Reklama

Reklama

International

  • USA The International (více)
Trailer 2

Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (443)

novoten 

všechny recenze uživatele

Tykwer se definitivně stává všeumělem, který dokáže neotřele natočit každý žánr, ale tentokrát mu z ruky zobat nemůžu. Průvodce po světě podvodů sice dělá s přehledem, ale zároveň pokaždé, kdy divák dožene scénáristu ve zvratech a podrazech, přidá další kličku a ukáže tak, že tentokrát opravdu zaostávajícím podávat pomocnou ruku nebude. Kladné dojmy tak získává hlavně Clive Owen znovu v roli neúnavného stopaře. V jeho podání je dokonale gradující přestřelka bez přehánění legendární scénou. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kdyby režíroval Saul Bass, takhle nějak by to dopadlo. Rada, jak přistupovat k tomuto "narativními filmu faktu", abyste si ho co nejvíc užili: přistupte na to, že architektonická stránka filmu může být nositelem významných i významových informací nejenom ohledně vnitřku postav, ale i o jejich úspěšnosti ve vyprávění -> je velice důležité, jakým směrem se pohyb v záběru či pohyb záběru vykonává, jestli horizontálně, nebo vertikálně (především závěr je v tomto příznačný), popř. dokonce i diagonálně! Nepožadujte odpovvědi na všechny otázky, protože minulost hlavního "hrdiny" zůstává neodkryta, do příběhu jsme vhozeni v jeho průběhu a závěr je neuspokojivý, protože na místo částečného odkrytí pravdy a nápravy zůstává pachuť dalších nezodpovězených otázek -> nesmírně komplexní a inteligentní konspirační thriller. Jeho přelomovost vidím především v tom, že evropským přístupem intenzifikuje "americký žánr" a sedmdesátkový "talk and walk" spojuje s bourneovskými a bondovskými vyprávěními, ale konec je anti-tezí samotného Bonda -> Owenova téměr nehybná tvář se k postavě snažící rozprostřít "ekonomické" mechanice perfektně hodí. Tempo určuje hudba, požitek pak práce se zvukovými efekty. Jediná akční scéna, která ve filmu je, je tím nejnápaditějším, co zde bylo možné vidět od třetí matrixácké (přestřelka ve stavu beztíže) a bourneovské (pohyb po horizontálech i vertikálech) části (pohyb po diagonálách, vertikálech a horizontálech). Nesmírně opojné a důsledné, akorát je nutné si zvyknout na to, že řeč čísel, faktů či grafů nebo hypotéz nahradila řeč budov. 9/10 ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

International je filmem přinášejícím člověku podnětné poznatky nejen o sofistikovaných metodách policejních organizací. Kupříkladu jsem se dozvěděl, že pro člověka, který má být maximálně nenápadný a operativní, nepředstavuje kovová protéza nohy žádnou překážku. Překvapivé bylo i zjištění, že státní policejní složky nerady provádí elementární ohledání místa činu, aby nekazili radost přičinlivým agentům Interpolu, kteří své investigativní choutky úspěšně uspokujují hlavně díky neobvyklé všímavosti a podezřelé náklonosti štěstěny. Jsem taky rád, že se mi potvrdila jedna teorie o Istanbulu - totiž, pravděpodobně v něm existuje nějaká magická moc přitahující všechny filmové hrdiny na střechy v okolí Modré mešity...____________Taková klišé a situace hodné pozastavení člověk u "standartního akčního thrilleru" bez povšimnutí přejde jako žánrové nezbytnosti, z pomalého a klidného vyprávění Tykwerova Internationalu ale trčí, protože film sám se prezentuje jako něco inteligentního a promyšleného - něco, kde se problémy řeší pomoci bystrého úsudku a racionálního uvažování, namísto spršky kulek.____________ Zdráhám se vyřknout finální verdikt, zda tomu tak opravdu je, anebo film diváky jen tak balamutí (základní představa o všemocné "zlé" bance je poněkud divoká a paralela se současnou ekonomicko-společenskou situací je víc okatá než důmyslná), o filmařských kvalitách Internationalu a jeho schopnosti zatnout do diváka drápek už však pochybnosti nemám. Inu, umí, tenhle Tykwer, umí. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

70% - Po stránce koukatelnosti je International velmi atraktivním filmem. Od prvních do posledních minut je divák udržován v napětí, jež v ideálním případě přeroste v lehkou paranoiu. Pro mě toto ale ideální případ nebyl a ono napětí u mě neprošlo žádným vývojem. Přes očividnou kvalitu režisérovu (vizuální i hudební) mi vyprávěný příběh připadal, že klouže jen po povrchu své vlastní myšlenky. Vykreslení postav, ani motivace jejich jednání nejde příliš do hloubky, a tak když dojde k nějakému důležitému bodu, člověk má pocit, že se tak událo bez konkrétní logické příčiny. Příliš mnoho věcí mi zkrátka jako divákovi zůstalo nevysvětleno. International je velkou hrou s tématem mezinárodní konspirace, konající se na mnoha místech (patrně proto ten název...), a obsahující mnoho nepřesvědčivých momentů a postav. No jo... Akce má ale skutečný říz, film má rozumnou minutáž a Owenův psí kukuč obohatí každou podívanou. Kéž bych taky někdy zažil Guggenheim tak krásně prázdný... :o) ()

imf 

všechny recenze uživatele

Jeho revírem je Evropa, jeho parťačka je dřevo a jeho tempo je uspávací. Jeho protivníky jsou bankéři-intrikáni. To je muž z Interpolu, Clive Owen, utíkající v režii Toma Tykwera nikoliv o život, ale před nůžkami studia. To nacpalo do "Michaela Claytona pro chudomyslné" akční scénu v Guggenheimově muzeu a do upoutávky rovnou vybuchující auto. V kině vybuchne tak maximálně vaše trpělivost. Pokud hodlá Tykwer rezignovat na scénář a místo hercům se věnovat kráse jednotlivých záběrů a budov, které z nich trčí, možná by měl z thrillerů přesedlat na reklamy. Docela by se nám ulevilo, už kvůli stonásobně menší stopáži. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Během filmu si Naomi Watts smskuje se svým kontaktem na číslo +352 22 28 09. Jedná se o skutečné číslo Luxembourg City Tourist Office. (TomikZlesa)
  • Během scény v domě Jonase Skarssens spolu s Cassian Skarssen mluví dánsky, tedy rodným jazykem herců Ulricha Thomsena a Benjamina Wandschneidera. (TomikZlesa)

Související novinky

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

16.11.2012

Ještě minulý týden jsme o Hardym psali jako o jednom z kandidátů na roli jódlujícího pána džungle v novém filmu potterovského Davida Yatese. Už to není pravda, roli nakonec dostal urostlý Viking z… (více)

Reklama

Reklama