Reklama

Reklama

Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 098)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Douglas válí, jeho přerod na skoro úplného šílence jsem mu zcela věřil. A jelikož k tomu ani předtím osudným horkým dnem v zácpě neměl nikdy daleko, bylo to zcela uvěřitelné. Duvall jako končící policajt sice nedostal zrovna nejoriginálnější postavu a má hrozně otravnou ženu, ale zahrál svoji roli dobře. No kdyby většinu scén s ním vynechali a sledovali co nejvíce Douglasova Fostera, a ještě více studovali jeho vnitřní démony a co ho k tomu vedlo, byl bych úplně uspokojený divák. Takto jsem divák před vyvrcholením, který si ale odnáší z filmu dost zajimavý zážitek a pár výborných scén mu bude dělat v hlavě paseku ještě nějakou dobu. Stejně jsem ho ale chápal, v tomto moderním světě člověka mnoho věcí neskutečně cuchá nervy. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Co by se stalo, kdyby se v člověku postupně začalo vypínat Superego? Na to odpovídá legendární thriller Joela Schumachera, ve své tenzi předskakující Fincherův Klub rváčů o nějakou tu dekádu. Stres městského života kapku po kapce plnící vrchovatou nádobu lidské trpělivosti. Volný pád má něco z Taxikáře, ale ta frustrace z ,,betonové džungle" má trochu odlišný rozměr...není tu podána na syrovo, ale se zjevnou nadsázkou, satiricky...což je styčná plocha právě s Fincherovým filmem. Hutný černý humor je nosný, ve všech těch scénách reflektujících všednodenní stresující situace, ty malé každodenní buzerace, ústrky, korporátní šikanu řadového zákazníka, úskalí mezilidského styku, lidskou neomalenost a agresivitu...škoda, že jak se příběh chýlí k závěru, tvůrci udělali z hlavního hrdiny vyloženého psychopata, ta dřívější nejednoznačnost, dvojaká interpretace jeho postupných činů byla pro vnímavého diváka mnohem zajímavější... ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Mistrně natočená i zahraná schizofrenie a pekelný výlet až na samé dno lidské duše. Michael Douglas v roli muže, kterému tak trochu povolí společností šponované nervy a vezme osud do svých rukou. Stačí malá souhra několika nepříjemných náhod či událostí a muž, který si je jistý svým životním postojem a prioritami, je rázem na druhé straně barikády. Co je dobro a co je zlo? A jak vypadá spravedlnost? Existuje vůbec? Člověk, který měl skvělou práci i rodinu, se během jednoho dne dostane na šikmou plochu a může ztratit vše, na čem mu kdy záleželo. Najde cestu zpět? ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Slyšel jste někdy rčení: Náš zákazník, náš pán? No tak ... já jsem zákazník." Jsem kliďas, kterého nic na širém světě nedokáže vyvést z rovnováhy. Ale jestli budu ještě jednou stát v zácpě jenom proto, že si nějaký politik mastí kapsu neustálými opravami nepoškozené silnice, tak se projeví má mírumilovná povaha, s jejíž pomocí si prostřílím cestu do Poslanecké sněmovny, abych mu mohl osobně poděkovat. A tímto děkuji D-Fensovi za manuál, kterak se mám domoci svých práv ve vietnamské večerce, u Maca, při napadení gangem či setkání s nemravně bohatými snoby. Třeba se to jednou bude hodit. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (29)

  • Fosterove dve tašky vo filme slúžia ako metafora. Aktovka symbolizuje Fosterovu zodpovednosť. Športová taška plná zbrani predstavuje chaos a násilie vo Fosterovom živote. Keď sa Foster rozhodne, že zanechá aktovku, tým da zbohom svojmu starému životu. (donnie22)
  • V čase 1:11:40, kdy policisté vystupují z auta, jsou vidět v odrazu bočního okénka členové štábu. (imagoo)
  • Podľa príbehu je Foster neskorý tridsiatnik. Michael Douglas počas nakrúcania filmu mal v skutočnosti 48 rokov. (donnie22)

Související novinky

Zemřel režisér Joel Schumacher

Zemřel režisér Joel Schumacher

23.06.2020

Ve věku 80 let zemřel slavný scenárista a režisér Joel Schumacher. Tvůrce poslední rok zápolil s rakovinou, nakonec však tento boj prohrál. Schumacher, jenž svoji homosexualitu od počátku kariéry… (více)

Reklama

Reklama