Reklama

Reklama

Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 419)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Žánrovka, ve které si jen Sly s Arniem dokazují, že na to pořád mají. Problém je, že na nic víc asi nemají;) Je sympatické, že se podařilo sehnat docela slušnou hereckou sestavu, ale ty konspirační kličky se stejně nakonec zvrhnou ve standardní střílečku - včetně těžkého kulometu v rukou pana guvernéra:) Ambice, které film měl, jsou krutě nenaplněné - Plán Útěku může obstát jen jako čisté béčko, postrádající cokoliv, co nám nabídli Expendables, neřkuli čtvrtý Rambo. Čili dívat se na to dalo, ale tak nějak jsem doufal, že se to zvrhne v útěkovou scénu z Guardians of the Galaxy:) Prostě 60% za poctivý design, a už nikdy víc. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Scénář je pitomý tak akorát, jen mě fascinuje ta studiová politika svádět tyhle přesluhující tandemy na place pod taktovkou režijních rutinérů, kteří s daným materiálem operují více než ledabyle a zafungovat dovedou leda tak v několika trefných hláškách a v případě tohoto filmu i jedinečného nábožného germánského výlevu, jinak vesměs hodně sterilní a prchavá podívaná. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak se konečně pořádně potkali! Sice za pečlivého dohledu geriatrické ambulance, ale potkali. Do nákladů museli přihodit pár beden nitráku, nějaké ty kyslíkové masky a několik metrů obinadel, které přes skvrnitou, vytahanou kůži držely atrofované svalstvo u kostry, ale šlape jim to, jako když si ještě píchali Superanabolon. Sláj oprášil svůj nejlepší výraz traumatizovaného baseta a Černočernýčernoch hraje snad nejvíc a nejlíp za celou svoji kariéru. Asi jako guvernér neměl do čeho moc píchnout a bral herecké kurzy. Z toho setkání by si měl každý obstarožní otyloň, co v osmdesátých letech nosil do půl pasu svlečený před holkama svou obří kládu přes rameno nebo v nejbližším ghetu zboxoval každého Mistra T., co potkal, nostalgicky slintat na fiži. Bohužel, scénáristé, co uměli napsat kultovní akčňáky už asi prdí do hlíny, a tak je děj místy kapku pičoidní. Pardon, chtěl jsem říct, že alikvotně nereflektuje popkulturní odkazy. Ale i tak si myslím, že je nutno se nad tuto drobnou nepříjemnost povznést a napálit neobjektivních pět, protože příště už ty naše legendy uvidíme akorát tak v Dej si pohov, Stallone, Komandu ze záhrobí nebo rovnou v Urně. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()

Galerie (49)

Zajímavosti (24)

  • Pasáž, ktorú Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) cituje v nemčine, je podobenstvo o bláznovi z diela "Radostná veda" od Friedricha Nietzscheho. (misterz)

Reklama

Reklama