Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (294)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Říkám na rovinu, že jsem zklamán. Město 44 mohl být solidním válečným filmem. Měl všechny nezbytné ingredience, respektive všechny hlavní a velmi solidní výpravu. Poláci umí točit filmy a zejména se jim v poslední době daří házet na celuloid velké válečné momenty svého národa. Jsou patrioti a dávají to znát i ve filmech. V Polsku se také nenašel nikdo, kdo by protestoval s průjezdem americké kolony. To jen v Čechách se stále najdou bolševický sráči, kterejm je líto, že na hradě není Dr. Husák, nebo rovnou Kléma. V tomhle jsme daleko, daloko za nima... Jenže ohledně tohoto filmu se věc až tak nepodařila...- Bohužel nám povstání tvůrci předložili odvyprávěné na osudech party mladých lidí , kteří si do povstání (ač za války) žili celkem spokojeným životem. Povstání samo pak rychle roztřídilo charaktery od zbabělců a také ty kteří měli zemřít a kteří měli zničení města přežít. Jenže. Výborné dobové kulisy i velice solidní výpravu mně osobně nabořil výběr některých herců a hlavně některá pojetí bojových scén. Když se ve filmu poprvé objevila matrixová scéna s dvojicí zamilovaných hrdinů kolem kterých zpomaleně prolétavají kulky, byl jsem v šoku ale nějak jsem to rozdýchal... Jenže ono se to opakovalo ještě několikrát. Ba co hůř, tvůrci k tomu přidali naprosto nepochopitelně moderní hudbu. Vrcholem mého šoku byl večer, kdy z protilehlého činžáku obsazeného Němci vyřvával gramofon tango... Do tohoto vskutku dobového momentu nám však tvůrci naservírovali milostné vzplanutí ústřední dvojice, kdy dochází opět ke zpomalení obrazu a začíná nám k tomu běžet techno ! Kameraman zase asi při natáčení zjistil, že s kamerou může dělat ledacos a tak se můžeme dívat skrze namontovanou kameru na stenu skrze jeho mušku či koukat přímo z ramena povstalce, kde byla kamera staticky upevněna... No, toto nejen nepůsobilo autenticky, ale vyoženě rušivě. Závěr to začal dusit fanatickým průběhem Němců uličkou smrti, kdy se nechávali kusí kosit z oken povstalci po desítkách či střelba pantherem z děla! ze dvaceti metrů na samotnou povstalkyni . Parta v černejch mundůrech v tanku asi zapomněla, že má v předku mašiny zabudovanej celkem výkonnej MG a raději to do holky prala laufem! No a jelikož to děva přežila natolik aby stačila ještě něco zasýpat a hrdina filmu si s ní musel ještě pokecat, kucí v Pantheru ohleduplně počkali (těch 20 m od obou aktérů) a pak nechali osiřelého povstalce normálka odejít.... Takže... Film měl hodně slušných momentů. Některé byly velmi silné, např. déšť. Záběry z nemocnice, minometnej útok na hřbitov atd...Řemeslně to bylo také zpracováno dobře. Ale ten scénář s milostnou linií a moderně pojaté bojové sekvence... to mi zkrátka chvilkama přišlo, že koukám na nějakej indickej film, kde se ve vypjatých momentech také zpívá a tančí a to mně kurva mrzí, protože jsem se na Město 44 dlouho dopředu těšil. Takže já dávám jen tři povstalecké návleky na rukáv. * * * ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Brutálny film dejom, čo je dobré, lebo to približuje skutočné hrôzy vojny, cynickosť, snahu zachrániť sa, ale pritom nezmyselné akcie a dezorientovanosť postáv. Film ozaj pokazili tie akési akoby matrixové scénky a možno tam chcelo viac rozviť psychické pochody postáv, aby sa s nimi vedeli ľudia zžiť, prípadne rozobrať absurdity tohto sveta do ešte väčších extrémov, no dalo sa aj tak. Bojové scénky sú podľa mňa rovnako ako práca kamerou, či efekty na vysokej úrovni a to všetko režíroval v podstate len 33 ročný režisér, ktorý za sebou nemal až toľko veľkých diel a hneď režíroval jednu z najväčších poľských udalostí histórie. Dej má svoje kúzlo, film svoju atmosféru, Poliaci sa v ňom nemusia za nič hanbiť, len najvyšší schod to nedosiahlo. ()

Reklama

kulyk 

všechny recenze uživatele

Počin víceméně drsný. Ony umělecké záseky, mající snad expresivně vyjádřit impresi, nebo cože, jsou pro nepolského diváka když už ne utrpením, pak přinejmenším šokem. Rozháraná karpatská duše, historicky špikovaná všelijakými těmi děleními Polsek, prostě truchlí i miluje malinko jinak, než my. Podobné jurodivosti najdete i v dílech tamního velikána z nejvelikánštějších, severního Jiráska, Sienkiewicze. Více bych vyčetl jistou matnost postav, které se po Varšavě motají zdánlivě bezcílně, či nedostatečné osvětlení jejich motivace. Když pominu hlavního figuranta, samozřejmě, ten je zpočátku přiblble naivní panic - a potom zase trefenej. Látka by si zasloužila zpracovat skutečně podrobněji, třeba takový desetidílný seriál, to by sedlo. Pres a štych, peklo i beznaděj, do kterých byli povstalci uvedeni dílem svou nezkušeností, dílem Němci, částečně exilovou elitou a nejvíce pak nelidskými bolševickými čachry, by prostě měly být znázorněny rozmáchleji a v souvislostech. Samotné výjevy válečných hrůz nezbývá, než pochválit. Jsou dostatečně ekl. Trošku nám vybočuje scéna, v níž je sestra ve zbrani potrestána přímým zásahem z děla ráže panther. Sice pak ještě nějakou chvilku hovoří a až na nějaké ty oděrky a vyběhlá střívka vypadá celkem úhledně, ale zde bych opět hledal uměleckou licenci. Tedy nemyslím, že by Polky byly až tak ,,tvrdé" ženy, že ustojí s jen jemně odfouknutou ofinkou zásah tříštivým do pupíku. Samotnému se mi dokonce v dobách, kdy jsem ještě někoho zajímal, podařilo na nich nahmatat nejedno měkké místo. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nie je to film patetyczny, nie jako Сталинград. ~~~ Trailer na film udělal paradoxně filmu docela medvědí službu. Navozuje totiž pocit, že se zúčastníte varšavského povstání plného akce a cool zpomalovaček právě po vzoru dost takřka až nevkusně přepísknutého Stalingradu, přičemž jde spíše skutečně o válečné drama, kdy se divákovi Komasovic famílie :) snaží ukázat další hrůzu války, jaká by normálního člověka nenapadla, navíc jakoby očima těch "dětí", civilistů, netrénovaných vojáků, snažících se bránit a získat zpět své město. --- Ano, netvrdím, že místy některé scény a akci mohli autoři odpustit, protože se od toho vyobrazvání svinstev a zmaru film odchyloval právě k tomu Stalingradu, ale naštěstí toho nebylo moc sem tam něco šlo ještě připsat na vrub uměleckému ztvárnění, jež mělo v danou chvíli prim nad realističností (polibek ve smršti kulek). Jindy to ale už bylo trochu přes čáru a docela mi i vadilo, že, přinejmenším z počátku, ta smrt lidi v blízkosti hlavních postav jimi nijak zvlášť nehnula a chovali se jakoby nic - nicméně vím prd, čeho postavy již byly za německé okupace Polska svědky, že. Dokonce mi nevadila ani místy použitá moderní hudba (SPOILER ALERT!), protože byla použita tam, kde to i díky obrazu dávalo smysl a nerušilo to. Podobně tomu byly zpomalovačky, které taky byly tam, kde to mělo smysl a rozhodně jich nebylo moc, množstvím nesahají zmiňovanému Stalingradu ani po paty. --- Dovolil bych si taky říct, že film má ještě, byť třeba mírnou, dlší vrstvu onoho válečného dramatu v rovině řekněme historické. O samotném samotném povstání Varšavy se moc nedozvíte - nic takového jsem od filmu ani nečekal a přijde mi divné na to poukazovat jako na zápor, čehož jsem už někde (v komentářích nebo nějaké recenzi) byl svědkem. Naopak, pokud pokud víte co se kdy dělo, proč Sověti byli kde byli a jak to celé skončilo, s jistým pocitem zmaru už od začátku sledujete dění a snahu o jakékoliv "Holky pospěšte, nebo to povstání propásneme..." a "Dýl jak tři dny to trvat nemůže, Rusové jsou už za městem, hurá.". --- Film mi tak přijde jako docela nečekaným polským překvapením, které si mohlo leccos odpustit a ten pocit zmaru boje a prohry postupně gradovat až do extrému, ale nakonec to nebylo nic, u čeho bych se nudil, u čeho bych usínal a bylo mi špatně z toho, co postavy vypouští z pusy, co je na plátně a co ve scénáři. A aby těch plusomínusů nebylo málo, tak místy film zase působí až příliš jako sled samostatných scének než rozumně plynoucí děj, ale zase mi tohle období sedí, zpracované je to taky velmi slušně (dámy a pánové z UPP se fakt vytáhli), herecky i hudebně je to taky dost slušné, kamera, výprava... a v neposlední řadě taky fakt, že z našich luhů a hájů se něčeho takového rozhodně nikdy nedočkáme... nakonec tedy finální kvalitní 3*, na 4* tomu chybí drobnosti. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Co se týče výpravnosti a technické propracovanosti filmu, opravdu nelze Polákům nic vytknout. Je vidět, že ta spousta sponzorů, kteří otravují svými logy na začátku filmu, se vyplatila. Člověk nemá vůbec žádný problém uvěřit, že ta Varšava, kterou mu ukazují, je opravdu Varšava válečná, brzy po úvodu dojde k velmi hezkému průjezdu kamery jednou takovou ulicí a rozpočet je opravdu vidět. A uvěřitelně to funguje i dál, když začne válečné peklo. Jistě, nemůžeme tady čekat nějaké opravdu velkolepé bitevní výjevy, ale o tom ani povstání nebylo. A je vidět, že co se výběru událostí a jejich průběhu týče, drželi se tvůrci znatelně jak nejblíže to šlo skutečnosti. Film tak podává velmi intenzivní, děsivě ponurou a syrovou ukázku toho, co dělá z lidmi válka. A opravdu divák není ani trochu šetřen, jakýkoliv horor se sotva může rovnat některým momentům, které se tehdy před desítkami let udály. A to jsou z nich zde použity jen zlomky, pro ušetření času i peněz. V tomto tedy na mě film zapůsobil v tom nejlepším světle jako krutá zpověď a také památník jedné z nejhorších událostí celé 2. světové války. A nevadilo ani příliš možná velké omlazení a také genderové vyvážení celé herecké skvadry, která nás zde provází. Popravdě ve všem tom hnusu a špíně bylo nakonec fajn dívat se na hezké lidi, dokonce i přes to, že jejich herecké schopnosti (hlavně pak ústřední postava mě první polovinu filmu docela otravovala) nebyly nikterak slavné, pak jak je začal scénář protahovat kanály a krvavým deštěm, už na nich ani moc nezáleželo. Stačilo, aby se tvářily všichni rezignovaně a smířeně s osudem a bylo to. Horší ale bylo, že po stránce dějové to skřípalo taky výrazně. Hlavní romantická linka se snažila tvářit někdy příliš osudově, někdy podivně romanticky, ale stejně bylo vidět, že je tam jaksi jen jako hnací motor pro posouvání postav dál Varšavou. Nic dalšího, většího vlastně v ději ani neexistuje. Vše je podřízeno jen obrazové galerii složené z těch nejdůležitějších momentů povstání. Nakonec jsem si ale říkal, proč ne, jestli tohle má být ten moderní památník pro nové generace Poláků, tak ať. Jenže režisér si navíc umyslil, že nejlepší bude, když toto obrazové muzeum přizpůsobí mladým ještě víc než jen skrze romantickou linku. A tak do filmu nacpal celou svou schizofrenickou vizi. Je tu syrovost, hnus, prach, zoufalství a náhle hups - naskočí slow-motion cool scéna s povstalci, ozbrojenými šátky přes tvář, jak z nějakého videoklipu anarchistické britské skupiny, a do toho ještě střih na taktéž slow-mo erotickou scénu. A takové věci se tu objevují často. Neříkám, že vše působilo přímo zle, některé pokusy byly dokonce příjemně artové, ale ta rozpolcenost mezi válečným bijákem a sexy teen romancí bila do očí až příliš. Když k tomu přidám ještě mírnou nespokojenost s tím dějem (ovšem líbí se mi představa, že Komasa to opravdu zamýšlel tak, jak jsem psal - a oba hlavní hrdinové byli vlastně jakýsi němí svědkové, kteří doprovázeli diváka cestou napříč tragédií) a hereckými výkony v první půli, vychází mi tak 6,5/10. V mnoha momentech to bylo ale výrazně výš, autenticita když funguje, funguje mrazivě. () (méně) (více)

Galerie (95)

Zajímavosti (10)

  • Castingy na film sa robili v šiestich mestách po celom Poľsku (v Suwałkách, Białystoku, Lubline, Krakove, Vroclavi a Varšave) od decembra 2012 do marca 2013 a prihlásilo sa na nich 7000 ľudí. (Arsenal83)
  • 30. júla 2014 bol film oficiálne uvedený na Národnom štadióne vo Varšave pred 15 000 divákmi na najväčšom plátne sveta dovezenom z USA. (Arsenal83)
  • Natáčelo se ve městech Wroclaw, Walim, Swiebodzice, Varšava a Lodži Lodzkie v Polsku od 11.5 do 21.8 2013. (willy1)

Reklama

Reklama