Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Marek Eben uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen, tentokrát z pražského Rudolfina. Nová etapa. Nová podoba filmových cen. Nový prostor. Nový moderátor. Nový styl. 21. ročník výročních filmových cen České a filmové televizní akademie je tu a s ním především slavnostní večer předávání Českých lvů. Poprvé bude předávání těchto prestižních cen moderovat Marek Eben, poprvé se oceňovaní filmaři sejdou v novorenesanční budově pražského Rudolfina. Večer, který zahájí v Dvořákově síni Česká filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, bude věnován těm nejvýznamnějším filmovým tvůrcům současné české kinematografie a zároveň jejich filmům. V rámci slavnostního večera „českých Oscarů" budou oceněni ti nejlepší režiséři, kameramani, střihači, herci a herečky, zvukaři, autoři hudby a další filmoví tvůrci. O nejprestižnějších cenách na poli českého filmu se rozhodne mezi tvůrci 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2013. Český lev se koná v sobotu 22. února 2014 a Česká televize jej přenáší přímým přenosem na ČT 1. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

To jsem přesně čekal, že se tu zase objeví názory, že je to nuda. Předtím všichni kritizovali, jaké je to trapné a ubohé, teď zase, že je to moc seriózní, co do háje chcete? Já měl České lvy vždycky moc rád, i pro to jejich umění trapnosti, které především pan Zbrožek dovedl do dokonalosti. Samozřejmě byly ročníky zlé (Lucie Bílá rozhodně vede), ale tak nějak obecně jsem si to vždycky užíval. Byl jsem zvědavý, jak se to pojme nově. Z části slibné, z části se to nepovedlo. Bohužel je tu značný amatérismus ze strany předávajících. Nic neřeknou, jsou tam jen jako panáci, u kterých to vypadá, že se to snad ani nezkoušelo. Po stránce hudby je to jak na houpačce. Někdy je to úžasné, ale zvlášť v případě doprovázení malých těles dost bída. Chyběla mi tradiční znělka, se kterou mám Lvy pevně spojené. Líbí se mi drobné náznaky toho, že by se to chtělo dělat velkolepě, tak trochu oscarově, ale to by se to muselo udělat profesionálněji. Mít to nějakou přidanou hodnotu (která byla jen na samém začátku přenosu během vystoupení Filharmonie). Marek Eben toho také mohl říct víc. Jeho celé vystoupení by se dalo napsat tak možná na dvě stránky a opravdu zapamátování hodné/vtipné postřehy měl dva (přejedění Geislerky a Trojana a historka s Brucem Willisem). Co se týče samotných ocenění, to jde mimo hodnocení, ale bohužel mám pocit, že akademie hodnotí ve všech kategoriích především film jako celek, místo aby hodnotila tu konkrétní kategorii a jediné, v čem se "experti" vyznají, jsou herecké výkony, tak tam ta hegemonie Hořícího keře nebyla. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nekonečně průměrné a neurážlivé. V televizi bych přepnul po deseti minutách, to ale v Rudolfinu udělat nejde. Vítězství Hořícího keře okomentuju na nějakém vhodnějším místě, tady můžu hodnotit jen neurážlivého a až příliš korektního Ebena (u nějž je vidět, že filmům nerozumí a jen chtěl být slušný) a dekoraci až příliš posunující Rudolfinum ke kýči. Mimochodem nechápu, jak může v nekrologových slidech být slovo "scénáristé", to je na vyhazov grafika. Přesto dávám tři hvězdy, protože v podstatě není důvod být naštvaný... Chtěli nekonfliktní korektnost, mají ji mít. ()

Reklama

golfista 

všechny recenze uživatele

Po dlouhá léta byl "Český lev" zavřen ve Vachlerově kleci. Malé, svérázné, jednou trapné, podruhé srandovní, jednou nezapomenutelný, podruhé lehce zapomenutelný. Já sám jsem mu mockrát přál, aby se z té klece konečně dostal. Vždyť kdo kdy viděl lva vegetariána ? :) ... Letos nám toho lva konečně vypustili do veřejnoprávního šapitó. A já jsem po půlhodince s hrůzou zjistil, že v té kleci mohl klidně zůstat. To zvíře mělo najednou kolem sebe spoustu prostoru, vypucovanou srst, nablýskaný zábradlí, ale ten chudák vůbec nevěděl co s tím vším dělat. Jedinou záchranou byl krotitel, který to trapné vystoupení stačil udržet alespoň trošku v rozumných mezích. ... Tak nepřipravený pořad se jen tak nevidí. Nesmyslné použití mikroportů, vcelku zbytečná filharmonie, předávající dvojice vidíce se asi poprvé na schodech, výherci bez tušení co a kdy říct, ošklivá nová trofej atd atd. ... Doufám, že se lev do roka a do dne něco přiučí - třeba od BAFTY. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

První postvachlerovský Český lev měl jako hlavní trumf Marka Ebena, který jako jeden z mála umí dělat netrapný humor a hlavně díky němu se dalo udílení v pohodě sledovat, jinak se toho ale zas tak moc nezměnilo. První půlhodina byla krutá a vyplněná hlavně zbytečně dlouhým vystoupením filharmoniků, ale pak už konečně přišlo udílení cen, které bylo překvapivě svižné. Bylo by ještě svižnější bez otravného odříkávání, kolikrát byl kdo nominován (5x15 kategorií, tj. celkem 75x !!!). Ten čas mohli tvůrci využít k nějakým medailonkům nominovaných filmů, protože divák u televize se o nich nedozvěděl vůbec nic. Jednoznačnou chybou je rozdělení kategorie výtvarný počin na masky/kostýmy/scénografii, které v tom našem rybníčku prostě nelze smysluplně využít. Teď už chybí jen rozdělit zvuk na střih/mix a máme tu komplet Oscary. No a k výsledkům: dominance Hořícího keře je zasloužená, protože prostě všechny loňské filmy předčil o parník (zbývá jen domýšlet, komu bychom ty ceny dávali, kdyby nevznikl Hořící keř-kinosestřih). Přesto tam bylo několik kategorií, kde klidně mohli nechat vyhrát někoho jiného (masky WTF?!), a je vidět, že "akademici" mnoha kategoriím vůbec nerozumí a prostě hlasují s davem. Že Donšajni, kteří na Lvech propadli, byli týmiž akademiky posláni na Oscary, o jejich kompetenci vypovídá mnohé. ()

Dudek

všechny recenze uživatele

Postvachlerovský Český lev je problémový hned v několika oblastech. Tou první, a asi nejviditelnější, je snaha o serióznost. Oproti předchozím trapnohumorným estrádám je to sice krok kupředu, nicméně neustálé střídání moderátora s přebírajícími je jen stěží opodstatňující prvek pro dvouhodinové živé vysílání. Nejsmutnější je fakt, že tato forma není ani informující (co vlastně vzniklo za film?) ani příliš divácky motivující (proč bych ten film měl vidět?). Místo bezmála dvouhodinového přenosu by tak byla postačující krátká tisková konference, ba možná jen zpráva v novinách. Dalším drobným problémem by v očích diváků mohl být fakt, že nejúspěšnějším (z hlediska ocenění ČL) českým snímkem se stala (de facto) televizní minisérie, která navíc drtí „velkorozpočtové“ snímky i v technických kategoriích (oprávněně?). Fakt, že cenu pro divácky nejnavštěvovanější snímek nahradila pofidérní kategorie (a proto nemohl být nominován na 86th AAs), ve které o vítězi mohou rozhodovat i jedinci, kteří nemuseli vidět ani jeden z filmů, zase večeru dodává trošku pachuť nevěrohodnosti – nicméně je pravda, že informace ze zákulisí nemusí každý znát. Z hlediska u nás vznikajících filmů mi přijde i trošku zbytečné mít v každé kategorii 5 nominovaných, případně mít i výroční udílení cen, nicméně zde se nejedná o nic, v čem bych se chtěl nějak zásadně „šťourat“. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama