Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vítejte v Japonsku, pane Bonde. Sean Connery v hlavní roli britského akčního filmu. Americká raketa je na oběžné dráze Země pohlcena neznámou nepřátelskou raketou. Američané podezřívají z napadení Rusy, zatímco britská tajná služba má informace, že útočící vesmírné plavidlo přistálo v oblasti Japonského moře. Britové proto vyšlou do Asie svého nejschopnějšího muže, agenta s číslem 007 Jamese Bonda. Ten je v Hongkongu zabit během milostných hrátek s čínskou agentkou, avšak je to jen kamufláž pro oklamání nepřátel: po fingovaném pohřbu se „oživlý" 007 vydá do Japonska. Ve spolupráci s šéfem tamní tajné služby Tanakou Bond zjistí, že chemický koncern boháče jménem Osato zpracovává nezvykle velké množství chemikálií, které se používají pro cesty do vesmíru. Od Osata vede stopa do vyhaslé ostrovní sopky, v jejíchž útrobách se skrývá raketová základna Bondova úhlavního nepřítele Ernsta Stavra Blofelda... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (415)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

From Japan with Love, aneb třetí stranou způsobené tření mezi CCCP a USA opět mírní 007 z UK.. Connery působí poněkud nezúčastněně až suše, u bondovsky stereotypního dobývání velínu (opakované záběry, zmatený střih, neutuchající střelba) jsem se nudil víc, než bílá číča v náruči Austina Po…, pardon Blofelda a Gilbertovy režisérské postupy ohlodal zub času až na kost, nicméně najdou se i nezanedbatelné klady. Země vycházejícího slunce, fyzický souboj se sofa, Dr.No Theme doprovázená bitva mezi čtyřmi těžce ozbrojenými helikoptérami a vrtulníkem z modelářského kroužku pana Q (neměl jsem o Sazinka Jamese strach, snad jedině aby mu vítr neodfoukl tupé) a především valící se láva a vůně sakurového květu u songu Nancy Sinatra - spolu s Adele a babčou Tinou asi to nejlepší, co nás u filmů o kanystru na martini může potkat. Nezbývá, než dodat, že přeměna agenta Jejího veličenstva na Japonce byla na úrovni Trávníčka v Jamambě.. ()

woody 

všechny recenze uživatele

5. bondovka - Půjdu proti všem, když řeknu, že Žiješ jenom dvakrát je jedna z nejlepších bondovek. Scénář od naprosto nebondovského autora Roalda Dahla (Grinch, Karlík a továrna na čokoládu!!) je skvělý. Člověk by neřekl, že člověk živící se psaním černohumorných knížek pro děti uvede tak impozantně na scénu Ernsta Stavro Blofelda! Říkáte si "má už nějak moc scén než jindy, už se určitě objeví" ale stále nic. Až na konci to přijde. Osobně si neumím představit kdyby se po otočení křesla objevil ďábelský zašklebený Jan Werich. Zjizvený Donald Peasence byl určitě tou nejlepší možnou volbou. Ovšem zaujme, že je takřka o dvacet centimetrů menší než další Blofedové. Takže, nejen že prodělal plastické operace, ale rovněž prodloužení. Zločinecké mimkry jak maj bejt :-) Akční scény už někomu mohou připadat směšné, ale v té době letecké honičky lépe udělat nešly. Ale Dahl sem přinesl i dlaší prvek - co nejvíc nadsázky. Zde dosahuje vrcholu. Ninjové, velitelství MI6 v potopené lodi, velitelství SPECTRE v sopce, satelit kradoucí vesmírné lodě a podobné vychytávky. Snad jen pomalá střední část je škodou na kráse výborného dobrodružství. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Je velice potěšující vidět v titulcích jméno Roalda Dahla (doporučuji Příběhy nečekaných konců), již méně pak následné zjištění, že scénář patří k těm největším slabinám pátého Bonda. Ačkoliv začíná Bondovou smrtí, ačkoliv James tentokrát objevuje japonskou kulturu, techniku a dívky… chybí mu jedna podstatná složka – humor. Když nebudu počítat ten pravděpodobně (pravděpodobně!) nezamýšlený: „zešikmíme oči“ (a vzpomeneme na Team America) plus většina scén z vesmíru. Ze střetu známého sexisty s (navenek) cudnými Japonci šlo jistě vytěžit více humorných situací, více suchých hlášek. Akční scény zde na rozdíl od humoru jsou, není jich málo a některé z nich dokonce ani po těch letech nevyvolávají smích. Pěkné je využití vrtulníku při snímání bitky na střeše, pěkné jsou rovněž dvě bitky tělo na tělo, zvlášť ta první, hojně využívající kusy nábytku. Connery nehraje s takovým nadhledem jako v předchozím Thunderballu či (po Lazenbyho intermezzu) následujících Diamantech, stále však, i tváří tvář šikmým očím šéfa japonské tajné služby, zůstává nejcharismatičtějším představitelem agenta Jejího veličenstva. 60% Zajímavé komentáře: woody, Marigold, PALINO, ]V[()Rt ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Po masivním úspěchu podmořského Thunderballu se Bond definitivně vydal ke hvězdám, a to v přímém i přeneseném slova smyslu. Bondovští tátové Saltzman a Brocolli obměnili pro v pořadí již patý 007 film skoro celý tvůrčí tým – režisérskou sesli zaujal Lewis Gilbert, za kameru se postavil Freddie Young, držitel dvou Oscarů (za Lawrence z Arábie a Doktora Živaga), namísto byvších převážně "západních" lokací se příběh odehrává celý na Dálném východě... Výsledkem je plnokrevný skvost, který jsem jako malý kluk hltal se zatajeným dechem, nechal se unášet skvělou imaginací scénáře a výtečným vizuálním pojetím. Prostě esenciální diváckou manou všech bondovek, kterou se zde podařilo vykondenzovat v až magickou "čupršpiónskou" atmosféru. A magie funguje i po letech. Zmiňovat Conneryho virtuozitu je zbytečné, jen připomenu, jak se do ní začínají vkrádat sebeparodické tendence, které pak rozvedl Roger Moore. Akční scény jsou jedním slovem výtečném, zejména honička ve vrtulnících, podbarvená notoricky známou Bond theme, mě dodnes elektrizuje. Škoda, že střih občas sklouzavá do přílišné monotónnosti (patrné je to zejména v automobilových honičkách) a filmu ubírá na tempu. Lewis Gilbert není tak dobrý stylizátor jako Hamilton nebo Young, zato má pifku na davové scény – a ta v kráteru opravdu stojí za to a v klidu trumfne i obdobnou scénu z jeho pozdější bondovky Špion, který mě miloval. Jedinou hořkou kapkou je fakt, že po natočení páté bondovky se Connery ze série vytratil a vrátil se až po čtyřech letech a jednom Bondovi s Georgem Lazenbym... Jenže pak už to prostě nebylo ono. Zlatá éra conneryovek končí tímhle majstrštykem. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

75% - Bondovky nejsou mým šálkem kávy. Díky šablonovým a naivitou sršícím scénářům je málokdy vydržím sledovat až do konce. Tento film si u mě ale na poměry vede celkem dobře. Táhne ho Sean Connery, pár představitelek na pohled velmi příjemných vedlejších rolí, a hlavně božská hudba Johna Barryho. You Only Live Twice je po hudební stránce z toho nejlepšího, co celý 007-business nabízí. Ze slabosti pro soundtrack, zejména pro úvodní song a vesmírné téma, dávám vyšší hodnocení. Jinak bych se musel omezit jen na kritiku scénáře, či choreografie akčních scén, a to by nebylo k vydržení ;o) ()

Galerie (177)

Zajímavosti (80)

  • Ve filmu se objevilo i několik verzí pistole a pušek značky Gyrojet, které střílely malé rakety. Zbraně značky Gyrojet se začaly vyrábět počátkem šedesátých dvacátého století. Zpočátku se vyráběly pistole ráže 13 mm (od roku 1968 kvůli zákonům pistole ráže 12 mm). Dále bylo časem vyrobeno několik kusů karabin, útočných pušek a pistolí (typ deringer a survival). Nevýhodou raketových pistolí a pušek byla nepřesná střelba způsobená zrychlováním rakety i po opuštění hlavně (na rozdíl od normální munice, kdy kulka zrychluje jen v hlavni). Jak se ukázalo, byl vývoj raketových pistolí a pušek slepá ulička. Nejvíce bylo vyrobeno asi 1 153 kusů pistole ráže 13 mm s prodejní cenou 99 dolarů (stejně jako normální pistole). Dnes se tyto zbraně prodávají v aukcích za cenu přesahující 1 000 amerických dolarů a cena jedné rakety je min. 150 dolarů. (Rollo_Tomasi)
  • Jan Werich pracoval na snímke 5 dní a vo filme zostala scéna jeho rúk, ako hladká mačku. (Raccoon.city)
  • Na fotografii, kterou Bond získal z Osatova sejfu, vidíme jeden z ostrovů souostroví Matsu (Mazu), poblíž jihovýchodního pobřeží Číny. (džanik)

Související novinky

James Bond se vrací do Čech

James Bond se vrací do Čech

01.04.2024

Barbara Broccoli a Michael G. Wilson, kteří jsou zodpovědni za směřování bondovské značky, se v minulosti nechali slyšet, že netouží po příliš mladém herci, který by se chopil role agenta s povolením… (více)

Reklama

Reklama