Režie:
Joseph KosinskiKamera:
Claudio MirandaHrají:
Jeff Bridges, Garrett Hedlund, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner, James Frain, Beau Garrett, Michael Sheen, Serinda Swan, Yaya DaCosta, Elizabeth Mathis (více)Obsahy(5)
TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)
(více)Videa (59)
Recenze (1 691)
Je to úplne priemerný akčný sci-fi film. Má celkom dobrý príbeh o mladíkovi, ktorého otec, majiteľ významnej spoločnosti z počítačovej oblasti pred dvadsiatimi rokmi bez stopy zmizol, no mladík sa o spoločnosť odmieta starať a radšej sa venuje adrenalínovým zábavám. Lenže teraz zistí, že otec poslal zvláštnu správu a vďaka stope sa mladíkovi podarí dostať do digitálneho sveta, v ktorom je aj jeho otec. Ale tu vládne krutý režim a tak musí urobiť všetko preto, aby prežil a blížiacu sa hrozbu zastavil. Spracovanie nie je najhoršie, ale nie som s ním ani moc spokojný. Táto tématika nie je práve najbežnejšia a už na prvý podľa ponúka slušný potenciál, no ten sa moc dobre nevyužil. Ešte spočiatku ma to celkom zaujalo, sympatická úvodná fáza z reálneho sveta, dostatočne zaujímavý hlavný hrdina, prechod do digitálneho sveta a dobrý prvý dojem z neho, to všetko je v poriadku. Ale následne sa to už začne kaziť, dobrý prvotný dojem z tohto netradičného sveta sa už po chvíli vytratí a priestor dostane nová, no v rámci žánru štandardná zápletka, ktorá ma ale vôbec nezaujala, bolo mi úplne jedno, ktorá postava dosiahne svoj cieľ, toto už skutočne šlo celé mimo mňa. Našťastie to tvorcovia aspoň dokázali udržať v tolerovateľných hraniciach a prevedení, takže sa to dá bez väčších problémov dopozerať, ale moc ma to nebavilo. Akcie je tu celkom dosť, ale mám z nej len priemerné pocity. Toto vôbec nie je môj typ, ale je aspoň slušne natočená a plne prehľadná, takže síce ma nebavila, ale ani nenudila. Jedine tá naháňačka na motorkách je trochu zaujímavejšia, ale zvyšok už moc nestojí za pozornosť. S hereckým obsadením som spokojný, síce nemám rád mladé postavy v hlavných úlohách, ale Garrett Hedlund je bez väčších problémov, k tomu výborní Jeff Bridges a Olivia Wilde a ešte pár celkom zaujímavých vedľajších postáv. Réžia a technická stránka sú celkom slušné, Joseph Kosinski je bezpochyby schopný režisér, len tentoraz to nie je moc môj štýl a aj tá vizuálna stránka je až príliš stereotypná, takže spočiatku to baví, ale po chvíli som sa už toho prejedol. A veľmi výrazným plusom je hudba, síce sama o sebe nie je až tak dobrá, ale veľmi dobre podporuje jednotlivé scény a hlavne vďaka nej sa na to dá bez väčších problémov pozerať. Takže o výraznejšej spokojnosti tu nemôže byť ani reči, moc ma to nebavilo, ale hudba, herci a slušná réžia to na ten priemer vyťahujú. No znovu si to už určite nepozriem. 52% ()
Viete si predstaviť, čím mohol byť tento technologicko-dizajnérsky skvost, keby spĺňal isté kritériá, ktoré akosi automaticky od filmov vyžadujeme? Tým, čím by bol film s hutným a hlbokým príbehom, keby sa v imaginárnosti, dizajnérskej nápaditosti a futuristickom vizionárstve vyrovnal TRONovi. Všímajte si detaily (palubné dosky lietajúcich korábov, dizajn motoriek, krivky svietiacich lemovaní kostýmov či rozpadnutie/rozpixelovanie „figúrok“ po zásahu diskom), zasadenie týchto detailov do plynulosti jázd, lietania a bojových baletov, a synchronizáciu tohto elegantného vizuálneho tanca s majestátnou elektronickou *HUDBOU* (“Daft Punk would like to thank Hans Zimmer, John Powell and Harry Gregson-Williams” ;-). Hlášky typu „You gotta be kidding me“ proste ignorujte a nechajte sa slastne zviesť odpoveďou „Pripútaj sa!“ na otázku „Ako sa voláš?“ Nech už TRON: Legacy je či nie je blbina, je to filmová udalosť, jediný film svojho druhu a bude napodobovaný. ()
Fascinující podívaná, která je navíc úvahou o dokonalosti umění a fikčních světů. A jinak unikátní film propojující obraz a zvuk způsobem, kdy je těžké určit, co je vlastně dominantní. ______________________ Mezi IMAX verzí a 3D verzí pro normální kina je rozdíl zážitku tak třetinový, možná větší. V normální 3D projekci je obraz příliš tmavý, neostrý (tváře jsou až rozrastrované), zvuk MNOHEM slabší. V IMAX verzi je obraz křišťálově čistý a přehledný i v tmavých záběrech, zvuk je intenzivnější a hudba vnáší do děje silné emoce. _________________ Může se to zdát jako prkotina nebo důkaz toho, že Tron stojí čistě na technologii. Jenomže technologie má vliv na styl a styl má vliv na emoce. Koukat se na Trona v normální 3D projekci nebo dokonce 2D projekci je rozdíl jako mezi tím, když jste na technopárty, nebo si pustíte nějaké techno z kazeťáků (ano, z kazeťáku, žádného vinylu přes bedny nebo MP3 do sluchátek.) Tímto chápu i všechny zklamané diváky... ()
Trochu jako Avatar,v tom smyslu,že jsou všichni natolik okouzleni vizuálem,že jaksi pozapomněli na debilní a kýčovitý obsah.Já ale nijak odvařená nebyla a když se sama sebe zeptám,co se mi na Tronovi zaujalo,tak mě napadne jen makeup a vlasy té bílovlasé holky:-)Ale ne dobře,nebudu nespravedlivá;začátek se mi jakžtakž líbil.Pak to šlo bohužel z kopce.Možná přeháním,ale podle mě je to taková podívaná pro kluky,kteří rádi paří hry,nic víc. ()
Fascinujúce audiovizuálne predstavenie, ktorému oproti pôvodnému Tronovi vyčítať celkovú sterilnosť fikčného sveta rovná sa absolútnemu nepochopeniu konceptu, nad ktorým len krútim hlavou. Rovnako ako o 28 rokov starší prvý diel je aj Legacy unikátnym zážitkom, aký nemá vo svete filmu obdobu. Samotný dej síce neprináša nič nové a inšpirácia viacerými klasikami je viac než evidentná ale originál na tom nebol nijak lepšie a na deji pritom výsledok až tak nestojí. Zásadným rozdielom okrem logického technologického pokroku je však aj to, že kým Legay vo mne dokázal aj zásluhou hudby príležitostne vyvolávať emócie, až príliš avantgardne znejúcemu Tronovi sa to za celý čas nepodarilo. Aj to je jeden z dôvodov, prečo v mojich očiach predčí jednotku a zásluhou skvelého Bridgesa a Olivie Wilde dokážem odpustiť aj Hedlundovu hláškarskú neschopnosť. Je mi naviac viac než sympatické, že v dobe remakov a rebootov dokáže niekto aj po tak dlhej dobe s klasickým pokračovaním. Za to oba palce nahor. ()
Galerie (281)
Zajímavosti (50)
- Jedním ze sponzorů filmu byla Nokia. Veškeré aplikace, kterou jsou na počítačích k vidění, vytvořila právě tato společnost a její tehdejší vlajková loď Nokia N8 byla distribuována s nahranými trailery a úryvky z natáčení filmu coby prezentacemi přehrávání HD videa. (necisty)
- Stopáž 2D scén je pouze 20 minut. (M.B)
- Navzdory tomu, že původní snímek nebyl komerčním hitem, do jeho pokračování napumpovalo studio Walt Disney něco kolem 170 milionů amerických dolarů. (Coldrex)
Reklama