Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (763)
Nebudu zastírat, že jsem od toho čekal trochu víc. První polovina je působivým pohledem na rostoucí přátelství mezi sklíčeným osobním strážcem a okouzlující mladou dívenkou, která se díky hereckým výkonům a Scottově přesné režii sleduje jedna radost. Ta druhá ve znamení Washingtonovy pomsty a likvidace únosců sice nepostrádá spád a surovost, ale na pohled je překvapivě studená jak psí čumák a trhavé pohyby kamery mi spíše lezly na nervy, než aby všechno zpestřily. To ale nic nemění na tom, že Tony Scott byl skvělý režisér, co by zvládl natočit efektně snad i honičku na invalidním vozíku, a ten jeho akční drajv a zkušenost je tady v každé scéně a především pak v samotném závěru hodně cítit. Muž v ohni mě vzhledem k recenzím nenadchnul, ale na druhou stranu ani na chvíli vyloženě nenudil. 3,5* ()
Tonyho Scotta si ako zručného remeselníka vážim. Hektické, rýchle a videoklipové strihy -preňho charakteristické, som si užívala v Deja Vu alebo v iných scottovkách - ktoré sú za asistencie priam špionážnej hudby(podobná bournovkám) Gregsona-Williamsa popcornovým pohladením. Lenže Muž v ohni je náladový a roztrieštený. Prvú polovicu si divák dobíja cestičku k sympatickej hviezdičke Dakote Fanning a vpíja vznikajúce priateľstvo medzi ňou a Denzelom - mala som pocit, akoby som sa dívala na milú americkú drámu. Lenže to, čo sa odohrávalo v druhej polovici, by mi neprekážalo v ľahkom akčnom filme, ale k predošlému deju je to proste príšerné. Film akoby vystrihnutý z hudobného klipu, plný fakt otravných a prerušovaných strihov, ktoré preniesli hlavnú a dosť smutnú dejovú myšlienku do dimenzie popcornového úletu. Nie som cynik, myšlienky mnou pohli, ale Scott si mal ujasniť, či chcel natočiť tragickú drámu o organizovanom zločine alebo akčnú ľahkomyselnú bayovku. ()
Tony Scott utopil nadějnou akci ve svoji už trošku okoukané a utahané hy-tech režii. Kdyby se režie ujmul podobně jako to udělal třeba Brian Helgeland (mj. scenárista Muže v ohni) ve skvělé ODPLATĚ, byla by to podívaná o mnoho lepší. V první půli se nás Scott snaží seznámit s vztahovým propletencem Fanning/Washington a až někdy v sedmdesáte minutě je teprve pronesen památný dialog: "A co bude dělat vy?" "To co umím nejlíp. Všechny je zabiju!" Mám za to, že kdyby tyhle tři věty ve filmu padli dřív, bylo by to mnohem lepší. ()
Ačkoli jsem tomu nevěřil, tak Tony Scott je schopný citlivého a zároveň osobitého přístupu. Jinými slovy se v klipovitých hrátkách vyžívá jen v akčních scénách a při sbližování velkého smutného medvěda s nejroztomilejším filmovým dítětem poslední doby nechává kameru v klidu a nechá působit atmosféru. Díky tomu pak citlivé momenty vyniknou a zvraty jsou emocemi nabité k prasknutí. S láskou stvořené dokonalé filmové řemeslo, ke kterému se příběh přidal téměř sám od sebe. 90% ()
„A man can be an artist at anything, food or whatever if you’re good enough at it. Creasy's art is death, and he's about to paint his masterpiece!“ Div jsem neměl po úvodních titulcích pěnu u pusy, ale pak se T.Scott relativně zklidnil a předvedl své umění nejen v oboru epileptických exhibic. Myslím si, že rozvíjení vztahu J.Danielsem zavlažovaného Yojimba Creasyho s Pitou mohl být věnován klidně větší prostor na úkor realizace nemilosrdné, leč místy samoúčelné pomsty ve zbytku filmu. Každopádně good motherfucker Washington jako podstatně militantnější verze Franka Farmera výborný, stejně tak Walken v pro něj dost netypické roli. Nutno podotknout, že "Medvídek Crísíček“ umí s C4 nepěkně podráždit sedinku.. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Radha Mitchell (Lisa Ramos) si během natáčení najala tři bodyguardy. Stalo se tak poté, co byl její řidič přepaden u Mexico City. (Dr Lizal)
- Při pronásledování Danielova (Roberto Sosa) bratra Aurelia (Gero Camilo) si Creasy (Denzel Washington) ověřuje Danielovu podobu z novin. Jedná se o útržek, který má po stranách otrhané části jiných článků. Když se pak jeho ženy ptá, kdo je na fotce, tak je útržek perfektně vystřižený. (Ozzy88)
- Gero Camilo, ktorý stvárnil postavu Aurelia Sancheza, nevedel po anglicky. (vander19)
Reklama