Režie:
Francis Ford CoppolaScénář:
William KennedyKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrají:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (více)Obsahy(2)
Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (157)
No úplná špice to zas ve svém žánru není, ale každopádně byla tato retrogangsterka s hutnou komorní atmosférou velice solidně odvedenou prací..Vyzdvihl bych především zdařilé spojení muzikálu právě s gangsterskou tématikou, k tomu trochu zábavy, skvělou jazzovou a swingovou hudbu a v neposlední řadě pak herecké výkony, i když Richard Gere mě nějak zásadně nepřesvědčil. Možná to chtělo spíš takového Nira, Costnera, Al Pacina, Branda aj. Námět slabší, ale to by nebyl Francis Coppola, který s mistrnou pečlivostí dokáže bravurně zpracovat i kolikrát velmi kýčovité náměty..Oba hlavní herci učinili určitě jeden z předních kroků ke své další úspěšné herecké kariéře, především pak Nicholas Cage. Nakonec tedy dávám jen za tři, ale to nic nemění na faktu, že gangsterky a mafiánské filmy z období třicátých let, prohibice a vlády Al Capona mám stále moc rád. ()
Pekná, netradičná gangsterka, ktorej príbeh sa rozvíja na pozadí harlemského klubu, v ktorom sa stretávala tá najlepšia newyorkská smotánka. Okrem veľmi dobre vštiepenej rasistickej otázky sa vo filme odohráva popri príbehoch lásky najmä krátky život amerických gangstrov. Hudobné a tanečné čísla dodávajú postupom času príbehu veľmi slušné grády a ich zakomponovanie je jeho neoddeliteľnou súčasťou, čo je cítiť najmä v závere, kde stepujúci tanečník dotvára smrteľnú atmosféru v najdusnejšej scéne filmu. Coppolova réžia je veľmi uvážlivá, veľmi striedma, no na tých správnych miestach vie poriadne pritvrdiť a prekvapiť. 85%. ()
Peníze, noční klub, gangsteři, bouchačky a hezký holky, zkrátka dobovka se super atmosférou jako víno. Přiznávám, že příběh jako takový byl na druhé lajně, protože já sledovala a poslouchala tu muziku, tanečky a stepování s takovým zaujetím, že mně trochu unikal děj. Ale vůbec mi to nevadí, třeba dám jednou repete a nastoupím na kolej zvanou scénář, režie a podobně. A co bylo maximální, tak sledovat to hvězdné obsazení jak Gereho, tak Cageho a jiné o cca třicet let mladší. To byl prostě bonbonek celého Cotton Clubu. ()
Film jsem chtěl vidět kvůli N,Cageovi ,který má rok 1984 co se týče herectví jeden z nejsilnějších v kariéře a taky kvůli 30 letům,které mam rád.Příběh o Ganstrech a jak to chodilo v době prohibice a začátku filmového průmyslu.Jsou i lepší snímky než tento z daného období,ale to neznamená,že je to nějaká ztráta času.Dávám 75% a čtyři hvězdy. ()
Tradičně Coppolovská mafiánka s vykreslením všech detailů krutosti, lidskosti a hlavně lásky v hudebním a filmovém světě umění. Vycházející hvězdy Gere, Lane, Fishburne i skoro pulec Cage rozhodně zaujaly. Už asi vím, kde začala pověstná Nicova smůla - v telefonní budce. :-) Nejpikantnější scéna - stepující Hines a zátah na Dutche. Nejdojemnější - srdečné vítání Hoskinse s Francouzem po nečekaném loučení. (platinové hodinky) Nejlepší hláška - opět Francouzova: "Jasný je jen to, na co si člověk posvítí." Hezké. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (19)
- V době uvedení byl Cotton Club nejdražším filmem všech dob. (Edgerton)
- Do role gangstera Lucky Luciana (Joe Dallesandro) chtěl producent Evans původně obsadit svého přítele Alaina Delona, ale ten malou roli odmítl. (Tonula)
Reklama