Režie:
James WhaleKamera:
John J. MescallHudba:
Franz WaxmanHrají:
Boris Karloff, Colin Clive, Valerie Hobson, Ernest Thesiger, Elsa Lanchester, Douglas Walton, Gavin Gordon, Una O'Connor, E.E. Clive, O.P. Heggie, Dwight Frye (více)Obsahy(1)
Jeden z nejpopulárnějších hororových filmů všech dob. Filmová klasika. V divácky oblíbeném a kritiky ceněném pokračování Frankensteina opět zazářil Boris Karloff v roli nešťastného monstra, které tentokrát zatouží po partnerce. Colin Clive se vrací jako přehnaně ambiciózní Dr. Frankenstein, aby svému dítěti vytvořil podobně prokletou nevěstu (Elsa Lanchesterová). Režisér původního Frankensteina, James Whale, tímto snímkem završil svou skvělou kariéru. Frankensteinova nevěsta je film, jež potěší nejen fanoušky hororu, nýbrž všechny filmové labužníky. Pokračovanie filmu FRANKENSTEIN (1931), nasledované filmom SON OF FRANKENSTEIN (1939). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (132)
Druhý díl Nemocnice Frankenstein Hope a strašidelná pohádka pro (tehdejší) dospělé - s fatálním morálním ponaučením, dodnes plně naléhavým - kdo nevěří, na TLC to běží, i novodobí Frankensteinové koketují s výrobou poloumělých bytostí, ve snaze ošálit stáří a možná přelstít i smrt... Na svůj věk nenásilně zhlédnutelné, slušně zahrané a jak bývalo dobrým zvykem - parádně nasvícené :-). Viděno v rámci Season Challenge Tour, týden s oblíbenými filmy POMA... čímž u mě po druhém snímku v pořadí získává nálepku jakési monsterplačky:-), nic proti ničemu, přirozeně. ()
Stejně jako u prvního zvukového Frankensteina rozkoš ze zpětného objevování kořenů popkultury, ale už toho není tolik poprvé (byť epizoda s poustevníkem nebo nevěstina maska patří k absolutní klasice) a díky vysokému rozpočtu a o čtyři roky pokročilejší technice je všechno až příliš normální – včetně lidového uvřískaného humoru nebo doprovodné hudby plné snaživé práce s leitmotivy. Jako opravdový film to pořád ještě nefunguje, ale zároveň už to pro mě nemá tu slastnou, bezelstnou bizarnost úplných začátků. A v neposlední řadě byla Mae Clarke nepoměrně rozkošnější Elisabeth než Valerie Hobson. ()
Ani ne tak pokračování, jako plnohodnotná část předchozího filmu. Vtipný úvod připomene sázku, díky níž příběh o Frankensteinovi vznikl. Současně hlavní myšlenka odpovídá více původnímu příběhu, který sleduje tragický osud monstra, co nepatří ani mezi živé, ani mezi mrtvé. Ač příběh strašidelný není, má příjemnou atmosféru a místy krásné obrazy jednak studiové krajiny - vodopád, hřbitov, les; následně interiérů - úvodní sídlo (zřejmě lorda Byrona), dům Frankensteina s obřím schodištěm i laboratoř s přístroji. Emocionálně laděná je scéna se slepým poustevníkem, který má monstrum za přítele do té doby, než se objeví lidé. Monstrum je sešité z mrtvol, proto nenávidí život. Jeho vysněná nevěsta mu ale štěstí nepřinese... ()
Docela pěkné navázání na první díl. Povedené, jen mi není jasné, proč přišel druhý díl až čtyři roky po úspěchu jedničky. Jsem ráda že děj je opět stejný jako v literární předloze od M.Shelley, to vždy potěší :) Jen nevím co si myslet o té nově objevené schopnosti Netvora-totiž mluvit. To se mi zdálo dost utažené za vlasy. ()
Frankensteinova nevěsta nabízí o něco lepší a kvalitnější filmovou podívanou než o čtyři roky starší Frankenstein, a to zejména díky skvělému rámci, který spočívá v diskuzi mezi literárními velikány své doby "o tom, jak to bylo dál". Scéna s mini-hercemi v lahvích byla naprosto kouzelná a humorná. A ta "šílená" služka přidala celému ději ještě o něco více šťávy. Samozřejmě mimika a herecký výstup obou monster byly nezapomenutelné. Technicky a herecky povedené pokračování nesmrtelné klasiky, které mě dokázalo oslovit i dnes. ()
Galerie (129)
Zajímavosti (55)
- Režisér James Whale původně o pokračování nechtěl ani slyšet a tak studio Universal začalo přípravy na filmu bez něj již na počátku roku 1933. Jedna z verzí například počítala s tím, že by Frankensteinovo monstrum pokračovalo ve výzkumech svého pána. Byl vybrán i název "The Return of Frankenstein". (DaViD´82)
- Frankensteinova nevěsta je na plátně sotva pět minut a nikoho nezabije. Je tedy jedinou "čistou duší" ze všech klasických monster studia Universal (dále například: Vlkodlak či Dracula). (DaViD´82)
- Boris Karloff protestoval proti tomu, aby jeho monstrum mluvilo. Byl přehlasován. Aby však mohl ve filmu mluvit, musel mu být vyndán speciální zubní můstek, který v prvním filmu vytvářel jeho propadlé tváře. Proto má jeho postava v tomto filmu o něco protáhlejší tvář a vůbec o malinko jiný vzhled masky než v minulé části. (DaViD´82)
Reklama