Režie:
Steven SpielbergKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
John WilliamsHrají:
Richard Dreyfuss, François Truffaut, Teri Garr, Melinda Dillon, Bob Balaban, J. Patrick McNamara, Warren J. Kemmerling, Roberts Blossom, Philip Dodds (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)
(více)Recenze (771)
Někdy v devíti letech jsem se na to zázrakem s kámošem dostal do kina (jeho teta šatnářka?). Na rozdíl od kámoše jsem uměl celkem obstojně číst a tak jsem to stíhal. Byl to pro mne šokující zážitek, hlavně pak cesta domu ve tmě. A to ještě štěstí, že ty ufouny moc neukazovali... Dneska je to na blu-ray v rozšířené verzi v mé filmotéce klasika, na kterou se velmi rád sám podívám (pro manželku dlouhá nuda...). Na svou dobu to muselo být po trikové stránce veledílo, velmi dobře natočené. 95% ()
První krok Stevena Spielberga na půdu Sci-fi a hned taková bomba ! Jak to ten člověk sakra dělá ?! :-) O setkání s mimozemšťany asi nejpůsobivější film. ()
Dokonalý film, díky kterému jsem měl v dětství mnoho bezesných nocí. Tak znovu: Spielberg je génius. ()
NFR 2007, Oscar 1 : Kamera + 7 nominací: Režie, Herečka VR - Melinda Dillon, Výprava, Hudba, Zvuk, Střih, Vizuální efekty + (Zvukové efekty) ()
Základní kámen sci-fi žánru. Steven Spielberg s tímto filmem neměl snadnou startovací pozici, poněvadž ho nasadil do kin v době, kdy celý filmový svět šílel z Lucasových ´Star Wars´ (jejichž obliba přerostla až do jakéhosi společenského fenoménu západního světa), ale díky svým kvalitám si brzo našel místo v srdci filmových fandů i odborné kritiky. Jde bezpochyby - společně se Zemeckisovým ´Kontaktem´ - asi o nejlepší film na téma kontaktu s mimozemskými civilizacemi, jehož závěr a stěžejní tóny Willimasova soundtracku vstoupily do filmových učebnic. Potěší také režisérská legenda Francois Truffaut (v té době Spielbergův přítel) ve stěžejní roli astronoma Lacombeho. A na to narvaný letní kino za bolševika také jde stěží zapomenout. ()
Ehm... Když jsem tenhle film viděla poprvé jako asi desetiletá, začala jsem potom při jídle modelovat z bramborové kaše horu, kde měli přistát mimozemšťani. No můžu něčemu takovému dát jiné hodnocení, než 5*? ()
Když jsem tenhle film viděl poprvé, z první poloviny jsem byl vyděšenej a druhou nějak nechápal. Bylo mi totiž asi sedm :). Pak jsem to viděl znova a říkám si - jo, takhle by to bylo lepší než ve Dni Nezávislosti a Aktech X, kde nám tvrdí, že Vládci Loutek nejsou nic jiného než zlí Vetřelci chystající se na Válku Světů a že už Jsou Mezi Námi :). Ale nemuselo to být tak roztahaný, i když Spielberg roztahanost rád, není liž pravda? ()
Nad zemí se vznášejí neidentifikovatelné objekty, na nečekaných místech se objevují ztracená válečná letadla a Richard Dreyfuss blbne s jídlem a pěnou na holení. Stejně jako o 17 let později Jurský park, také Blízká setkání z nekritické perspektivy fascinovaného malého dítěte (nebo infantilního dospělého) tematizují lidský údiv jako takový. Na podkladu sci-fi z 50. let Spielberg mistrně odklonil paranoiu americké společnosti od vnitrostátních záležitostí k věcem nadpozemským, kterých vlastně není důvod se bát. Jako vyprázdněná eskapistická zábava, do které si každý může nalít své vlastní významy, film funguje výborně také díky tomu, že je celý založený na naznačování toho, že nám v příští scéně bude odhaleno něco zásadního (a pokud ne v příští, pak v přespříští nebo v té další). Oddalování odhalení díky svižné režii a náležitě rozmáchlému měřítku dokáže udržet pozornost až do spielbergovsky chlácholivého finále. Rád bych viděl remake, ve kterém hrábne třeba Sethu Rogenovi a který rozvede (možná nezáměrnou) komediální rovinu filmu (modelování homolí z bramborové kaše s vážnou tváří vážně sledovat nedokážu). 75% Zajímavé komentáře: evilive666, Bobek15 ()
Pomalost snímku je jistě záměrná. Všechny motivy velkého příběhu jsou patřičně rozebrány, aby se pak mohly dokonale spojit. Kaše je naprosto úžasná. A potěší i Francois Truffaut jako herec. ()
Natočené je to krásně, ale trochu mi vadí, že odpovědí na otázku "Proč se zde mimozemšťané chovají tak, jak se chovají?" je prosté "Protože můžou." Vlastně kecám, vadí mi to hodně. ()
Po filmařské stránce je to machrovina největší, ale některé části filmu jsem prostě nechápal a otázka Proč ? padala poměrně často a rušila tak větší vnímavostní ponor do všeho toho užasného, napínavého a neznámého. Navíc já mám stejně radši postel a v ní holku a sebe, nebo- li blízká setkání prvního druhu. ()
Nádhera, pohádka, fantazie. Poprvé jsem viděl tenhle skvost někdy v 80. letech v letním kině a byl to pro mě zážitek na celý život. Richard Dreyfuss je dokonale působivý, triky jsou přímo bombastické i na dnešní dobu a celková atmosféra filmu je prostoupena maximální mírou humanity. Závěrečná čtvrthodina je fascinujícím vyvrcholením filmu. Po jeho skončení jsem na obloze marně vyhlížel nějaká podivně se pohybující světla... ()
║Rozpočet $19,400,870║Tržby USA $134,800,000║Tržby Celosvetovo $306,500,000║ Steven Spielberg a jeho obľúbená téma o mimozemšťanoch, nuž tých už z každého možného smeru prevetral, či už v dobrom (E.T.) alebo aj v zlom (Vojna Svetov), ale treba pripomenúť, že vždy to je od neho plnohodnotný zážitok ako aj toto blízke stretnutie s nimi. Po trikovej stránke to aj dnes dobre rezonuje, prináša správnu dávku napätie či aj takú slušnú štipku strachu a úzkosti pri niektorých moc vypätých scénach. /95%/ ()
Úžasně magické barevné dílo od režiséra, který má rád hodné mimozemstany. Postupně se odhalující tajemno okolo barevných lítacích předmětů, výpadkům elektřiny, únosům letadel a jejich oběvování, šíleného nutkání vytvořit horu... svůj cíl. Toto všechno se postupně ukazuje a vede k úžasnému finále plného výborných efektů, barev, hraní na klávesy a ... trochy mírumilovných kamarůdu z jiné planetky. Velmi působivá a přijemná podívaná. ()
Ne ane - proste tato Spielbergova sci-fi se mi moc nezamlouva. Az prilis jsem se u ni nudil. ()
Setkání prvního druhu je, když vidíte UFO. Druhým druhem je, když o tom spatříte nějaký důkaz. Kruhy v obilí, záření...Třetí druh znamená, když navážete kontakt. Ale to už je tak trochu spoiler... Každopádně je skoro neuvěřitelné, co dokázal Spielberg v roce 1977 natočit...a k puncu výjimečnosti stačilo jemu a Johnu Williamsovi vlastně jen pět jednoduchých tónů... PS: Tenhle velkolepý film by si zasloužil remake - ideálně kdyby ho natočil sám mistr Spielberg! ()
Blízká setkání třetího druhu jsou jedním ze čtyř nejlepších filmů páně Spielberga. To jejich kvalitu myslím dostatečně vystihuje, ne? ()
První intergalaktická jam session. ()
Klasika mého mládí. Ale Richard Dreyfuss vypadá lépe s vousy. ()
Film, který asi odstartoval mou lásku ke sci-fi a nelásku k fakanům. (v dětství 5*, v dospělosti stěží 3*) ()
Reklama