMRŤ JEJ PRISTANE), až kvôli nej ukončil svoje dvojročné manželstvo s herečkou Umou Thurmanovou. Ale dosť pikošiek - aká je NESMRTEĽNÁ MILENKA? V prvom rade má charizmatického Oldmana, ktorý (so skúseným režisérom Bernardom Roseom – jeden z najlepších hororov 90. rokov CANDYMAN) ukazuje slávneho hudobného skladateľa ako s ľuďmi zákerne manipulujúceho, zlostného, žiarlivého, šialeného, hluchého, geniálneho, excentrického, introvertného, bláznivého, iného, originálneho, zúrivého, perfekcionistického, paranoického, detinského a prchkého opilca, ktorý nevedel dodržať slovo. Asi by som dal skôr „len“ 60%... ale mám rád Garyho.(1.1.2005)

  • RHK

    Jeden ze 100 nejlepších životopisných filmů - 100 Greatest Biography Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(6.4.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Jistě, scénář i režie trochu haprují, ale vše přebíjí výkon představitele Ludwiga Van. Na něm film stojí a díky němu nepadne. Scéna s hlavou položenou na klavíru budiž tomu důkazem (Piano Sonate Nr.14 in Cis Moll, Opus 27 No.2 "Mondschein“).(9.9.2008)

  • betelgeuse
    ***

    Beethoven sice na rozdíl Mozarta neskončil v masovém hrobě, jeho filmový životopis ale za AMADEEM zaostává o dvě třídy. Jinak jde o ušlechtilý průměr s přehrávajícím Markem Vašutem v třísekundové roli.(12.1.2003)

  • Madison
    ****

    Aj v tomto prípade platí, že láska aj z veľkých hrdinov robí úbohé bytosti. Skvostné hudobné diela jedného z najväčších majstrov, zasadené do scén s emocionálnymi odleskami, autentický herecký výkon Garyho Oldmana, patetické situácie. Bolo priam neuveriteľné, ako sa všetky pocity, myšlienky i nálady črtali v tvári chvíľami bezohľadného, chvíľami citlivého umelca, ako mnou každý presvedčivý úder do klávesy pretekal tak impulzívne a moje melancholické dojmy by sa dali krájať. Milujem Beethovena, jeho hlboké dielo Moonlight Sonata a... Garyho Oldmana.(6.12.2009)

  • ripo
    ***

    Pri sledovaní filmu som bol donútený pozrieť sa na internet, kto že to hrá tak skvele postavu Ludwiga van Beethovena. Až potom mi to došlo .... Gary Oldman sa zhostil na výbornú hlavnej úlohy v tomoto životopisnom diele o geniálnom nemeckom skladateľovi. Celý film je podfarbovaný nádhernou a monumentálnou Betthovenovou hudbou. Čo by som vytkol tomoto filmu : Niektoré kulisy boli viac ako katastrofálne a tvorcovia to poriadne prepískli s vzhľadom umierajúceho skladateľa. Beethoven umrel vo veku 57 rokov a na filmovom plátne Oldman vyzeral ako 98 scvrknutý starec. Páni - to sa nerobí !!!(27.3.2004)

  • Faustka
    *****

    „Dobré jitro! Již v posteli se myšlenky tlačí k Tobě, má milenko nesmrtelná, tu a tam radostné pak zas truchlivé, vyčkávajíce od osudu, zda nás vyslyší. Žít mohu buď jen cele s Tebou, nebo vůbec ne…“ ;) Úryvek dopisu Ludwiga van Beethovena Nesmrtelné milence, 6 července 1812 ráno (z Teplic)(19.9.2007)

  • HoneyBunny
    **

    Bernard Rose už zmršil Tolstého v Anně Kareninové a teď se pustil do Beethovena. Při vší úctě - tohle je hodně nudný a špatně natočený film a nebýt Garyho Oldmana, tak bych dala jednu hvězdičku. Problém není zas až tolik ve scénáři (i když ta aféra s jeho švagrovou je dost pitomá, ne překvapivá, jak se asi tvůrci snažili), problém je v režii, protože pan Rose je neschopný režisér.(25.2.2003)

  • VenDulin85
    *****

    Nehynoucí obdiv, sílící sympatie a v závěru, kde se to vysvětluje pro ty, kteří to ještě nepochopili (viz já :-)), emoce vystoupají až do nebe. Beethoven je můj oblíbený skladatel, Gary můj oblíbený herec, nevím, co by nedokázal zahrát. Kvůli této roli cvičil na piáno několik hodin denně, aby to bylo autentické, k tomu už se nedá co dodat.(31.5.2010)

  • Oktavianus
    ****

    Příjemná biografie génia, jehož hudba byla ve své době považovaná i za nemravnou. Srovnání s Amadeem se film nevyhne a v tomto ohledu musí nutně prohrát, Amadeus je geniální film, Nehynoucí láska jen film o géniovi. Ale má všechno, co má mít, a ještě něco navíc - Garyho Oldmana, který je tak přesvědčivý, že celý děj utáhne sám. A k tomu krásné záběry z Jaroměřic, Buchlovic, Milotic a dalších českých zámků. A na závěr jenom poznámečku ke scéně hned v úvodu, kde se před Beethovenem svléká jedna šlechtična v parku - kdo kdy dostával holku z klasicistních šatů přelomu 18. a 19. století, dá mi za pravdu, že tak jednoduše, jak si to stáhla ta herečka, v reálu opravdu nejde :-)(22.8.2012)

  • Gary
    *****

    Film ačkoli trošku televizního ražení, absolutně s vervou tažený maestrem Ludwig van Oldmanem !(18.1.2003)

  • Freemind
    ****

    Ve srovnání s Formanovým "Amadeem" to Ludva vyhrává na plné čáře - hudbou, nenucenou přirozeností, hereckými výkony. Asi můj nejoblíbenější životopisný film vůbec.(29.1.2014)

  • 01Zuzana10
    ****

    Keď som bola malá, videla som kúsky z tohto filmu, tajne. Mama mi kázala ísť do postele. Ale ja som nazerala. Niektoré scény som si zapamätala, tak silne vtedy zapôsobili. Keď 1. žena vstúpi do salónu a vidí hrať pianistu, hviezdy na jazere a ešte podvedomo si pamätám nejakú násilnú scénu. Náhodou som narazila na tento film. Čo ma potešilo - nie som viac nestranná. __ Jeden z prvých záberov, vidím Prahu a Hradčanské náměstí, Valdštejnskú záhradu, Stavovské divadlo, ďalšie známe uličky, zámky Buchlovice a Milotice, Kroměříž. Ešte si neviem spomenúť, kde je ten červený zámok /kam prišlo nové piano/. Všetko miesta, ktoré som navštívila. V scénach často rozoznám češtinu. To všetko je mierne vzrušujúci nádych, že to je "náš film", takže opäť dôvod k zaujatosti. Beethovenovu hudbu tiež obľubujem. Hoci, často mi prišli skladby nie úplne vhodné k scéne. Zaznela, lebo tvorcovia chcela dať čo najviac najslávnejších kúskov na 1 mieste?? Hm. A pak Rossini! Šikovné! Divák spozornie, že aha! to nie je rovnaký štýl! (The Thieving Magpie - hneď asociácia so Sherlockom, dammit, ďalší dobrý bodík) Celkovo film extra nevytŕča. Honba za záhadnou láskou z listu mi pripadá trošku umelá. Dostali ma spomínanými hviezdami a Beethovenom na ulici, v obložení detí. A za lokácie a hŕbu českého produkčného tímu. Mohlo byť lepšie ale. dá sa.(10.6.2012)

  • zorro
    ***

    Oldman hraje luxusně, ale tem příběh to sráží na kolena i když Beethovenovi symfonie to táhnou zase nahoru. 65%(28.9.2007)

  • Gavin87
    ****

    Bohužel o největším hudebním géniovi všech dob nebyl dosud natočen jediný životopisný film- což je velmi zahanbující! Proto my- milovníci LvB musíme vzít za vděk alespoň těmto filmům, které se zabývají pouze tím pověstným "Možná to bylo třeba takhle", ale z reality zbylo snad jen jeho jméno, hudba a onen dopis...Přesto všechno tento film hodnotím vysoko, možná kvůli té závěrečné scéně (najití adresátky a předání dopisu), která mě vždy celkem dojme....(3.1.2009)

  • LadyPupu
    *****

    Hodnocení pod 3 hvězdy nechápu, ale ok. S mojí slabostí pro Oldmana a Beethovena je jasné, že mé hodnocení je asi nekritické, ale čert to vem. Po opětovném shlédnutí (a v rámci silně melancholické nálady) zvyšuji ze 4 na 5. "...Kdybychom mohli být spolu, necítili bychom žádnou bolest. Kde jsem já, tam jsi i ty..."(8.2.2016)

  • kaylin
    ***

    Je to přece jen trochu slabé. Na to, že je to film o Beethovenovi, to má hlavně dvě silné stránky. Tou první je samotná Beethovenova hudba, tou druhou je Gary Oldman. Bohužel žádná z dam ani jiný z herců film nepomáhá táhnout a odhalování pravdy o tom, komu je určen Beethovenův majetek, není tak zajímavá a napínavá, jak byste si přáli.(16.6.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace