Nastala chyba při přehrávání videa.
  • igi B.
    *****

    Jeden den v životě středostavovského "AMERIČANA", který je na konci. Poslední den Billa "D-Fense" na cestě domů džunglí >v(e)lkoměsta< , poslední tragický den na cestě, ze které není návratu... A jeden den v životě policisty, který je poslední den v práci a rád by domů... Ty dva osudově spojí jeden horký den, plný depresivní nervozity a napětí, tam na molu ve Venice, "souboj mezi padouchem a šerifem". Skvělé společensko-kritické drama se satirickým podtextem, skvělý film na téma marnosti, ignorace, netolerance, zloby a násilí v současné (a vlastně nejen) Americe...(24.6.2006)

  • kiddo
    ****

    Is that why my chicken dinner is drying out in the oven? You're mad because they lied to you? Listen, pal, they lie to everyone. They lie to the fish. But that doesn't give you any special right to do what you did today. Byla by blbost nahlížet na D-Fense prostě jako na někoho, komu jednoho dne přetečou trenky, kdo se postaví proti buzeraci a bojuje za své podobně neprobuzené spoluovčany, či jako na oběť, jíž se ubližuje, nebo na psychopata, který konečně dává průchod svým latentním sklonům k násilí. D-Fens je totiž od všeho trochu a výsledná mixáž nedává dohromady nějakého Robina Hooda nebo špinavého padoucha, ale obyčejného člověka, který nezvládl, co na něj život naložil. Všechna "moudra", která Douglas ve filmu pronese, nejsou nějaké osvícené novinky, které by ti blbouni, co zůstávají tvrdnout v zácpě, neznali - oni je znají až moc dobře, taky ale vědí, že s nimi musí žít a že zvednout hlavu a řvát "nespravedlnost" není ideální a už vůbec ne zaručený způsob, jak se nespravedlnosti zbavit. Nakonec jediný, kdo tu dělá nějakou skutečnou a produktivní vzpouru, je Robert Duval.(31.10.2010)

  • genetique
    *****

    Douglas v roli poctivého občana, ktorému počas horúceho rána hrabne v bedni a robí zo svojho okolia peklo. Vo svojej roli je dostatočne vierohodný nato, aby presvedčil divákov, že sa takáto udalosť môže stať. Vynikajúci scenár, originalita sa nezaprie, množstvo zvratov a prekvapujúcich scén, ktoré umocňuje záver. Skvelý film! 100%.(14.4.2006)

  • Radek99
    ****

    Co by se stalo, kdyby se v člověku postupně začalo vypínat Superego? Na to odpovídá legendární thriller Joela Schumachera, ve své tenzi předskakující Fincherův Klub rváčů o nějakou tu dekádu. Stres městského života kapku po kapce plnící vrchovatou nádobu lidské trpělivosti. Volný pád má něco z Taxikáře, ale ta frustrace z ,,betonové džungle" má trochu odlišný rozměr...není tu podána na syrovo, ale se zjevnou nadsázkou, satiricky...což je styčná plocha právě s Fincherovým filmem. Hutný černý humor je nosný, ve všech těch scénách reflektujících všednodenní stresující situace, ty malé každodenní buzerace, ústrky, korporátní šikanu řadového zákazníka, úskalí mezilidského styku, lidskou neomalenost a agresivitu...škoda, že jak se příběh chýlí k závěru, tvůrci udělali z hlavního hrdiny vyloženého psychopata, ta dřívější nejednoznačnost, dvojaká interpretace jeho postupných činů byla pro vnímavého diváka mnohem zajímavější...(16.7.2016)

  • Sarkastic
    ****

    No, tajně jsem doufal, že to bude něco ve stylu Telefonní budky, bohužel ale moc nebylo. Ne snad, že bych se nudil (tempo bylo vcelku dynamické a podporovala ho ještě suprová hudba), či snad nefandil hlavnímu hrdninovi (ikdyž postupně sledujete, čeho všeho se dopouští, pořád mu tak nějak přejete, aby se dostal "domů"), ale momentu, kdy se něco ve Fosterovi zlomilo, prostě moc nevěřím (každý toho má určitě už někdy plné zuby a vybuchne, ale ikdyž Foster nebyl tak úplně normální, nezačne přece střílet zbraní do vzduchu, když mu chtějí dát oběd místo snídaně, nevystřelí bazukou na silničářský auto, když nemůže projet přes opravovanou silnici). Což je docela škoda, protože kromě toho motivu hrdinova počínání byl Douglas dobrý a tahle role mu fakt sedla. Jinak se mi ale snímek líbil a hodnotím ho 4*. Výstižný komentář: Tosim(5.7.2009)

  • - Podobným odkazem i je malba Krista na stěně, kde havaruje auto. Stejná se objevila už ve filmu "Colors", kde Duvall hrál. Konkrétně ve scéně, kde Sean Penn sprejuje na zeď portrét dítěte. (don corleone)

  • - V čase 1:11:40, kdy policisté vystupují z auta, jsou vidět v odrazu bočního okénka členové štábu. (imagoo)

  • - Scénář vrátilo každé studio v Hoollywoodu, producent Arnold Kopelson už přemýšlel, že film nabídne kabelové televizi, než se dostal do rukou Michaela Douglase, který jím byl nadšen! (don corleone)