Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.a.t.t.
    *****

    Zemeckis sa dotkol dokonalosti a dokázal že filmové sci-fi sa dá natočiť aj ako v zásade komorná dráma jednej osoby, ktorá natoľko túžila po kontakte s mimozemským životom, až sa to stalo jej životným poslaním. Mimimum viditeľných vizuálnych efektov, pútavý no pozvoľna plynúci príbeh a nádherný záver. Film ako tento treba proste precítiť a nezamýšľať sa nad prípadnými chybami. Aj vďaka Jodie Foster a jednému z jej životných výkonov ma trochu mrzí, že si Kontakt vo svete nezaslúžil väčšie uznanie. Na kvalitách mu to však v ničom neuberá.(2.8.2011)

  • monolog
    ****

    Viděli jste tu starou kreslenou disneyovku Lady a Tramp? Tak když poprvé Jodie vidí hluboký vesmír, má přesně stejnej výraz jako Lady, když se smutně dívá na domněle mrtvého Beavera. Asi to tak bylo myšleno už původně, ale dojem pro diváka je dokonalý. Když dáte dohromady výtečný propracovaný SF scénář plný filozofických a hlubokých myšlenek s osobitým talentovaným režisérem, spoustou dobrých herců a dostatkem peněz na triky, tak vyjde Kontakt. Pravda, postava McConaugheyho mi moc nesedla, ale to může být mojí obecnou nechutí ke kněžím a náboženství, lépe řečeno jsou mi někde. Poslední scény filmu mě nijak nenadchly, jako kdyby byly dolepený později (mělo to skončit nástupem do auta), ale jinak je to jeden z nejpropracovanějších a nejhodnotnějších SF filmů, jaké kdy Hollywood (a vlastně i celá Amerika) vyprodukoval. A co víc, mohl by se snadno stát skutečností.(15.11.2006)

  • mysicka
    ****

    film o touze člověka objevovat a poznávat.. film o touze nás všech dozvědět se více.. přirozené otázky.. co je tam "venku"? a je něco "poté"?.. bohužel odpovědi na tyto otázky spolehlivě nezodpoví nikdo z nás, takže fantazii se meze nekladou a i v hollywoodu se může vesele spekulovat.. škoda toho - v mých očích - nešťastného=amerického závěru..(15.10.2007)

  • Davies182
    ***

    Moc hezké, ale MOC dlouhé sci-fi. Asi nikdy se také nezbavím dojmu, že až do fináního incidentu na Floridě je film docela nuda. Vše naštěstí zachraňuje skvělá Jodie Foster, jejíž hlavní hrdinka je díky hereckému umu snadno pochopitelná. Poslední minuty snímku jsou úchvatné, ale jak říkám: zbytek mi zdaleka nesedl.(11.8.2008)

  • gudaulin
    ****

    Kontakt určitě není tak prvoplánově líbivý jako proslulá Zemeckisova trilogie Návrat do budoucnosti, ale v režisérově filmografii a žánru filmové sci-fi zastává neméně důležité - a vlastně ještě důležitější - místo. Zemeckis dokázal, že je možné natočit divácky přitažlivý sci-fi snímek bez laciných žánrových rekvizit a akčních scén. Zemeckis se celou dobu pohybuje na půdě vědeckých teorií a jeho svět vize kontaktů s mimozemskou civilizací má reaálný základ. Hnacím motorem filmu jsou dramatické, dobře napsané dialogy, přesvědčivě vykreslená psychologie postav, působivé dějové zvraty a vtipné filmové nápady. Film je velmi dobře herecky obsazený a taky náležitě dobře zahraný. Rozpočet je adekvátní náročné umělecké vizi, Zemeckis měl naštěstí renomé z předchozích kasovně úspěšných snímků a dokázal na producenty zapůsobit. Celkový dojem: 80 %.(20.6.2006)

  • - Spoiler: Při rozhovoru z vesmírné stanice S. R. Hadden (John Hurt) říká, že se tam nachází, protože v prostředí s nízkým obsahem kyslíku se rakovina rozvíjí pomaleji, což je však ve skutečnosti nesmysl, jelikož rakovinové buňky preferují anaerobní glykolýzu a jsou na kyslíku nezávislé. Hadden by ve svém stavu udělal mnohem lépe, pokud by naopak zvolil prostředí se zvýšeným množstvím kyslíku, který rakovinové bujení potlačuje. (Lasskoun)

  • - Poznámka doktorky Arroway z konce filmu, že kdyby byli lidé jedinou živoucí formou ve vesmíru, tak “by to bylo ohromné plýtvání místem“, je slavná věta vyřčená Carlem Saganem. (HellFire)

  • - Jodie Foster se o film zajímala od roku 1995, ale nakonec od produkce odstoupila. Vrátila se až s novou verzí scénáře. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace