poster

Útěk z New Yorku

  • Velká Británie

    Escape from New York

  • Slovensko

    Útek z New Yorku

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA, 1981, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    *****

    Terminátor 1 našel konkurenta! Mad Max 2 se může jít klouzat a Silvester Stallon v prvním Rambovi je oproti Kurtu Rusellovi pouze směšná barbínka. Konečně vím, čím se inspiroval Hideo Kojima pro herního boha Solida Snaka, nebo Warrren Spector pro svůj post apo svět ve hře Deus Ex, či Duke Nukem pro svý hustokrutopřísný hlášky. Útěk z New Yorku je epic po všech směrech. Totální osmdesátkovej nářez s kopou kyberpunku a vektorovýho porna. Moje herní i cinefilní srdce plesá! Hail to the King, Baby!!!(19.7.2014)

  • Šakal
    ****

    1988-zločinnost v USA vzrostla o 400%..., 1991- vzniká policie spojených národů...., 1997 z New Yorku je nejstřeženější uzavřená věznice (cesta vede pouze tam, nikoliv zpět)... jeden prezident (D. Pleasence) velící (téměř) celé Americe, jeden „Vévoda“ (I. Hayes) velící té horší části (Manhattanu) a čtyřiadvacet hodin mající Snake resp.Plissken na prezidentovu resp. svoji záchranu. Čistokrevné B-čko jako řemen se všemy klady (i zápory), absencí (plnohodnotného) scénáře, za to s celou řadou kultovních scén (za všechny- ikonická- Lee Van Cleef na mostě), snovým hereckým obsazením, v čele s K. Russellem coby Plisskenem (nakonec jsem rád, že C. Eastwood odřekl) a typickým (pro tu dobu) synťákovým (minimalistickým) hudebním doprovodem linoucím se napříč celým snímkem. Byť osobně dávám (ve spolupráci s „panem nízkorozpočťákem“ J. Carpenterem) přednost (věčně žíznivému polárníkovi) Kurtovi s lahví J&B po ruce, než (válečnému veteránovi) s páskou přes oko, ručím vám za to (i s přihlédnutím k mizivému rozpočtu a s tím spojeným „porodním bolestem“), že si snímek nemůžete nezamilovat. Mě čapnul (za koule) přesně od momentu 19,18,17,....následně přikoval ke křeslu, udržel mě tam i při automobilové honičce (btw, takhle vytuněnou káru resp. světla jako má zdejší chief „Vévoda“ nepřehlédnete ani na noční (zasekané) D1-čce, za to vám ručím) a pustil až se závěrečným (ironickým) finále aneb konce, ty vždy (John) uměl. P.S. pusťte si bonusy (rozhovory, „film o filmu“) a ručím vám za to, že pod 80% nepůjdete. P.P.S. pánové, komu z vás se podaří (po celou dobu trvání snímku) koukat A. Barbeau do.... očí, ten má u mě láhev Tulamorky a karton doutníků grátis. Já to (ne)vydžel (ani) 0,5sec...... Zasloužený (časem prověřený) KULT.(12.3.2013)

  • Shakers
    ***

    Dobrý príbeh, vynikajúci Kurt Russell a ešte lepšia atmosféra filmu, ktorú veľmi dobre dotvárali pekne po starom efekty (na ktorých robil aj James Cameron). Bavilo ma to viac ako som si myslel, aj keď sa mi do toho roky nechcelo, nakoniec to bola fajn akčná jazda, len ma trošku štvala hudba, ktorá zabíjala miestami atmosféru. 70% - 3*(5.2.2017)

  • Terva
    **

    John Carpenter zvládnul režii, scénář a spolupracoval s Alanem Howardem na hudebním doprovodu......kdo je jednou uvnitř, ven už se nedostane. Musím vyzvednout jeden zajímavej záběr z jedenácté minuty. Řítí se tam letadlo obsazené teroristy na město New York a v pozadí je vidět obě věže obchodního centra. Věřím, že spousta američanů, a nejenom oni, nemají tento záběr od událostí 11. září, moc v lásce. Jinak film je zahalen do tmy, Kurt ( Snake ) Russell je obléknut jako nějaký manekýn a hudební doprovod je vhodný spíš k nějakému přírodopisnému dokumentu. Taky mi tam vadí, že Snaka zná skoro každý, koho potká. A když si prostřílel cestu tou polyesterovou stěnou, zjistil jsem, že se mi ten film moc nelíbí a protože jsem si nemohl vzpomenout, zda jsem ho vůbec někdy viděl, což se mi nestává tak často, dávám mu 30 %. Jo a ještě jeden zápor, zaostřování kamery na osoby stojící v různých vzdálenostech bylo nepříjemné a pro oči nepohodlné.(6.6.2010)

  • choze
    ****

    První a nejlepší filmová "věznice budoucnosti", která strhla vlnu levných, převážně italských napodobenin jako Castellariho 1990: BOJOVNÍCI Z BRONXU. Na jednoduché zápletce a ději vybudoval Carpenter atmosférické akční dobrodružství s dobrou výpravou a kamerou a hlavně jeho vlastní, tradičně sugestivní hudbou. Obsazení je béčkově lahůdkové na čele s Russellem, který je jako Snake Plissken s tou bouchačkou, páskou přes oko a pár suchými hláškami ("MYSLELA JSEM, ŽE JSI MRTVÝ." - "TO JSEM.") neskutečně cool. Jinak ÚTĚK Z NEW YORKU byl jedním z posledních filmů produkovaných a distribuovaných béčkovou společností AVCO EMBASSY (produkovala Carpenterovi už MLHU a distribuovali pecky jako PHANTASM, HRA NA VRAHA, SCANNERS, LUPIČI ČASU aj.), která rok po jeho uvedení zkrachovala. Od Carpentera jsem ale vždycky měl, mám a budu mít nejradši VĚC.(31.12.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace