Volha
Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Klára Melíšková, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Kristína Svarinská, Aneta Krejčíková, Martin Pechlát, Bohumil Klepl, Stanislav Majer, Lukáš Příkazký, Jiří Lábus, Jiří Dvořák (více)Obsahy(1)
Pekárkův první výjezd na Západ. Digitálky, bouráky a vídeňský Mexiko plac. Ale i tam musí plnit úkoly StB. Někde mezi natáčením pořadů Sejdeme se na Vlachovce a reportáže z JZD Slušovice dojde k zásadnímu otřesu. Postupně ho opustí matka, syn i druhá manželka. Revoluce. Estébáci převlékají kabáty a agent Volha je rázem postradatelný. Ale i pro něho má společnost nové uplatnění. Tři auta, dvě barevné televize a stabilní zaměstnání přece nemůže být prohra. Jak říká Standa: „Kdo tohle má?“ (Česká televize)
(více)Recenze (47)
Nevim no. Pekárek má teda divnej vkus na ženské, tohle porno asi neni zrovna pro mě, ani to domácí, ani to Vídeňské...K tomu návrat chcacího fóru, o kterém jsem doufal, že už ho nikdy neuslyšim...Závěr jinak viditelně hodně spěchá směrem k cíli, co nejrychleji uzavírá všechny možné dějové linky, takže se spousta věcí děje dost zkratkovitě, což už bylo částečně i v minulém díle. Kája Gott a jeho wtf digiální znázornění skrze starou fotku či co, které byla vměstnána do obrazu. Vypadá to, že jak bude Kryštof Hádek stárnout, tak ta podoba s Matějem bude stále větší. Kdyby nevěděl, na co se dívám, tak v závěrečné scéně dám ruku do ohně za to, že je to Matěj. Třesu se šéfe tak max na to, že je tato série za námi, za mě jako celek spíše zklamání. ()
Hádek , hele , tohle je Český lev 2023 , za hlavní roli v seriálu . No kdo to máááá ??? I když se mi zdál tento díl o fous trochu slabší než ty předešlé , ale za tu Víííídenˇ , dám tedy opět čtyři . A také za ten sud . Tedy ten šuk v něm , tedy jaksi ten , onen pohlavní styk , s pracující na Vlachovce , že jo . To byly foxteriééééry . Sice trošku byla plnoštíhlá , ale proč ne ? Celkově hodně vydařený seriál i výkony všech herců . Zajíček opět nezklamal , jak ve Vídni , tak v revolučních dnech 1989. Ale takových Zajíčků bylo a je stále hodně . A vlastně i Pekárků a dalších soudruhů . Richard měl pravdu . Závěrem musím říci , že tohle se ČT opravdu povedlo . No, a na co se budeme dívat další neděli už bude , zřejmě , z jiného soudku . Což je , za mne , trochu škoda . Jěště pár dílů Volhy , bych s chutí shlédl . Tož tak . ()
Ani přes záblesky humoru a nadsázky se na to nekouká vůbec dobře. Ale proč? Především proto, že totalita dokáže člověka zlomit, vzít mu veškerou důstojnost a odstranit jakýkoliv odpor. To je zde náležitě ukázáno na postavě produkčního Horáčka, jehož skvěle hraje Tomáš Jeřábek. Bohužel však mezi námi žijí i ziskuchtiví pokřivenci, k nimž bezpochyby patří hlavní antihrdina Pekárek v až nechutně přesvědčivém podání Kryštofa Hádka, kteří v podstatě jakýkoliv politický systém umí využít k maximalizaci svého vlastního užitku. Závěrečná epizoda seriálu Volha působí nebývale depresivně, jelikož z ní jasně vyplývá, že bezskrupulózních šmelinářů a hamižných prospěchářů se ani osvobozující sametovou revolucí nemáme šanci zbavit. Jinak se téměř ve všem ztotožňuji s všeříkající recenzí Big Beara. (90%) ()
Ne, že bych si na finální epizodě nedokázal najít důvody pro ušetření alespoň jedné pěticípé, jde ale o to, že se můžu na nějaké hledání chyb vykašlat, protože takovou potřebu jaksi necítím. Tvůrci totiž nezaváhali, nepokazili seriál nějakým závěrečným selháním, a já jsem se tak mohl opět (nejen) bavit u osudů Standy Pekárka, který dokázal vždy a všude splynout s okolním prostředím a využívat všech jeho zdrojů. Změna režimu přinesla mnoho změn ve společnosti, ale funkcionáři si, jak už to tak bývá, ve valné většině nepohoršili (spíše naopak). No nic, v komentářích / recenzích k předchozím dílům jsem se rozepsal tak, že jsem se ve všech případech dostal mimo téma, takže tentokrát se budu držet zpátky. P. S. A došlo i na Kristal Swift:-) / Poučení: Do Vídně jedině s Růžičkou. ()
Abych to shrnula. Kdyby to Jan Pachl nepřehnal, mohl to být zajímavý seriál. Tohle nebyla realita té doby, ale karikatura velkých rozměrů. Mám ráda černobílé filmy, ale ne černobílé charaktery. Postava Pekárka na mě působila ploše, nevšimla jsem si ničeho, co by na něm bylo lidského. Nefungoval jako syn, manžel ani otec. A přitažlivý pro ženy? Čím? Zastydlý dementní puberťák i v poslední epizodě. Komu by asi mohl imponovat? Jeho matka během čtyř epizod nejeví žádný zájem o vnoučata a najednou se ukáže, že jim našetřila peníze. Jediná zajímavá postava v podání Tomáše Jeřábka umírá na infarkt zrovna ve chvíli, kdy se mluví o jeho vstupu do strany. Poučování syna, jak by to měl umět se ženami, to už byl vrchol trapnosti. A chlapec přiznává, že je gay a zahazuje před domem knihu Škvoreckého, do které téměř negramotný Pekárek napsal věnování. Směšné. Souložení v pracovní době, nejlépe na stole u okna, trapné opakující se hlášky a vtipy, zvracení zrovna u sochy Lenina a další "perly". Brala bych rozporuplné chybující postavy, ovšem ne toto. Škoda. ()
Galerie (30)
Photo © Česká televize / Zuzana Páchová
Zajímavosti (4)
- Slečna, kterou si Pekárek (Kryštof Hádek) na Vlachovce zatáhne do sudu, je Petra Dubská, hvězda filmů pro dospělé s uměleckým jménem Krystal Swift. (Foxhound#1)
- Vo filme zaznie pesnička Karla Gotta s nemeckým Bushidom - "Für immer jung" - hoci tá vyšla až v roku 2010. (Arsenal83)
- Záběry z vídeňského Mexikoplatzu, které se objeví v posledním dílu, se natáčely v pražské ulici V kotcích. (hurik)
Reklama