Režie:
Paul HaggisScénář:
Paul HaggisKamera:
Gianfilippo CorticelliHudba:
Dario MarianelliHrají:
Liam Neeson, Maria Bello, Mila Kunis, Kim Basinger, Michele Melega, Adrien Brody, Olivia Wilde, James Franco, Loan Chabanol, Riccardo Scamarcio, Moran Atias (více)Obsahy(2)
Film scenáristy a režiséra Paula Haggise vypráví tři příběhy o lásce, vášni, důvěře a zradě propletené v mnohovrstevnaté dějové linii, která připomíná autorův oscarový snímek Crash. Příběhy se odehrávají v New Yorku, Paříži a Římě. Tři páry, které spolu zdánlivě nemají nic společného, vzájemně pojí hluboké vazby - milenci a odcizení manželé, ztracené a nalezené děti. Hvězdně obsazený snímek Ten třetí, v němž se představí oceňovaní herci Liam Neeson, Adrien Brody, James Franco, Olivia Wildeová, Mila Kunisová, Kim Basingerová a Maria Bello, je víc než jen sbírkou milostných příběhů... Je to záhada, tajenka, v níž se pravda dostává na povrch v záblescích, vodítka jsou postřehnutelná jen koutkem oka - a nic není takové, jaké se zdá. (Cinemax)
(více)Videa (7)
Recenze (167)
2015 Liam Neeson a Olivia Wilde - tohle vábení se mi líbí... 💗 Celkově pěkná seznamka (v kterém baru potkám Adriena Brodyho?), jak to umožňuje běžný život i nenucená romantika, založená už jen na pouhých dotecích... Kvalitní herecké výkony (James Franco a Mila Kunis jsou skvělá dvojka), drama dle mého gusta (spolu s Disconnect jsem už dlouho neviděla takhle dobré drama o obyčejných životech). Excelentní film, který zobrazuje různé vztahy rodičů s dětmi, různé i shodné lidské neštěstí... 2019 Nyní 4 roky a po dalším shlédnutí nacházím v tomto snímku nové a nové pocity a naprosto nerozumím místnímu hodnocení. Až dnes mne napadá - nebyly všechny ty příběhy jen Liamovým scénářem, vyjma jeho dějové linky?.... ()
Príjemný film, potácajúci sa niekde medzi komerčným a artovým prístupom, až sa môže stať, že neulahodí ani jednej „strane“. Alebo naopak. Mňa si získal a patrí k tým na ktoré po pozretí nezabudnem a to je vždy dobre. Výhoda je v tom, že je napriek dlhej minutáži pekne natočený, v lákavých prostrediach a so známymi hercami, takže sa je na čo pozerať a film nepadá na hubu, čo by sa mohlo stať keby šlo o nezávislú produkciu, natočenú za pár šupov s neznámym osadenstvom. Vtedy by to už možno nezachránila ani tá pôsobivá finálna pointa, ktorú tu už niektorí vyspoilerovali, ale keďže sa mnohým nebude chcieť čítať také prehnane vyčerpávajúce slohy – prichádza MEGA SPOILER pre tých, čo im to v závere nedocvaklo: /!!! nečítať pred pozretím !!!/ reálny je iba Neeson, jeho žena a vydavateľ – zvyšok sú len príbehy, ktoré podáva a ktorými sa vyrovnáva so stratou syna, keďže ako sám napovedá – dokáže cítiť už len cez svoje postavy. Čo zároveň vysvetľuje aj ostatné nelogickosti a občasné prehnané správanie postáv :) ()
Paul Haggis vidí svět zoufale černobíle, což je znát pokaždé, když vlastní scénář také natočí. Říct, že jsou jeho postavy ploché zní jako fráze, řeknu to jinak: jsou nepravděpodobné, stejně jako situace, do kterých je žene. O něco míň to bylo znát na Crash, podstatně víc je to vidět na obdobně vystavěném Third Person. Pokud se chopí Haggisova scénáře jiný režisér, může to dopadnou dobře, jako v případě Million Dollar Baby. A pokud to zahrají dobří herci. Third Person bohužel táhne dolů i mizerné obsazení, taková Olivia Wilde je možná zajímavým způsobem krásná, ale to je tak všechno. To nezachrání ani skvělý Liam Neeson nebo Adrian Brody. ()
Zase jen další Knoflíkáři s takovým uměleckým přesahem a hloubkou, blablabla... Nechutná nuda u navzájem se prolétajících osudů způsobila, že jsem si vyžehlil, složil a uklidil, utřel prach a zalil kytky. Pak jsem to v čase místy kousek posunul a přesvědčil se o osudovosti děje a konání postav, postavil si stroj času a vrátil se tak o 120 minut zpět, abych zabránil plýtvání časem a mohl si vyžehlit, uklidit a zalít u něčeho smysluplnějšího. Svůj čas jsem zachránil, čas těch hereckých jmen, jimiž je film napěchován, už ale uplynul, zcela zbytečně. ()
Typický případ nezvládnutého filmu s mnoha postavami a více příběhy. Na nikom mi nezáleželo a bylo mi celkem ukradené, jak to všechno dopadne. Přišlo mi, že se postavy chovají dosti nelogicky (vrcholem vykonstruovanosti byla scéna s "bombou" v kabelce) ale prochází jim to, protože to tak scénárista chce. Povinným kolážím "osudové hudby" a vystresovaných či plačících ksichtů se bohužel také nevyhneme a finální pointa byla laciná. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (9)
- V ranných fázach boli s projektom spájaní Jude Law a Naomi Watts. (Sufferer)
- Takmer celý film bol natočený v talianskej metropole Rím, vrátane scén odohrávajúcich sa v New Yorku. Natáčané boli vo filmových štúdiách Cinecita a pre potreby filmu boli do Talianska dovezené aj žlté taxíky z Bulharska. (MikaelSVK)
- Scéna, v ktorej Anna (Olivia Wilde) stojí pred hotelovou izbou Michaela (Liam Neeson) a vracia mu župan, pričom zostane úplne nahá, sa natáčala na 57 pokusov. Neeson bol totiž nesústredený a roztržitý práve pre nahé telo Wilde. (megajalec)
Reklama