Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nebojí se mezinárodních zločinců, rafinovaných žen, ani vodních sportů. James Bond ve velkém stylu. Když James Bond (Sean Connery) ve Francii zlikviduje zrádného vojenského plukovníka, musí se ze svých zranění léčit v tamním sanatoriu. Jeho očím neunikne záhadné dění kolem armádního pilota, majora Dervala. Místo něj totiž vystupuje jeho dvojník. Skutečného Dervala zabili členové mezinárodní zločinecké organizace Přízrak, vedené geniálním padouchem Blofeldem. Falešný Derval během cvičení NATO unese pro Přízrak francouzský bombardovací letoun, vyzbrojený dvěma atomovými bombami. Celou akci tentokrát pro Blofelda řídí milionář Emilio Largo (Adolfo Celi). Jakmile má Largo bomby v rukou, může Blofeld vydírat britskou vládu s výhrůžkami, že smete z povrchu zemského některé z velkých měst v Británii nebo Americe. Jamese Bonda tak čeká další mise, ve které – kromě několika krásných žen – dojde i na podmořská plavidla, harpuny a žraloky... (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (418)

classic 

všechny recenze uživatele

Ak Bond, tak jedine CONNERY, a jeho štvrtá bondovka v poradí, ktorú pasujem, ako svoju najviac najobľúbenejšiu, a to najmä z hľadiska podvodných scén, kde sa náramne kombinuje kamera Teda Moorea, strih Ernesta Hoslera, ale najmä hudba klasika Johna Barryho, keď by som ešte na margo pridal i výpravu extra povolaného scénografa Kena Adama, ktorý inak, mimochodom má na svedomí aj takého Barryho Lyndona od Stanleyho Kubricka, a to je už čo povedať, tak sa jedná o taktiež vtedy aktuálnu tému - Studenej vojny, kedy hrozil reálny jadrový konflikt medzi Spojenými štátmi a Sovietskym zväzom, pričom tentokrát je táto problematika na ústupe, a na miesto „východného bloku” , sa vyhráža TERORISTA LARGO, ktorého kumpán odcudzil, ukradol dve atómové bomby, kde všetkých zastrašuje, že ich použije, ak sa mu nezaplatí vysoké výkupné... James je momentálne v „Bešeňovej” , kam prišiel zrelaxovať, načerpať novej, priaznivej sily a pomilovať sa so ženami, ale radovánky sa mu čochvíľa skončia, lebo VLASŤ ho povolá na MISIU, v ktorej mu pôjde o život, pretože bol zoči-voči žralokom, a nielen raz, ale viackrát. Všimol som si dámy, ako sú Domino, Fiona, Patrícia, či kolegyňa 007, Paula, ktoré sa skrátka nedajú len tak prehliadnuť, čo vie i sám zvodca James, pričom jedna z nich je už povestnou BOND - GIRL. “Normálne som si zamiloval podmorské dno, kde sa potápajú všelijakí umelci s rôznymi záujmami” . / Režisér Young režíroval úplne prvú bondovku Dr. No, alebo trebárs skvelý thriller WAIT UNTIL DARK, čo sú filmové kapacity podľa žánru, teda pod jeho rukopisom ide o pevnú režisérsku ruku, počas ktorej nie je nikdy núdze o akúkoľvek nudu, ktorú tam nenájdem, dobre viem, že Thunderball je trošku prehnaný “špionážny snímok” , ale na tú dobu, spred 53. rokov sa jedná o niečo naprosto omračujúce, aspoň že obdržal cenu Akadémie za špeciálne efekty, ktoré sú teda ojedinelé, famózne a fantastické. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že tahle bondovka se mi hodně líbila. Perfektně natočená akce, zajímavé lokace, pěkné vtípky a povedené podmořské záběry, to vše v luxusním balení s celkem slušným dabingem. Jenže je tu pár ALE! Souhlasím s woodym, že záporák (a jeho fádní klapka přes oko) je absolutně nevýrazný, alespoň že má tu roztomilou zálibu s rybkama v bazénu. Vynálezy od pana Q dnes vypadají docela legračně, ale můžeme být radi, že se tu tenhle příjemný muž v nejlepším věku objevil, je krásné ho srovnat s jeho moderní variantou - postava, která se v průběhu věků vůbec nezměnila - navíc . A posledním problémem a to asi tím největším je ostře přetažené finále, které baví asi tak prvních pět minut. Poté už scéna pod vodou bez dialogů a příšerným hudebním doprovodem začíná velmi nudit. I když je vtipné sledovat, jak si Largo v klídku odplouvá zpět ke svým bombám a nikdo krom Bonda si jej zpočátku nevšímá. Po této úmorné scéně ještě přijde vsuvka, kdy se Bond projede až neúnosně legračně na palubě Disco Volanté a záhadné zmizení neplavce s kruhem. Nebýt toho konce, pokládal bych tuto bondovku za podobně kvalitní, jako novějšího Muže se Zlatou zbraní. Connery s Moorem tu mají vůbec k sobě celkem blízko. ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Dosť možno najlepší film klasickej "pentalógie". Nachádza totiž skvelý balans medzi znakmi typickými a najviac esenciálnymi pre "Conneryho éru - exotika, frivolnosť, pulpová insitnosť spojená so štýlovým nadhľadom. Thunderball sa dá sledovať ako film čistej slasti. Slasti z až fetišištického vŕšenia "cool" symbolov a motívov, vytvárajúcich koherentnú mapu "bondovskosti". Snímke navyše jej zostarnutie pridáva neodolateľný vintage nádych, ktorý v kombinácii so spomenutými plusmi vedie k nie veľmi kritickému, číro fanúšikovskému potešeniu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

V roce 1965 čtvrtý rok po sobě dorazila už čtvrtá bondovka, tentokráte bondovka Thunderball, která adaptovala přesně 9. knihu Iana Fleminga. Rozpočet opět narostl (tentokráte na 9 milionů dolarů), vrátil se režisér původních dvou filmů Terence Young a s ním se vrátila také záporná organizace SPECTRE, která si v rámci Goldfingera dala pauzu. A právě po vrcholném Goldfingerovi představuje Thunderball lehké vystřízlivění z toho jak může být James Bond strašně moc super, přesto Thunderball ale zůstává pořád velmi fajn akčním dobrodružstvím a zamrzí na něm jenom fakt, že patří do té slabší poloviny Conneryho bondovek. Thunderballu opět nedělá problém představit pořád neustále sympatického a charizmatického Seana Conneryho, který se už touto dobou prostě a jednoduše stal ryzím ztělesněním jako agenta Tajné služby jejího veličenstva ztvárnit. Conneryho charizma, stylovost při akčních sekvencí (po dobu natáčení se ani jednou nenechal zaskočit kaskadérem) a schopnost házet ze sebe suché hlášky je prostě i v rámci Thunderballu pořád parádní. Jenomže poté už následuje několik více či méně vyložených problémů. Terence Young je možná člověk, který pomohl Jamese Bonda v podobě první bondovky Dr. No nakopnout, Goldfinger v režii Guye Hamiltona byl ale ten svěží vítr, která série už u svého třetího filmu potřebovala a měla se vydat spíše cestou dalších sólových dobrodružství. Tady se ale do popředí vrací zmíněná organizace SPECTRE, čímž už je víceméně ze začátku jasné, že tahle šedá eminence v pozadí v rámci tohoto snímku jen tak nezmizí a především po Goldfingerovi a jeho neskutečně badass pohůnkovi Oddjovi přichází......... Emilio Largo. Emilio Largo AKA No. 2 je jeden z nejslabších bondovských protivníků v celé historii série. Nejde z něho téměř žádný respekt, Adolfo Celi v té roli nemá žádná charizma a celkově Thunderball i díky němu po předchozím Bondově dobrodružství působí jako slabý odkaz a spíš úkrok zpátky než krok dopředu. Čtvrté Bondovce nechybí stylové akční sekvence, překrásná výprava, velkolepý nádech, stylové gadgety od Q, krásné ženy nebo velmi dobrá úvodní píseň s krásnými stylovými úvodními titulky, přesto všechno je to ale skutečně slabší odvar Goldfingera a víceméně i slabší odvar Dr. No. Goldfinger bohužel svou zásadností zároveň vystavěl jistá klišé, která se následně opakovala od Thunderballu víceméně do roku 1985 a bohužel už u Thunderballu bylo vidět, že schéma ´´ další magor, který chce ovládnout nebo zničit svět totálně šíleným způsobem´´ nebude tak úplně fungovat věčně. Ani nová Bond Girl zde není tolik zajímavá, přesto je tu ale minimálně další super odkaz na Blofelda a i to je jeden z faktorů, proč odkazování na šedou eminencí v pozadí jsem pořád tak trochu schopen ignorovat. Kazí mi to ale dojem, který jsem vždy z Bondovky měl a to fakt, že se kdykoliv můžu podívat na jakýkoliv bondovský film, stačí mi jenom vysvětlený background v průběhu příběhu a přesto si nejslavnějšího agenta všech dob užiju, aniž bych musel zapínat mozek a dávat si do kontextu události předchozích či následujících částí, minimálně takhle dle mého názoru Bondovky fungovat nemají a stylový úkaz toho jak to může fungovat přinesla až o 40 let později Craigovská éra. Thunderball se musí ovšem cenit minimálně v rámci toho, že se odehrává z velké části pod vodou, což přineslo opravdu několik parádních vizuálních nápadů, přelomových akčních sekvencí a především úkaz, že je samotné natáčení akčních sekvencí pod vodou vůbec možné. To jsou jenom plusové body pro Thunderball, které ho od odhání od šedých vod průměru, přesto je ale tahle Bondovka právě díky tomuhle přece jen trochu více zapamatovatelná. Na něco co se bude více svou bravurní stránkou podobat Goldfingerovi jsme si ale museli počkat až na příště a to na Bondovku, která víceméně nedorazila rok po té předchozí, ale až 2 roky poté předchozí- Žiješ jenom dvakrát! () (méně) (více)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Film chytne trošku tempo až někde v půlce a v nevýrazné režii se nejdřív nechytá ani Bond se svými hláškami. Neslaný-nemastný hlavní padouch si navíc vypomáhá mou neoblíbenou rekvizitou - páskou přes oko a vůbec, vztahy mezi ním a Bondem, Bondem a Bond-girl a mezi tím vším dohromady působí scénáristicky hodně nepřesvědčivě (srv. třeba s předchozím "Goldfingerem"). První ve filmu použitý funkční jet-pack a podmořská bitva (vesmírně zkopírovaná v "Moonrakerovi") tak celkový dojem moc nevytáhnou. ()

Galerie (240)

Zajímavosti (100)

  • Jako komparsista se zde objeví Henry Ford II (vnuk Henryho Forda). Ford poskytl k natáčení řadu strojů, například světle modrý kabriolet Ford Mustang. (džanik)
  • James Bond v tomto filmu nepije martini s vodkou, ale při večeři u bazénu si poručí šampaňské Dom Perignon ročník 55. (džanik)
  • Martine Beswick je ve filmu hezky opálená. Před natáčením však byla „bílá“ (působila na britském jevišti), pročež jí byla nařízena dvoutýdenní „sluneční kúra“. (džanik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno