Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ****

    Kontakt určitě není tak prvoplánově líbivý jako proslulá Zemeckisova trilogie Návrat do budoucnosti, ale v režisérově filmografii a žánru filmové sci-fi zastává neméně důležité - a vlastně ještě důležitější - místo. Zemeckis dokázal, že je možné natočit divácky přitažlivý sci-fi snímek bez laciných žánrových rekvizit a akčních scén. Zemeckis se celou dobu pohybuje na půdě vědeckých teorií a jeho svět vize kontaktů s mimozemskou civilizací má reaálný základ. Hnacím motorem filmu jsou dramatické, dobře napsané dialogy, přesvědčivě vykreslená psychologie postav, působivé dějové zvraty a vtipné filmové nápady. Film je velmi dobře herecky obsazený a taky náležitě dobře zahraný. Rozpočet je adekvátní náročné umělecké vizi, Zemeckis měl naštěstí renomé z předchozích kasovně úspěšných snímků a dokázal na producenty zapůsobit. Celkový dojem: 80 %.(20.6.2006)

  • Anthony
    *****

    Od okamžiku kdy přijdou signály se mohu na film dívat znovu a znovu. Samotné zachycení signálů je uděláno moc napínavě, ale akční scény jsou natočeny přímo úžasně s mistrovsky gradující hudbou. Jodie je výborná (a hlavně v závěru to měla dost těžké). Navíc i to povídání kolem je zajímavé (spor mezi vědou a vírou).(15.7.2003)

  • monolog
    ****

    Viděli jste tu starou kreslenou disneyovku Lady a Tramp? Tak když poprvé Jodie vidí hluboký vesmír, má přesně stejnej výraz jako Lady, když se smutně dívá na domněle mrtvého Beavera. Asi to tak bylo myšleno už původně, ale dojem pro diváka je dokonalý. Když dáte dohromady výtečný propracovaný SF scénář plný filozofických a hlubokých myšlenek s osobitým talentovaným režisérem, spoustou dobrých herců a dostatkem peněz na triky, tak vyjde Kontakt. Pravda, postava McConaugheyho mi moc nesedla, ale to může být mojí obecnou nechutí ke kněžím a náboženství, lépe řečeno jsou mi někde. Poslední scény filmu mě nijak nenadchly, jako kdyby byly dolepený později (mělo to skončit nástupem do auta), ale jinak je to jeden z nejpropracovanějších a nejhodnotnějších SF filmů, jaké kdy Hollywood (a vlastně i celá Amerika) vyprodukoval. A co víc, mohl by se snadno stát skutečností.(15.11.2006)

  • Pepinec
    ***

    Ach, ty zatrolený Hollywoode... Téhle tvojí sáhodlouhé selance nějak chyběly koule. A nemyslím ty, ve kterých se létalo za Standou Hložkem na Vegu. Co se týče oné náboženské otázky, napadá mě, jestli fanatičtí věřící hledající Boha, a fanatičtí vědci hledající mimozemšťany, nehledají náhodou jedno a to samé? Vede mě k tomu resumé poroty, podle které nevěřící člověk nemá právo létat za Marťany. Škoda, už jsem si leštil kombinézu... Abych ale Robertovi jenom nekřivdil; je docela možné, že kdyby mi v sedmadevadesátém nebylo usmrkaných devět a zašel na tohle do kina, mluvil bych asi jinak. Takhle mi však Kontakt nepřišel ani z poloviny tak zábavný, jako stejnojmenná slovní hra.(20.2.2012)

  • akisha
    ****

    Jakmile stopáž snímku přesáhne 2 hodiny, mám velký obavy, že mě zachvátí nuda a budu se jen silou vůle držet, aby můj prst nestiskl šipku doprava. Kontakt je jeden z mála filmů, kde jsem tenhle stav vůbec neměla. A to i přes fakt, že většina snímku je ve stylu: dlouho se bádá a poslouchá šustění z radarů, pak se ještě chvíli bádá, další šustění, pár dialogů o víře a vědě, bádání, šustění, další dialog, další bádání, jinej druh šustění a podobně. Jistě je to i zásluhou neskutečně do role zažraný Jodie Foster, že si Kontakt udrží pozornost od začátku do konce. Pak je tu taky docela zajímavá myšlenka, nebo aspoň jak jsem jí pochopila, jestli se dá na vědu pohlížet jako na druh víry. Do toho si připočtěte pár pěknejch hereckejch výkonů a krásně udělanej konec v rotující kouli a máte tu netypickou, zajímavou a inteligentní sci-fi, co má hodně co nabídnout. A na konec jednu hlášku, co mi utkvěla v paměti... (Po nalezení několika tisíc papírů s mimozemskými daty. "Co je to?" "Může to být cokoliv. První vydání Encyklopedie Galactica." "Instrukce pro nás ohledně kolonizačních procesů." "Mojžíš a jeho bilion dalších přikázání.")(2.11.2011)

  • - Podľa amerického astrofyzika Neila deGrasse Tysona obsahuje film nehorázny astronomický blud. Eleanor Arroway (Jodie Foster) v jednej z najdôležitejších scén hovorí, že keby v našej galaxii bolo 40 miliárd hviezd a len jedna z milióna by mala planéty a len na jednej z milióna planetárnych sústav by bol život a ten by bol v jednom prípade z milióna inteligentný, stále ostanú milióny planét, ktorým by sme mali venovať pozornosť. Lenže podľa tohto výpočtu by ostalo 0,0000004 planéty, čo je podstatne menej než milióny. (Zdroj: Eurotelevízia) (krasomama)

  • - Poznámka doktorky Arroway z konce filmu, že kdyby byli lidé jedinou živoucí formou ve vesmíru, tak “by to bylo ohromné plýtvání místem“, je slavná věta vyřčená Carlem Saganem. (HellFire)

  • - Jodie Foster se o film zajímala od roku 1995, ale nakonec od produkce odstoupila. Vrátila se až s novou verzí scénáře. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace