Reklama

Reklama

Mammon

(TV seriál)
Trailer
Thriller
Norsko, (2014–2016), 12 h 32 min (Minutáž: 48–58 min)

Tvůrci:

Gjermund Eriksen

Hrají:

Jon Øigarden, Ingjerd Egeberg, Anna Bache-Wiig, Nils Ole Oftebro, Iben M. Akerlie, Laura Christensen, Ingar Helge Gimle, Bjarte Hjelmeland, (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(14)

Jaká je největší možná oběť a co člověk udělá, aby ji nemusel podstoupit? Zásadový novinář rozkrývá spiknutí v nejvyšších patrech finančnictví. Šestidílný norský konspirační thriller roztáčí spirálu finančních machinací, biblických odkazů a starých osobních křivd, když zásadového novináře vyšle po stopě skandálu ve vysokých patrech společnosti, do kterého je zapleten jeho vlastní bratr. Seriál byl úspěšně uveden nejen v Norsku, ale i v několika dalších zemích jako např. ve Velké Británii, kde se svezl na poptávce po skandinávských thrillerech. Rok po uvedení originálu vznikly v koprodukci televize HBO dva východoevropské remaky – stejnojmenný český v režii Vladimíra Michálka a polský s názvem Pakt. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

UncleG 

všechny recenze uživatele

Asi jako když se chcete podrbat na ... ehm, dejme tomu na patě... a za tímto účelem sestrojíte škrabku poháněnou parním strojem, která využívá osmnáctset rychlostních převodů a je mimochodem ještě napojena na soukolí pražského Orloje a vodovodní okruhy hadronového urchylovače v Cernu. Protože proč to dělat zbytečně jednoduše, když to jde zbytečně složitě? Mamon je podivná mixáž mystérií Dana Browna a politického thrilleru, která se utápí v bezbřehé kaši samoúčelné a strojené komplikovanosti. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Mammon se svezl na vlně popularity skandinávských detektivek, ale používat jako argument k vyzdvihnutí jeho kvalit, že byl uveden tam či onde, je zavádějící. Při dnešní inflaci televizních stanic a dalších distribučních kanálů existuje obrovská poptávka po žánrové tvorbě a v každém novém projektu trh touží vidět nový Most nebo Zločin. Ty představují bezpochyby scénáristické konstrukty, v normálním světě se s tak rafinovanými pachateli a komplikovanými rozvětvenými případy nesetkáte. Jsou ale chytře napsané, s pochopením pro lidskou psychiku, s odpovídajícími motivacemi, kde to neskřípe a nepřečnívá. Breaking Bad a Better Call Saul mě před časem přesvědčily, že můžete pracovat i s velmi netradičními radikálními charaktery a ty přesto budou vypadat hodnověrně, pokud si dáte práci se scénářem. Mammon selhává v tom nejzásadnějším, je příliš špatně napsaný. Nápad je zajímavý, režie pracuje s osvědčenými thrillerovými prvky, ale pokud scénárista spoléhá na tak okaté oslí můstky, pokud páchá tak výrazné logické kotrmelce a vrší absurdní náhody, je výsledek ztracený. Autorovi scénáře nestačí napsat větu, potřebuje za ni přidat vykřičník. Seriálu schází uměřenost, smysl pro proporce. Umělotina je z toho cítit na dálku. Ačkoli mě remaky obecně nelákají, zajímalo by mě, jestli český Mamon nakonec nevypadá líp. Celkový dojem: 25 %. ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Zvratů - zvláště ke konci - je snad až příliš a také celé rozuzlení je dost překotné a za vlasy přitažené, nicméně "Mammon" je více než důstojným zástupcem současné skandinávské seriálové produkce, který nabízí, jak už je v žánru zvykem, nejen vysoce kvalitní profesionální zpracování, ale především napínavý a atraktivní pohled na nejpalčivější problémy spojené s korupcí v nejvyšších politických a ekonomických kruzích, žurnalistice i v řadách strážců zákona. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Pro milovníky moderního skandinávského designu povinnost; žádný jiný seriál nemá tak vypiplané a stylové interiéry, nad kterými srdéčko samou radostí zaplesá. Nad seriálem jako takovým ovšem již až tak neplesá (až na závěrečné duo epizod, kde se mimo jiné i sympaticky pracuje s největším norským historickým "kostlivcem ve skříni"), byť rozhodně ani nijak neúpí. Nejvíc na škodu je, že ze směru úvodní epizody, která je něčím mezi State of Play a Larssonovou linkou o redakci a práci Milénia, se postupně uhne směrem k běžnému pojetí moderního severského thrilleru. Opakuji, je to na škodu, ale špatně to není. Proč? Protože i tak je to dostatečně kvalitní i napínavé (a asi není náhoda, že to má v závěrečných dílech "Nesbø feeling"), jen poněkud tuctové; přeci jen severských krimi je nadprodukce, ale kvalitní novinářský thriller aby pohledal. Potěší působivá sychravá atmosféra a utlumené herecké výkony, stejně jako chytrá práce se žánrovými klišé. Nepotěší hlavní neduh drtivé většiny této produkce; a to sice šroubovaně naroubovaná překombinovanost. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Mammon" názorně ukazuje post-quality TV aka quantity TV v její celé nahotě. Původní ambice ze zlaté éry moderní televize, spočívající v touze vyprávět nestandardní náměty, které přitáhnou diváky k obrazovkám svými postavami, příběhy a konflikty, se změnila ve falešné umění, jak diváky přikovat k obrazovkám a nedovolit jim odejít. Nástrojem k tomu jsou vykonstruované zvraty, uhlazená forma a filmové formální prostředky, které umožňují z hovna dělat veledílo. "Mammon" by moc chtěl být dalším příspěvkem do rodu vážných skandinávských krimi se společenským přesahem, ale na rozdíl od svých vzorů má jen nedotaženou premisu, artificiální postavy s vyhrocenou minulostí, navivní víru v novinářskou etiku a především ranec absurdních zvratů, z nichž ty lepší náleží do ranku scenáristické lenosti, zatímco ty horší pocházejí z hájemství campu. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (2)

  • V 17. minutě na smuteční schůzce strany hraje v pozadí skladba „Adagio for Strings“ od Samuela Barbera. (Trajektt)

Reklama

Reklama