Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Baz Luhrmann, Craig Pearce / Predloha: F. Scott Fitzgerald (kniha) | Hudba: Craig Armstrong | Produkcia: Baz Luhrmann, Douglas Wick, Lucy Fisher, Catherine Martin, Catherin Knapman | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Village Roadshow Pictures, Bazmark Productions, A&E Television, Red Wagon Entertainment | Rozpočet: 105 miliónov $ | Tržby: 348,840,419 $ || Podobný vizuál mal naposledy Moulin Rouge a Speed Racer. Každopádne, do konceptu sa onen bezhraničný gýč v mojich očiach hodil len do príbehu z Montmartru. Bolo úplne jasné, že z tejto predlohy sa nedá urobiť zázrak, a i to tak dopadlo. Nebyť elitných hercov, ktorí hrajú o život, by si táto megalomanská záležitosť zaslúžila žumpu. Občas som sa cítil jak decko v Disneylandu, ktoré chce radšej ostať v rodnom meste. Paradoxne za to nemôže vôbec nikto zo zúčastnených, je to jednoducho spôsobené predlohou, ktorej nie je súdené byť úspešnou filmovou záležitosťou, pretože je knižnou legendou. Obrazovo a herecky občas nadčasové, avšak tých digitálnych scénových prechodov je tam viac, než čo viem uniesť. 40% | Blu-Ray, THX, EN DTS | Po roku a pól som sa odhodlal na opätovné zhliadnutie, pretože mi bolo podozrivé, že som dal za 2* filmu, v ktorom hrá môj top1 DiCaprio. Ujasnilo sa mi, že mám predovšetkým problém s predlohou, a nie s filmom ako takým. Paradoxne je to podobné, ako pri Vlkovi z Wall Street, ktorý utiahol tiež Leonardo. Príbehy Gatsbyho a Vlka sú podobné vtom, že hlavné postavy sú osoby s otáznou morálkou, ktorým divák môže len ťažko fandiť a tak nemajú skoro žiadnu šancu prirásť k srdcu, ani napriek tomu, že ich všetci naokolo ospevujú a obdivujú. Je to prípad toho, keď sa príbeh prieči s bežnou šablónou, a to automatickým očakávaním, že hlavná postava je pozitívna alebo naopak totálne negatívna, záporácka. Gatsby aj Vlk sú však strednou cestou medzi týmito archetipmy, a tak dávajú divný, zmiešaný dojem, ktorý mi proste nikdy nesedel pre filmové ani knižné príbehy. Čiže mám omnoho viac problém s celým jadrom týchto filmov, než s Luhrmannovým spracovaním tohoto milostného trojuholníku. Nakoniec zdvýham z 2 na 3 hvizdy, pretože Luhrmannova schopnosť vyjadriť pocit omámenia alkoholom alebo drogamy audio-vizuálnymi prostriedkami nemá v kinematografií obdobu. A pretože sú herci chirurgický presný. 60% | Blu-Ray, DD, HU DTS |(22.9.2013)

  • Lima
    ***

    Zpočátku omamující kýč, potom už jen únavná selanka, pajdající na obě nohy. Jak jde o samoúčelné kamerové fígle a čarování s obrazem, tam si je Luhrmann jistý v kramflecích, ale v prostém smysluplném vyprávění a ve snaze dostat se zúčastněným postavám pod kůži selhává. Zmínil jsem kýč – při všech těch opulentních večírcích si připadáte, jakobyste se dívali na velkého sádrového trpaslíka, ověšeného pestrobarevnými pentlemi a blikajícími žárovičkami. Potom, když má dojít na city, je to jak z plytké povídky v nějakém dívčím časopise – mám na mysli to kolovrátkovité „Má tě ráda, nemá tě ráda, má tě rád, nemá tě rád, odejde s Tebou, neodejde s Tebou…..“. Díky bohu aspoň za dvě věci – chlapáckou postavu Edgertonova Buchanana, jedinou to plnokrevnou postavu celého panoptika a pak za scénu opětovného setkání Gatsbyho a Daisy – jediný moment v celém filmu, kde byly cítit nějaké emoce. Luhrmann už začíná být nějak vyčpělý.(25.5.2013)

  • viperblade
    ****

    Zhlédnuto v kině. Jednu věc musím napsat hned v úvodu - je to rozhodně lepší, než tohle zpracování. Ale pořád to není ono… Na tento film jsem se opravdu těšil, dávno předtím, než jsem viděl zpracování s Redfordem, vlastně od chvíle, co vyšel první trailer, tak jsem věděl, že na tohle si do kina rozhodně zajdu. Přeci jen casting je perfektní (DiCaprio je sázka na jistotu a pro Carey mám opravdu slabost, navíc ona v sobě opravdu má jiskru slečen z 20. - 30. let minulého století) a režíruje to Baz, specialista na spektákly a tvůrce jednoho z mých nejoblíbenějších filmů. A ono je to na filmu znát, první polovina je téměř jako Moulin Rouge!, bohužel jen téměř. Protože tentokrát mi tam ta atmosféra a ty show přišly takové falešné, zkrátka jako by tomu něco chybělo. Napíšu to asi tak, pokaždé, kdy sleduju Moulin Rouge!, tak jsem v Paříži na začátku 20. století. Tady jsem ale nebyl v New Yorku v 20. letech, ale v kině. Film mě nedokázal opravdu vtáhnout do děje a já jsem nevěděl a vlastně do teď nevím proč. Druhá, serioznější polovina, byla taky dobrá, hlavně scéna hádky v hotelu byla opravdu povedená, jen mi přišlo, že závěr byl odfláknutý a pokud verze s Redfordem může tomuto remaku nějak konkurovat, určitě to bude právě SPOILER!!! scéna Gatsbyho smrti, jež mi ve starší verzi přišla mnohem více propracovanější a šokující než v této. KONEC SPOILERU! Na všech jiných frontách ale vítězí tato verze, herci jsou lepší, moderní hudba nebyla špatná (i když opět, u Moulin Rouge! mi tam ta moderní hudba seděla mnohem více než tady) a celkově má film snesitelnější tempo, byť stopáž je prakticky na chlup stejná. Na tuhle verzi se určitě ještě jednou podívám. 80 %.(18.6.2013)

  • troufalka
    **

    Připadá mi to jako kdyby mi někdo špatně vyprávěl dobrý vtip, navíc ten, který už jsem jednou slyšela. Stejný příběh, jiné pojetí, víc barevných cingrlátek, divoké střídání hudby. Kdo viděl Roberta z roku 1974 a neuvidí Leonarda 2013 o nic zásadního nepřijde. Stačí si doma pustit barvenou hudbu a hodně to osolit do repráků, případně se u toho posypat konfety a polít šampaňským. Výsledek bude přibližně stejný.(8.9.2014)

  • Aluska88
    ****

    Mnozí zde Velkému Gatsbymu vyčítají pompéznost, nabubřelost a povrchnost. S tímto však musím nesouhlasit. Život Jaye Gatsbyho, tajemného milionáře, totiž přesně takový je. Takže okázalé a vizuálně úchvatné zpracování jeho příběhu je tak zcela na místě a dokonale zobrazuje jeho život přesně takový, jaký je. Plný velkolepých nekončících večírků, krásných dam a elegantních pánů, hlasité hudby a úžasných kostýmů. Typově do svých rolí všichni skvěle zapadli, od "velkého" Lea, přes "Parkerovského" Tobeyho, až po nádhernou Carey Mulligan. Když začala hrát píseň od Lany Del Ray, začalo mě jemně mrazit po těle. Ten song je prostě nádherný a sem dokonale zapadl. Celý moderní soundtrack, včetně Fergie, Kanye Westa a ostatních, je perfektní. Takže ano, Velký Gatsby je velkolepý, povrchní a okázalý. Ale to často životy takových lidí bývají, nebo tak alespoň vypadají. Plné luxusu, peněz a také prázdnoty.(15.3.2015)

  • Isla Fisher

  • - Tmavomodrý kabriolet, v ktorom jazdí Tom Buchanan (Joel Edgerton), je Auburn Salon Speedster. (hollci)

  • - Veľa ženských šiat a kostýmov použitých vo filme vznikla na základe dobových módnych magazínov. V magazínoch sa nachádzali aj také šaty, ktoré v skutočnosti nikdy nikto nenosil. Pánske kostýmy boli autentickejšie, okrem nohavíc, ktoré boli príliš tesné. (Greenpeacak)

  • - Knižní předloha z roku 1925 nebyla za autorova života příliš populární ani u publika, ani u kritiků. Širokou oblibu veřejnosti si román získal až v 50.letech. Dnes je "Velký Gatsby" často označován za nejlepší americké literární dílo všech dob. (zajda404)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace