Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    Steve McQueen se již po dvou filmech vyprofiloval do nesmírně schopného režiséra, který dokáže ve svých filmech spojit art i mainstream. 12 let v řetězech se zprvu artově tváří, ale později možná až trochu nepříjemně sklouzává k typickému mainstreamu toužícímu po Oscarech. Příběh je vystaven brilantně. Nepochopení, vzpouzení se, rezignace a zejména všudypřítomné utrpení se nám zaryje pod kůži. Solomon si projde několika otrokáři, mezi nimiž kraluje Fassbender, přesto z diváckého pohledu nelze říct, že by zažil něco nového, popř. neočekávaného. 12 let v řetězech je inteligentně sepsané a perfektně zrežírované drama, které s vážnou tváří opakuje to, co v nadsázce sdělil Nespoutaný Django. 8/10(2.1.2014)

  • Kaka
    ***

    V některých záběrech nehorázně zdlouhavé, avšak ze široka vzato příliš zkratkovité. 12 let uteče a divák si to v konstrukci děje ani neuvědomí - resp. není to dostatečně věrohodně zaznamenané. Hans Zimmer používá stále stejně vycizelované durové akordy, které střída s molovými ala Inception, akorát namísto robustních syntezátorů tu tentokráte máme jemné smyčce, či klavír. Pár scén je tam neskutečně silných a z hlediska explicitního násilí dosti nekompromisních, Fassbender je ďábel a pár oduševnělých mono/dialogů by se tam taky našlo, ale chybí mi komplexnější výstup/myšlenka. Jako příběh o jednom člověku možná ucházející, jako komplexní oscarová freska selhávající. Bohužel občas McQueen neví co z toho vlastně chce udělat.(2.2.2014)

  • Indiana
    ****

    Černoši to v 19. století neměli lehký. Stačilo, aby se i v New Yorku trochu vožrali a za chvíli se probudili v řetězech, jak je přepravujou jako otrokáře do Georgie. Zajímavý bylo, jak tam chudák Solomon visel na laně a špičkama tam pocupitával, aby nezemřel a ostatní černoušci na plantáži tam kolem něj chodili, dělali si svoje, jakoby se nic nedělo, radši drželi hubu, protože už dávno rezignovali a smířili se s tim, kam patřej. Co se týče herců, Chiewetel Ejiofor zahrál skvěle, Fassbender a Cumberbatch jako otrokáři geniální. První filmy od McQueena mě vůbec nelákaj, ale timhle mě zaujal, jeho další projekty mě třeba budou zajímat.(12.1.2014)

  • paascha
    odpad!

    Bro, fucckt, woe, potřebuju Oskara, abych vytřel woko fšem běloušům, co mě žerou. Dám si nějaký kůůůlový náme, abi bilo fšem hned jasnačka, že su drsný jako šmirgl. Třeba Stýf MekKwín, fuckt, woe, drsný jak prasečí prdel, woe. A číhni, zmáknem biják wo negrech, woe, jako jak byli bitý, bro, strašně bitý. Daj nám hafo oskarů, stačí říct párkrát Diskriminace, Otrok a Negr, woe, na to ty buzny slyšej. Je to doma, woe, kémo, je to v oukeji. Oscar za efekty rozmlácené kůže, to ostatní je sračka roku. Pro mě je Oscarová smršť téhle kravině ekvivalentem Nobelovy ceny míru pro Obamu, Mandelu, Raťafáka a Evropskou unii. ..(17.3.2014)

  • Arbiter
    ****

    U podobně angažovaných snímků mám problém s tím, že konzistentní vyprávění je až příliš často zásadně upozaděno a děj slouží pouze jako nositel sledu samostatně funkčních scén na téma "bílý muž byl pěkná svině". Myslím, že v tomto případě lze podobný přístup vytýkat snad jen ve třetí čtvrtině, ale i tam je obhajitelný snahou akcentovat motiv otrocké rutiny dané části příběhu. Dvanáct let v řetězech vypráví v poklidném tempu, ale natolik pečlivě, že se příběh (až na onu stagnující třetí čtvrtinu) stále posouvá dál a, přes určitou epizodičnost, narativně drží při sobě. Tematiku nabízí s citlivým odstupem, nesklouzává ani k ultimátní a nesmlouvavé obžalobě, ani k bohorovné benevolenci k dané části historie. Jde o selektivní vyprávění hlavního hrdiny, který si prošel otroctvím. O to uvěřitelnější (a obhajitelnější) je epizodičnost sestávající ze silnějších, až knižních momentů, stejně tak určitá nekompletnost a zamlženost děje. Opravdu jde o výjimečně citlivé uchopení tématu, jak díky výjimečně pokornému a nenávisti téměř prostému vyprávění autora předlohy, tak díky umu tvůrců snímku.(18.7.2014)

  • - Michael Fassbender byl nominován na Zlatý glóbus v kategorii v kategorii nejlepší herec ve vedlejší roli. (hiding)

  • - „Toto bol film, aký som túžil vidieť, ale nikto ho nenatočil. Bola to diera v kinematografii. Preto som sa rozhodol, že ho vyrozprávam sám," vysvetlil režisér Steve McQueen. (kacer4)

  • - Snímek je adaptací stejnojmenné knihy, kterou v roce 1853 napsal sám Solomon Northup spolu s právníkem Davidem Wilsonem. (Barghest)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace