Třetí část pětidílné řady o planetě opic vypráví o třech opičích vědcích, kteří uprchnou před nukleárním výbuchem tím, že s kosmickou lodí proletí časoprostorem na Zemi do 20. století. Nejprve se stanou senzací. Pak se ale stanou nepohodlnými, protože prorokují, že civilizace bude zničena atomovými zbraněmi a opanována inteligentními opicemi. Alegorická satira, za jejíž opičí kostýmy dostal John Chambers Oscara, poukazuje na nelidské jednání lidí. (oficiální text distributora)

Trailer

Fiftis

Ak bola druhá Planéta opíc priemerná (a že bola), trojka je už podpriemer. Nerád to hovorím, ale tá séria sa fakt kazila vo veľkom a toto je zbytočnosť. A to som tu sériu mal v detstve vážne veľmi rád ... Pravdou je, že sa to rozbieha vcelku dosť slušne a vyzerá to, že by sa z toho dalo vyžmýkať niečo nové a zaujímavé. Bohužiaľ a naozaj veľké bohužiaľ, sa nevyžmýkalo nič. Film väčšinu stopáže len nudí a je v podstate o ničom. Možno oceniť len tých niekoľko spomienkových pasáží, dialógy nie sú nič moc. Tu sa vážne dajú oceniť už len a len luxusné masky. No a mínusom tohoto dielu je aj český dabing, ale dá sa to pretrpieť. ()

MM_Ramone

V roku 1968 natočil režisér Franklin J. Schaffner dobrodužný sci-fi snímok "Planéta opíc". Je to filmová adaptácia rovnomenného románu, ktorý napísal francúzsky spisovateľ Pierre Boulle. Z tohto filmu sa stal hit. Zarobil miliony dolárov. Dnes je považovaný za kultové dielo. Dočkal sa viacerých pokračovaní. Avšak už ani jedno z nich nedosiahlo kvalitu pôvodného filmu. Tretí diel z tejto americkej sci-fi série sa volá "Útek z planéty opíc". Opičia doktorka Zira a jej manžel Cornelius sa ocitnú medzi ľuďmi v dvadsiatom storočí. ** ()

Martin741

Escape from the Planets of the Apes je tretim a podla mna aj hodne slabym pokracovanim kultoveho filmu Planet of the Apes z roku 1968. Spoiler! Tri primaty nasadli na kozmicku lod, ktora leti casopriestorom a pristane na Zemi, kde ju ohlasi vezi helikoptera. Piloti ju hlasia unudenym hlasom, takze z toho sa da usudzovat, ze nejde o nic neobvykle a ze sa s takymito ukazmi piloti stretavaju bezne. Potom US armada krmi tri opice pomarancmi, pricom na svoje planete opice pitvali ludi /skor orangutany, samotne gorily ludi rovno zabijali ako hydinu a myslim, ze bez viny nie su ani simpanzy/. Neskor sa z opic stanu "celebrity" /povedane sucasnym zargonom/ a nedaju svojimi apokalyptickymi recami pokoj, pre US armadu sa preto stanu nepriatelom cislo 1 /dokonca predbehli vtedajsi ZSSR, hm/. Konci sa to masakrom opic, ale predtym jedna opica vymenila svoje mlada za realnu opicu a svoje skutocne mlada dala opicej samici do opatery. Koniec Spoileru! Takto sa to skoncilo, aby sa mohlo nadviazat na pribeh a pokracovat v toceni dalej, a to uz rokom 1972. Slabe a mdle, na 4 -ku som este nenasiel odvahu. 30 % ()

Shit

Po nepovedeným pokračování prvního dílu je ještě nepovedenější třetí díl, je to fakt šílená nuda, která už těží jenom z toho že používá pár postav, který se objevily v Planetě opic. Je docela škoda že se točí pořád nový pokračování, chtělo to zůstat jen u prvního dílu a byl by pokoj a tu hvězdičku dávám jen proto, že to neni nejhorší díl ()

ClintEastwood

Tak pozor, ÚTĚK Z PLANETY OPIC už nemá s prvním filmem prakticky nic společného (vyjma dvou hlavních představitelů, samozřejmě). Je to však obrovská zábava! Líbí se mi už úvodní zděšení vojáků, když si na pláži trojice kosmonautů sundá přilbu skafandru. Film, který natočil chlapík jménem Taylor (Ostrov doktora Moreaua, Tajemná záře nad Pacifikem), je poměrně drsný, po počáteční selance a oblibě hlavních hrdinů se karta otočí, to když si zástupci lidského pokolení uvědomí nebezpečí, které sebou Zira a Cornelius přináší. Podle toho je pak také s opičí dvojicí naloženo... Několik opravdu zajímavých momentů a pro mě nejen nostalgická vzpomínka, kterou si s chutí pustím i dnes. Jednu hvězdu si však klidně z mého hodnocení odečtěte. ()

• Ve filmech Do nitra Planety opic (1970) a Útěk z Planety opic je shodně užíván jako zkázný rok 3955. V původní Planetě opic (1968) však v úvodní scéně, kdy je posádka po přistání ve vodě, odečítá Taylor z palubního počítače datum 25. listopad 3978. (Dinsberg)
  • V prvním díle kosmonauti přepočítávali čas, kolik let uběhlo při návratu na Zemi podle "Hassleinovy křivky". Ve třetím díle se sám Otto Hasslein objevuje a vysvětluje příčinu příletu tří opic do minulosti. (Lucina84)
  • Ve filmu se oproti předchozích filmech objevují pouze tři lidé v opičích maskách a čtvrtý v gorilím kostýmu. (fiLLthe3DD)