Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ****

    Dlhé roky som čakal na uvedenie tohto filmu v televízii. Dva dni po úmrtí Debbie Reynolds sa mi to podarilo. Paradoxom je, že aj keď muzikály nepatria k môjmu obľúbenému žánru, dva z nich mám v top ten (West Side Story a Hair). Spievanie v daždi považujem naďalej za mimoriadny film a to nielen v rámci doby, v ktorej bol nakrútený. Napriek tomu ho dnešné sledovanie kritickým okom stálo jednu hviezdičku. Spevácke a tanečné čísla sú stále úžasné, dlhé zábery sú pôsobivé, príbeh poskytuje predstavu o tom, aký zložitý bol náhly prechod na zvukový film a koľko hercov na tento prechod dojazdilo. Problémom je, že veľa z toho, čo sa odohráva medzi tanečným exhibíciami sa ani nepribližuje ich úrovni, aj keď trojica hercov hrá ako o život. Pripomína mi to filmy Vlastu Buriana, ktoré by bez neho boli iba takou prvorepublikovou zlátaninou. Takže výborný muzikál, ktorý však na úplný vrchol nedosiahol.(30.12.2016)

  • Oskar
    *****

    Jeden z vůbec nejslavnějších muzikálů všech dob vznikl velmi rychle a zbrkle. Studio namlsané úspěchem Američana v Paříži se rozhodlo kout železo, dokud je žhavé. Neboli splácat dohromady písně z archivu (snad každá už se v nějakém filmu uplatnila), orámovat jednoduchým (leč vtipným!) příběhem a angažovat Gene Kellyho, který se postará o vše ostatní. Takže jednotlivá čísla spolu mají pramálo společného. Typický příklad: trojice Kelly-Reynoldsová-O´Connor nad ránem dumá, jak oživit rozdělaný film, strhaný Kelly konečně dostane nápad udělat ho jako muzikál a praví: "Dvanáctého bude ode dneška můj šťastný den." Ostatní ho opraví, že třináctého, neboť je už ráno, načež se tahle trojka, zničená a vyčerpaná po probdělé noci, pustí do zběsilého tance a zpěvu GoodMorning, Good Morning! Bez předchozí domluvy. ;-) Nebo půlhodinová taneční sekvence, představující další zamýšlený film Dona Lockwooda. Ta nemá vůbec žádnou souvislost s předešlým ani následujícím dějem filmu. Zkrátka totální mišmaš, filmový eintopf. A světe div se - ono to funguje! Protože ty jednotlivé částečky jsou samy o sobě nádherné, hravé, vtipné, nápadité... Žádnému jinému filmu s tak nekonzistentním scénářem bych neudělil 100%(24.10.2005)

  • Šandík
    ****

    Přiznávám bez mučení, nejsem fanoušek Muzikálů, tím méně filmových. Kromě Singin' in the Rain se mi do podvědomí zahryzly už jen dva další muzikálové filmy, My Fair Lady (což ovšem není úplně klasický muzikál) a Finian's Rainbow. Singin' in the Rain se mi z těch tří zdá nejméně zajímavé, což evidentně souvisí s tím, že je z těch tří nejvíce muzikálem a nejméně klasickým hraným filmem. Přesto si milovník filmu ve zpívání v dešti rozhodně přijde na své a to nejen pro samotné herectví zúčastněných, či pro doslova neuvěřitelné množství barev, kterými film téměř marnotratně hýří, ale také proto, že je v podstatě "filmem ve filmu". Děj zprostředkovávající notně "apokryfní" příběh z doby vzniku zvukového filmu je vtipný a zábavný sám o sobě, ale navíc si roztomile tropí žerty z celé řady filmových klišé své doby. Přitom je ovšem uctivý. Nemíní bourat Hollywodské ikony, jen si z nich tak trochu a jen poněkud podvratně utahuje. Formát "filmu ve filmu" navíc umožňuje tvůrcům rozehrát romantické melodrama, které by samo o sobě působilo téměř nesnesitelně, ovšem díky všudypřítomné nadsázce je osvěžující a velmi roztomilé... Celkový dojem: 90%(7.11.2009)

  • Baxt
    ****

    Těsněji provázat příběh s muzikálovými čísly je fajn nápad. Mnoho výstupů tak není jen projevem náhlých emocí, místo toho posouvají děj kamsi dál ("You Were Meant For Me" nahrazuje dvoření), případně plní funkci názorné ukázky ("Fit as a Fiddle" pro posluchače a diváky, "Broadway Rhythm Ballet" pro producenta). Jenže to je dvousečná zbraň. Problematické je násilné vmontování hudebních čísel do scénáře, právě protože to není pouhá šou, často působí nepatřičně a film brzdí (samotné "Singin' in the Rain"). Největší katastrofou je ale dokonale zbytečná a nesmírně otravná postava Donalda O'Connora, zosobnění pokleslé muzikálové atrakce, kterou by někdo měl zavřít do klece a zahodit klíč.(3.11.2012)

  • RHK
    *****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Nádherný biják, strašně pozitivní, s chytlavou muzikou a lehkonohými tanečními a stepovými scénami, které působí velmi přirozeně. Navíc obsahuje pravdivý příběh o přerodu němého filmu ve film zvukový, vztažený na příběh Gene Kellyho a jeho partnerek. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=36QiuRc_3I8 a titulní píseň: http://www.youtube.com/watch?v=TVpPuT4FjsQ(14.12.2012)

  • - Vo chvíli, keď sa premieta novouvedený film v kine s názvom "Royal Rascal", je scéna, kde Don Lockwood (Gene Kelly) zhodí zo zábradlia protivníka. Na kraji premietacieho plátna je možné vidieť ruky, ktoré ho v strede pádu pridržia. (AdamCritic)

  • - Film přesáhl původní rozpočet o 650 000 dolarů a vyšel na 2 540 800 dolarů, z čehož 157 000 dolarů šlo na kostýmy. Investice se vyplatila, čistý zisk pro studio MGM dělal 7,7 milionů dolarů. (HellFire)

  • - Donald O'Connor přiznal, že práce s Genem Kellym jej netěšila, protože Kelly byl skoro jako tyran. Několik prvních týdnů natáčení si vyčítal, že podepsal smlouvu a trpěl tak Kellyho křičení. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace