Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)VOD (1)
Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele vyfuk k tomuto seriálu (1)
Rédl (2018)
Opět silně opěvované, leč nikterak dokonalé dílo. Máme zde příběh z více než zajímavé doby, která je doplněna ani ne tolik zajímavou zápletkou, kde má vládnout jasná atmosféra. Ono toho nicméně zase tolik není. Atmosféra zde nicméně je, ale jak rád říkám, dalo se z toho vyždímat více. A zde to platí dvojnásob. Lidé popisují počátek 90. let u nás jako dobu chaosu. Krom aut bývalých VB s nápisem "policie", a soudkyně, co nezná doslovně zákony mi to, ale nepřipadalo nijak chaosovité. Samozřejmě bych to nedefinoval jako pořádek, ale asi ani ne tolik jako to, o čem se mělo mluvit. Hřebejk k tomu dodává i svůj bizarní humor, kdy děda stěhuje stromek, aby nemusel mít plný krk jehličí. Ono to obecně není vůbec špatné, ale nejde o moc něco, co by extra se mi zapsalo do paměti jako skvělý kus roku. Sokol se snaží sám ze sebe vyždímat maximum a my mu to někdy žereme, někdy ne. Máme zde někdy zbytečně podceněné herecké výkony, které vypadají jako z amatéřiny. K tomu přičteme záporáky, ze kterých jde sice respekt, ale větší projev u někoho, že je Rusák si užijeme až ke konci. A dosti v chabě jinak v epické scéně. Tenhle seriál někdy popírá sám sebe. Pro Hřebejka asi neustálá reparace toho, co napáchal za posledních přerušovaných více jak deset let. Ale pro mě v celku zklamání toho, kde jsme prostě mohli vidět víc. A to mnohem víc. ()