VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(2)
Začínáme dobou relativního míru a sledujeme společenství postav, které čelí znovuobjevení zla ve Středozemi. Od nejtemnějších hlubin Mlžných hor přes majestátní lesy Lindonu, dechberoucí ostrovní království Númenor, až po nejzazší kouty mapy, stvoří tato království a postavy dědictví, která přežívají ještě dlouho po jejich odchodu. (Prime Video)
(více)Videa (9)
Recenze (335)
Mýtickosť Tolkienovho sveta je stále atraktívna napriek tomu, že obľúbené postavy z filmov vystriedali ich predchodcovia. Aj k týmto novým si dokáže divák vytvoriť vzťah, čo je podstatné. Seriál je krásne opulentný v exteriérových záberoch, vyžíva sa k dokonalých trikoch, vložené peniaze sú vidieť. Samotný príbeh sa nevyhol slabším scénam, to je však pri seriáloch pochopiteľné. ()
„K ČEMU JE DOBRÉ BÝT NAŽIVU, KDYŽ NEŽIJEME DOBŘE…“ Pohádka ze světa LOTRa. Ano, sere mě, že je elf nebo trpaslík černej (a že nemá vousy). A že… ale už jsem velkej kluk, kterej chápe, že svět není v pořádku, takže to vytěsňuju…(Navíc jsem na to kurva byl vod vás připravenej!) Naštěstí se mi nesnažej namlouvat, že trpaslík je bukvice, takže furt ještě může bejt hůř… Zdá se mi, že na tom ty prachy nejsou znát. Naštěstí se to pak lepší (a lepší!). Pohádka. A tak to beru. (Navíc tipuju, kdo je kdo?) Celkem mě to bavilo. Chybělo mi víc emocí, chyběla magie vyprávění. Ale třeba Sauron i Gandalf mají zajímavej příběh. Jinak je to samozřejmě zklamání, který dává vyniknout genialitě vyprávění Petera Jacksona. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) J. R. R. Tolkien a jeho dodatky k „Druhýmu věku Středozemě“, neznám. 2.) Mám srdce větší než nohy (a nebo obráceně). /// Thx za titule „Ludmila Vodičková a Kateřina Hámová“. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Jsem zklamán, jelikož jsem seriál bránil do poslední chvíle. Dlouho očekáváný rozšířený vstup do Tolkienovo světa to měl těžké v podstatě od první fotky, ale čert vem ty pseudoskandály s neúctou k předloze a černými elfy, mnohem horší pro mě je, že mě seriál od první chvíle nechytl a nenapravil to až do konce. Vizuálně se sice bylo na co koukat, nicméně apka Amazon Prime by chtěla ještě vyladit, protože ačkoliv jako první seriál na této službě Lotr podporuje 4k a Dolby vision, kvalita mi povážlivě klesala (mám rychlý internet, ale bohužel vyšší latenci). Poslední díl byl ještě zdaleka nejlepší, ale bylo vážně trapné, jak se snaží tvůrci vše polomaticky vysvětlit a dialogy naprosto nepochopitelně žádají po postavách vyslovení určitých jmen, aby to docvaklo vážně každému. V kontextu House of the Dragon, se kterým šly Prsteny moci do přímého souboje, je novinka HBO naprosto rozšmelcovala a mně nezbývá než doufat, že druhá řada bude mnohem mnohem lepší. ()
Tu je opravdu hrozně těžko hodnotit. Postavy se mi povětšinou líbily, ty hlavní linie (mimo Nori) za to opravdu stály. Numenor a všechny ty efekty okolo opravdu pecka. Kdybych si u toho ale nepředstavovala Silmarillion a další Tolkienovo dílo, které mi přišlo pod ruku, tak to bylo slabé. Moc se tam toho neděje, vleče se to, příjezd Numenoru je pro děj v podstatě zbytečný. Na další sérii se kvůli Galadriel podívám znovu, ale se smutkem jsem vzpomínala na Hru o trůny, kde nám postavy padaly jak na běžícím páse a užívali jsme si super zvraty. To tu zkrátka chybí, můžeme jen doufat, že se tvůrci poučili a s druhou sérií se nebudou tak mazlit. ()
Galerie (808)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (43)
- Nabídka Amazonu na práva natočit seriál nebyla nejvyšší nabídkou, kterou Tolkien Estate přijala. Tuto čest má Netflix, který nabídl 250 milionů amerických dolarů za práva natočit několik seriálů o různých postavách z Třetího věku ve stylu MCU. Tato představa Tolkien Estate vyděsila a zvolili raději nabídku 200 milionů dolarů od Amazonu s příslibem originálního příběhu a možnosti tvůrčí kontroly nad seriálem. (spacemaster)
- Aby seriál nerozporoval původní dílo Tolkiena, tak na tvorbu dohlížel Tom Shippey, který již jako konzultant figuroval při produkci Pána prstenů i Hobita. [Zdroj: Filmtoro.cz] (Geralt z Rivie)
7/10 – Pán prstenů: Prsteny moci je bezesporu nejkontroverznější seriál roku 2022, a jak nejspíš všichni tušíme, je tomu tak hned z několika důvodů. Dovolte mi je zde spěšně sesumírovat. PATERO VÝTEK NAŠTVANÉHO LOTRHEADA: 1) nerespektování původní Tolkienovi předlohy, jeho světa a charakterů jeho postav; 2) snaha o rasovou korektnost za každou cenu, tedy i tam, kde nemusí nutně dávat smysl – mám na mysli černého elfa, černého chluponoha a zejména černou trpaslici; 3) dílo jde na ruku feministkám, výsledkem je přehršel dominantních, anebo jakkoli jinak výjimečných ženských postav vládnoucích silným, leč poplatným mužům; 4) arogantní hlavní postava Galadriel, která je jiná než v předloze a dělá ze sledování podstatně méně příjemný zážitek; 5) přebytek dějových linek; v důsledku toho vzniká nadbytek nedostatečně prokreslených postav, u kterých ani nevíte, proč jim scénář dopřává takovou pozornost. Všechny tyto programové body, kterými se rádi ohání přívrženci opoziční organizace Amazonu (American Movement for Activistic Zones Of Narration) bezpochyby mají něco do sebe a ani náhodou nejsou jen prázdnými frázemi či nespokojenými výkřiky do tmy. Souhlasím s nimi ale já? Ano i ne. Nicméně, spíše než můj názor na patero výtek naštvaného "lotrheada" bych rád rozebral svůj názor na seriál Rings of Power jako takový. Seriál pochopitelně nedosahuje slávy a velikosti chlupáčovy předlohy, ale přesto není vůbec marný. Výprava je pompézní, dechberoucí – představení Středozemě a její převedení na filmové plátno vyšlo na výbornou. To samé platí o kulisách či kostýmech, každý scéna působí neskutečně vymazleně, zaplněně. Svým způsobem bych se nebál říct, že někdy grandiózní vizuál vypráví velkolepý příběh, který se postupně rozehrává, lépe, než dialogy postav. Ne, že by byly špatné, ale působí strojeně. Může za to nedostatečná práce s postavami, žádná nedostala dostatek prostoru na nějaký příběhový oblouk, neměla příležitost nám ukázat, co v ní vězí. Prsteny moci jsou neuvěřitelným způsobem překombinované, simultánně běží nespočet dějových linek a v každé jedné z nich máme hromadu vedlejších postav, přičemž každá z nich prožívá příběh tak diametrálně odlišný, že přepínat mezi nimi je jako mluvit každou minutu jiným jazykem. Mozek to sotva stíhá zpracovat a než se člověk rozkouká, už se takzvaně dějí věci, diskutuje se o vážných tématech, zbrojí se, vedou se hádky... Děj se zkrátka neustále posouvá kupředu. Nikdy nezbyde ani chvilka si s naší postavou posedět, pořádně si ji prohlédnout, potykat si s ní, navázat citové pouto. Děj jenom bez přestání uhání kupředu. Když už tam něco takové je, tak je to většinou ještě v době, kdy je člověk přepnutý na postavu, kterou sledoval předtím. Tohle je věčná škoda. Dále bych podotkl, že první série se rozhodně nedočkala uspokojivého zakončení a působí spíš jako takový úvod do celé zápletky. Ani z toho nejsem dvakrát nadšený, některé linky postav kvůli tomu vyzněli úplně do ztracena a já jen pevně doufám, že si jejich pouhou existenci obhájí 2. série. Kdybych měl vyzdvihnout jednu postavu, která podle mě funguje nejlépe, má nejprokreslenější dimenze a jejíž charakter skutečně dosáhl nějakého pokroku, pak je to jednoznačně trpasličí princ Durin. Rovněž jeho přátelství s Elrondem funguje skvěle, ti dva spolu mají chemii a je proto zábava je sledovat. Na 2. řadu se netěším, ale určitě se na ni podívám. || Nemístná poznámka: "Pár Pařmenů byl stejně nejlepší!" () (méně) (více)