Reklama

Reklama

Zpívání v dešti

  • USA Singin' in the Rain (více)
Trailer

Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (455)

kitano 

všechny recenze uživatele

Zabudnime na chvilu na status obrovskej klasiky, ktory tento film ma. Co nam zostane? Nedostizna komedia, parodia a kritika toho, ako to bezi v kruhoch hollywoodskeho showbiznisu a bulvaru. Pletky medzi hercami, rezisermi, producentmi su zdrojom niektorych nezapomenutelnych gagov. No a teraz si k tomu pridajte vsetky tie krasne muzikalove vystupy, nadherne kulisy a charizmatickych hercov...ano toto JE skutocna klasika. (10/10) ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Iluze zahalená v iluzi zahalená v iluzi. Je těžko uvěřitelné, že v polovině dvacátého století vzali sami hollywoodští tvůrci film jako takový a pak ho (v hávu zábavy) rozebrali na ty nejdrobnější kousky. Zpívání v dešti nabízí částečně historickou reflexi s příměsí nutné fabulace, výlet do všemožných i nemožných žánrů, zároveň však ironizuje jak klišovité příběhy, tak samotnou produkci, fungování velkých natáčecích studií a dokáže se vysmát i většině filmových profesí (od nervózních režisérů, přes „nahraditelné“ osoby jako jsou kaskadéři a zvukaři, až po hvězdný manýrismus). A aby toho nebylo málo, nakonec se divák dostává až někam do psychoanalytických vod v pojetí kinematografie jako pokrouceného zrcadla skutečnosti. To se nejvíce projevuje na hlavních ženských postavách, z nichž jedna zobrazuje ideál, který je ale ve své podstatě falešný (Lina), zatímco druhá je obyčejnou dívkou bez pozlátka, která je však až „příliš obyčejná“ pro stříbrné plátno (Kathy). Proto jsou tyto dvě postavy těžko oddělitelné, potřebují jedna druhou. Ostatně člověk by těžko vydržel zcela bez umění, či kulturního vyžití (jakým je například film = velkolepá iluze) – to by se z každodenní rutiny, šedi a starostí nejspíše zbláznil. Na druhou stranu by však těžko mohl celý svůj život prosedět jen před plátnem kina - za touto příjemnou náhradou světa by se totiž v konečném důsledku skrýval pouze skřípavý zvuk nicoty. ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

A další vyhlášený film, který pro mě byl spíše zklamáním. Chvílemi mi připadal jako filmy Rolanda Emmericha - čekal jsem jen na hudební čísla a všechno mezi byla jen nutná výplň. Pak mi ale došlo, že kromě Singing in the Rain vlastně žádná jiná písnička není chytlavá a během sledování jsem se dokonce párkrát přistihl, že myslím úplně na něco jiného a nevnímám děj filmu. Chicago pro mě stále zůstává nejlepším muzikálem. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Výborný muzikál a klasika nejenom žánru, ale kinematografie vůbec. Co klasika, legenda, naprosto si to označení zasluhující. Neskutečně vypiplaná hudební a taneční čísla jsou prokládaná špičkovým špičkováním, díky kterému zapomenete, že jste snad někdy před úvodními titulky měli nějaké problémy... a pak přijde třeba lehká baletní vsuvka, a když skončí dějová linka, vše vyvrcholí závěrečnou MEGAscénou, které se skládají pocty ještě o víc jak šedesát let později (třeba v La La Landu). A nejlepší na tom je, že se to ještě zlepšuje s každou další reprízou. Takže to vem čert, po letech zvedám na 90%. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vnímat Zpívání v dešti jako muzikál hraničí s krátkozrakostí, poněvadž jde o zástupce „filmu ve filmu", který má mnohem blíž k reflexím Truffauta (Americká noc) a Altmana (Hráč) než k nakažlivému „nakaženému“ optimismu francouzského režiséra Demyho nebo muzikálovým „muzikologickým“ prostocvikům Berkeleyho. Jistě, Zpívání v dešti je muzikálem, nikoliv však prvořadě, protože mnohem víc vypovídá o kinematografii - „pod“ hlavním dějem se pouštějí a natáčejí další filmy, a naopak „nad“ dějem vzniká zvuk, čemuž je třeba se přizpůsobovat. Navzdory těmto komplikovanostem si film zachovává lesk klasického Hollywoodu, protože postmoderna zpochybňující a narušující estetické a etické konvence a nedávající možnost se k těmto konvencím vůbec odvolat (anything goes) v té době ještě nedozrála. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (59)

  • Scénář byl napsán až po zkomponování písní, scénáristé proto museli vymyslet děj, který by k písním seděl. (HellFire)
  • Vo filme môžeme vidieť proces, kedy sa do už dokončeného nemého filmu pridávajú zvukové sekvencie. Takéto filmy sa označujú termínom "goat gland". (WalterIK7)
  • Hlavní zápletkou filmu je "nepoužitelný" hlas Liny Lamont (Jean Hagen) a z ní plynoucí fiktivní varianta "přidělování" hlasu někomu jinému. Skutečnost byla taková, že sama Debbie Reynolds (Kathy Selden) musela být předabována několika herečkami, mezi nimiž byla paradoxně i zmíněná Jean Hagen. (Rosana)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama