poster

Plán útěku

  • USA

    Escape Plan

  • USA

    The Tomb

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Útek z väzenia

  • Slovensko

    Plán úteku

Akční / Thriller / Mysteriózní

USA, 2013, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65%(11.10.2013)

  • Fr
    ****

    ,,MŮŽEŠ TADY UMŘÍT, NEBO SE MNOU UTÉCT A POTRESTAT TY, CO TĚ SEM DOSTALI…“ /// Dva dědoušci obdařeni nadpřirozenou inteligencí a obklopeni moderníma technologiema. Když je třeba daj si přes držku, nebo se (až nekřesťansky!) navezou do muslimskýho bratrstva. Uznávám, vobčas se scénáristi chytěj do svý promakaný smyčky, ale film šlape jak holovlavej po barevným a není čas myslet na to, že těm dvěma je nějakejch 135. Let. Naštěstí si to užívaj jako zamlada, k čemuž jistě má co dodat M. Håfström. Jen houšť, jen houšť… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, jakou knížku poslat Jirkovi Kájínkovi. 2.) Stejská se mně po těch plamíncích v Arnoldovejch vočích, který vzplanou při uchopení kulometu... 3.) Thx za titule ,,fčelí medvídek“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ *(25.1.2014)

  • Gilmour93
    ***

    Jeden pořád udrží těžký kulomet jak v Komandu, druhý se pořád udrží příčky žebříku jako v Cliffhangerovi, oba pořád udrží moč i stolici. Tak proč ne? Co na tom, že kdyby jste je rozřízli motorovkou, můžete na nich spočítat letokruhy, neboť jsou oba neuvěřitelně dřevění.. Kvalitně obsazený béčkový vláček, do kterého můžete nasednout v jakékoliv stanici. Při úvodním útěku za pomoci čokomléka, Arnieho štýrském blouznění, Slyově těžko uvěřitelné hře na Scofielda zkříženého se Sherlockem Cumberbatche (při které jeho intelektuálně povytažený spodní ret připomíná pouzdro na vysílačku) či finálním útěku, který více než plánem zaváněl improvizací, podobně jako Håfströmova snaha o přiživování novodobého žánru akčních hrdinů, co už dle kalendáře dávno měli vrátit řidičský průkaz a jít do parku hrát pétanque. Jenže nemohu si pomoct, v těch vláčcích z minulého století se člověk cítil tak nějak komfortněji.. Rejpavý spoiler: Kdo viděl Petersenovu Ponorku, asi si dobře pamatuje bledost námořníků bez slunečního světla. Tady však všichni vypadali, že se zrovna vrátili z francouzské riviéry..(14.8.2014)

  • MM_Ramone
    ****

    Keď som mal nejakých dvanásť rokov, čumel som na tituly so Sylvestrom Stallonem a Arnoldom Schwarzeneggerom s otvorenou hubou. Na ich filmoch som vyrastal. Boli to moji hrdinovia. Sníval som o tom, že raz týchto dvoch borcov uvidím v jednom snímku. Čiastočne sa mi to splnilo v sérii "The Expendables". Ale to boli len také menšie spoločné šteky. Naplno to spolu páni Stallone a Schwarzenegger roztočili až v roku 2013 vo filme "Plán úteku". Natočili výborný väzenský akčný thriller. ****(4.8.2016)

  • castor
    ***

    Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!!(19.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace