Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garrett M. Brown (více)Obsahy(4)
Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (2 442)
Brada dolů, palce nahoru. Matthew Vaughn je mi sympatický už jenom svým přístupem k filmování, samotným výsledkem sympatie však vysoce převyšuje. Kick-Ass má všechno, co správné popkulturní filmové dítko své doby má obsahovat – losery, internet, komiksy, střelený humor, absurdní násilí a vrchovatou porci nadhledu. Vtěstnat tohle do jednoho mixu, vypulírovat vizuál a do playlistu naházet přesně padnoucí muziku, nešlápnete vedle. Pochybuju, že letos v kině narazím na hudebně a střihově našlapanější scénu, než je FPS přestřelka ve skladišti. Jinak, Nicolas Cage zase ve formě a Chloe Moretz je nejroztomilejší zlatíčko. Edit: Film roku nakonec ne (Social Network je přeci jenom trošku jiný kalibr), ale nejstylovější pecka rozhodně. ()
Snad největší překvapení loňského roku, skvěle stíravé a ironické, naprosto střelené, ale i pohodové a neskutečně vtipné. Na druhou stranu je to přesně ten typ filmu, ze kterého budete buď nadšeni, nebo ho po půl hodině vypnete se slovy, že větší hovadinu už jste dlouho neviděli. Navíc Nicolas Cage si tu zahrál nejlepší roli za posledních minimálně 10 let.... ()
Kiss Fanboy´s Ass. Nedomrlé potácení mezi poctou hrdinským komiksům a jejich zlehčováním, nedomyšlené přepínání mezi realitou a surrealitou, násilí pro generaci online, kterou už nepřekvapí ani mučení a popravy v přímém přenosu. Tam, kde Iron Man boduje ironií, Zombieland hravou dekadencí a Watchmeni přemýšlivým filozofickým přesahem a podvratnými otázkami, se Kick-Ass paradoxně bere vážně a z hry comicsový geek civilním superhrdinou se stává maškarní bez nadsázky. Tak proč tak vysoko? Dvě slova. Chloe Moretz. Něžná dívenka s kolty za pasem, před kterou by couvl i prezident NRA. A sakra rychle. ()
kdybych měl srovnat film s komiksem a chtěl bych být opravdu spravedlivý a dbal bych na svoje pocity, komiks by film částečně určitě převálcoval. Ať už větší mírou popkulturnosti, ironie, černého humoru, nadávek, brutality, tak i podle mně lepším přímočarým dějem s krásnými pointami, bez tak velkého zaměření na hlavního padoucha, s tvrdší Hit-Girl, neklasickým závěrem a úžasnou zábavností. Ale nebudu to přesto všechno srovnávat takhle, protože musím určitě ocenit to, jak skvěle a jinak (než Snyder) Matthew zadaptoval komiks, nechal všechny hlavní hrdiny, různě zmixoval komiksové scény a do toho dal úplně jinak vyplívající příběh. A rozhodně mu pomohl i fakt, jaké herce, jakou hudbu a jaký styl vyprávění zvolil. Film se pohybuje stále na hranicích absurdnosti, k čemuž dopomáhá hlavně Mark Strong, jehož eskapády často překvapují a diváka ohromují (v nedobrém slova smyslu). Jasně ale funguje i dvojka Hit-Girl, Big Daddy, které jsem si v průběhu filmu zamiloval a v některých scénách byli naprosto prdel nakopávající.. Red Mistovi je žel dán menší prostor, z trailerů jsem čekal nějakou větší nálož, sice projíždka mist-mobilem či jeho úplně awesome pohledy nejsou k zahození, ale to neustálé pobíhání a nerozhodnost jeho postavu značně poškodilo (neviděl jsem Superbad, nedokážu posoudit genialitu McLovinovství). Teď k hlavní postavě, samotnému Daweu Lizewskému. Geek, nerd, sociální zaostalec, typický kluk na zesměšnování, to vás asi napadne hned po jeho představení na počátku. A máte pravdu, není to žádný typ s 3000 přáteli na facebooku, není pro opačné pohlaví ničím zajimavý, neustále ho každý ponižuje, okrádá a jednou, když ho to přestane bavit, si koupí kostým.. Počkat, kde se v něm vzala taková myšlenka? Aha, komiksy, ty opravdu formují mládež (mávám Red Mistovi a Strongově hlášce..) Pak pobíhá po městě, snaží posílit svoji odvahu a health (nebo manu, nějak se v tom nevyznám), aby... dostal totální nakládačku, ve které na nás, jako po celé délce filmu režísér pomrkává odkazem na známý film. Po částečném zotavení se vydává do ulic znovu.. Opravdu, taková odvaha (blbost) se jen tak nevidí. A náhle film definitivně zavírá dveře úvodnímu představování a film dostává takové grády, že tomu ani nelze věřit. Ano, stále by mohla být většina scén se Strongem vystřihnuta, protože vlastně nic nerozvíjí, maximálně pošahanost sebe sama, ale jinak bych až do závěru nic nevytýkal. Hit-Girl masakruje, Big Daddy masakruje ještě coolověji, Kick-Ass se zapletá do něčeho, v čemž rozhodně nechtěl být a taková odvázanost, svěží feeling, výjimečnost a zábava tu dlouho nebyla. Ale není ochuzena ani emocionální stránka filmu, jak už o lásku (nebo spíše její teenagerovskou formu..ehm..), či smutné a do posledního detailu doladěné scény (ty detailní prostřihy na mist-mobil, částečně připomínající další film a do toho hudba od Boylea, nádhera), všechno skvěle funguje a občas jsem měl chuť tam naběhnout a zlikvidovat ty hovada. Akční scény ve skladišti, ve tmě, v bytě, vše je originální a dobře natočeno, hudebně dokresleno. Hudba: Smíšený soundtrack písničkový a Boylovský je to nejlepší, co jsem zatím tento rok slyšel, každá písnička skvěle podporuje danou scénu, každá je vybrána přesně do svého pole působení. Superhrdinské, dramatické, karikaturní, rozjásané, prostě vše, co si může fanda filmové hudby přát. I v tomto mně autoři neminuli, ale spíše ještě více okouzlili.. Závěr.. Morriconova hudba a scéna s ní spjata začíná rozvíjet velice slibnou podívanou, která žel nakonec upadne až do přílišné přepálenosti, odkazů je náhle moc a odlišnost od komiksu tentokrát není to, co bych si přál. Úplný už neakční závěr je zase super, ale ten akční prostě selhává. A to hlavně po příchodu Kick-Asse. Nevím, jak je to možné, ale tak přehnaný závěr jsem si nepřál. Nebo jsem si ho možná přehnaný přál, ale jinak. Po technické stránce, relativní originalosti (ne nebojte se, takhle originální je film celý a funguje to) a zábavnosti stále dobrý, ale ne skvělý a rozhodně ne takový, jaký jsem čekal. .. To mi ovšem samozřejmě nebrání dát tomuto skvostu 5. A cítím z toho kultovnost. Vaughn přišel s dalším malým filmem, viděl ostatní velké bratříčky a udělal z nich mrtvoly. Aneb jak se dá s malým rozpočtem udělat velké divadlo. PS: jediné, co mi vadilo ze stránky technické, byla digitální krev. Ta se vůbec v poslední době začíná používat až moc často a nevidím to rád. Neříkám, že ve všech scénách, ale v některých to bilo do očí hodně. Možná to zrovna v tomto filmu mělo rozvíjet tu komiksovnost, ale nefungovalo to. PS2: odkaz na Tarantina je milý. A občasné sklouznutí do jeho šílených vod taky. Shows over, motherfuckers! () (méně) (více)
Chtěl bych být Claudií Schiffer! Mít za manžela Matthew Vaughna, nechat ho skládat poctu mé kráse přímo na stříbrném plátně a navíc v tak nakopávajícím bijáku, že se tomu těžko věří. Nenechte se ošálit cool pubertálním pozlátkem. Kick-Ass je velmi vyspělým žánrovým crossoverem, odvážně pracujícím s comicsovými zákonitostmi - napadá je zezadu i je drze využívá. Navzdory všudypřítomné nadsázce se Kick-Ass může pochlubit chytlavě vystavěným příběhem, v němž se emoce daří vymámit i na úkor přepálených strašáků v legračních kostýmech, gradace funguje na výbornou a finále je přímo snové. Jenže není to jen akčňák na efekt, jatka s účelem pro účel, ale fantasticky jistě uchopená smršť, jejíž každé ťuknutí bokem (do hrdinských báchorek, YouTube, módních trendů a popkultury obecně) filmu přidává na trefnosti. Kick-Ass je Spider-Manem pro dekádu Facebooku a Klubem rváčů v kontextu kreslených povídaček. Lahůdka. ()
Galerie (159)
Photo © Plan B Entertainment
Zajímavosti (63)
- Zuřivcova (Christopher Mintz-Plasse) replika: "Jak řekl jeden velikán: 'Tančil jsi s ďáblem při měsíčku,'" v originálním znění: "Wait till they get a load of me," je narážkou na Jokera (Jack Nicholson) ve filmu Batman (1989). (Jear01)
- Pro roli Taťuldy (Nicolas Cage) byli zvažováni i Daniel Craig či Mark Wahlberg. (Kulmon)
- Frank D'Amico (Mark Strong) sa v komiksovej verzii volá John Genovese, pravdepodobne podľa vzoru slávnej zločineckej rodiny tohto mena. (Greenpeacak)
Reklama