• Iggy
    ****

    Po formální stránce dodnes velmi moderní film. Myslím, že i dnes by formálně dalece přesehoval veškerou současnou českou produkci. Bohužel z hlediska obsahového mi film přišel už poněkud vyčpělý. Navíc mi vůbec neseděla postava hlavní hrdinky a už vůbec ne herečka, která ji hrála.(10.10.2006)

  • Kulmon
    ****

    Po stránce formální bezesporu jeden z nejkvalitnějších českých filmů. Po stránce obsahové už si nejsem tak jist. Téma holocaustu by mne mělo asi zaujmout více. Na prvotinu ovšem řemeslně plnohodnotný snímek, gradující silným koncem.(2.6.2011)

  • Sarkastic
    ****

    Silný film, který ale mohl být ještě působivější, kdyby byl plně naplněn jeho potenciál, což se z mého pohledu nestalo (přestože hudba s dobovými ukázkami splnily svůj účel). Některé scény mi nepřišly moc uvěřitelné (Antonínova "návštěva" Terezína), jiné ve mně vyvolaly nechápavý výraz (vousatý Žid zmateně běhající po místnosti s železným křížem na hábitu). K tomu ten jásavý konec...Daleké cesta je rozhodně velmi hodnotný film, který však svojí kvalitou na plný počet nemá.(25.7.2011)

  • Slarque
    *****

    Mimořádně silný, sugestivní film, který zvláštním způsobem využívá dobové nacistické dokumenty. Ani více než půlstoletí od svého vzniku neztrácí nic ze své působivosti.(12.1.2003)

  • Rob Roy
    ****

    S přimhouřenýma očima jdu na čtyři hvězdy. Používání dokumentárních záběrů do filmu je dobrý nápad. Obsahově mi film neřekl nic nového, jen jsem si trochu upravil svoji představu o tom, jak vypadalo terezínské ghetto. Na herectví 40. let jsem zvyklý, nijak zvlášť mi nevadilo, naproti tomu některé krátké montážní sekvence za vydatné podpory hudby jsou velmi působivé. A po výtvarné stránce je film také povedený. Jen škoda, že ono závěrečné osvobození Terezína vypadá jako komunistická propaganda, ale vzhledem k roku vyroby se není co divit.(3.6.2005)

  • - Film sa natáčal v Terezíne. (dyfur)

  • - Velká část dokumentárních záznamů pochází z filmu Triumf vůle (1935). (NinadeL)

  • - Film byl krátkou dobu promítán v mimopražských kinech. Následně byl stažen z kin a zakázán, takže neměl šanci na komerční úspěch a málokdo ho viděl. Dlouhou dobu byl "v trezoru", přesto je dnes považován za jedno z největších českých děl. (Rosana)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace