Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
První čtyři díly skvělý, od pátýho dílu mi už ale vůbec nesedělo chování Davida (hysterický záchvaty), scény z léčebny mě nudily a závěr jako celek mě příliš nenadchnul (mj. taky proto, že se spoléhal na spoustu těžko uvěřitelnejch náhod). Kamera byla fajn až na několik momentů, kdy se až nesnesitelně třásla a hudba byla občas taky trochu nesnesitelná. Hodně se mi ale líbily Davidovi "real time" vstupy z jednotlivejch scén z pozice vypravěče nebo námět. Velká škoda, že moje velký počáteční nadšení v závěru vystřídalo menší zklamání ze scénáře posledních dvou dílů a rozladění ze zbytečnejch přešlapů po technický stránce (hudba a občas příliš třesoucí se kamera). Fakt jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale s čistym svědomim prostě nemůžu. ()
Až si zase budu stěžovat, kam se žene český film a seriál, vždy si vzpomenu na Zrádce, protože budu vědět, že existují lidé, kteří ještě umí natáčet a dovedou vyjádřit obrazem, zvukem, slovem a hereckými výkony všechny emoce a poselství, co říct chtěli. Zrádci Viktora Tauše, Mira Šifry, Martina Douby, Aloise Fišárka, Jana Kadlece, Petra Ostrouchova a dalších je ta NADĚJE, pro kterou stojí za to přežít všechno ostatní. 100% P.S. a WillBlake má pravdu, text Martina Šrajera (na csfd jako Matty) na Alarmu, je všeříkající. ()
Tauš se u mě rehabilitoval už svými filmy v sérii Detektivů od Svaté Trojice, tady jen potvrzuje ... Stylově a náladou velice podobné, netradičně pojaté a natočené. Hlavní hrdina krajně nesympatický, stejně jako jeho dementní kníratý kámoš, což je sice záměr, ale trochu to klade nároky na diváka, aby potlačil své emoční receptory ... Zde se totiž s někým ztotožnit není úplně jednoduché. Jediné, co bych vytkl, je ten mentorující vnitřní hlas všeználkovského praskačského blba, tady si to Tauš dost zjednodušil ... Jinak super a jdoucí po neortodoxní linii v neotřelém prostředí vietnamské drogové mafie. ()
Svěží a netradiční závan na poli českého krimi, který však paradoxně sráží dolů ona přehnaná snaha o vlastní originalitu a "cool" stylizaci. Roztřesená kamera, chytré monology hlavního hrdiny přímo k divákům či bizarní výběr lokací (pracoviště NPC v ruinách kostela, výslech obviněného v jakémsi potemnělém ateliéru,...). Kapitolu samu o sobě tvoří hudba. Dvořákova Novosvětská jakožto intro a Cesta od Marie Rottrové v závěru každého dílu jsou fajn, na druhou stranu mě však iritoval neustále se opakující kvílivý rif, vyplňující dějovou část. V hereckém ansámblu se sešli zkušení harcovníci (Krobotová, Havelka, Novotný, Neužil) společně s mladými neokoukanými tvářemi (Dobrý, Pecháček, Tran), jejichž výkony nepůsobily vždy zcela uvěřitelně. Zrádcům se rovněž nevyhnula hluchá místa, možná by místo šesti stačily hutnější čtyři díly. Ku prospěchu by byl také lépe vysvětlený konec. Seriálu přidávám k dobru to, že se v dnešní "korektní" době nebál otevřít téma vůdčího postavení zástupců vietnamské komunity na českém drogovém trhu. ()
Je to umělecká manýra? Je. Ale mě se líbila - výborný vizuál ( už ta titulková scéna ), dobrá kamera ( i když s blížícím se závěrem těch trhaných záběrů na můj vkus bylo moc a dojem to spíš zhoršilo ) a neotřelá stylizace. Výborná hudba! Od tý podkresový kytary á la Neil Young přes výběr moderny, Marušku Rottrovou až po brilantní závěrečnou píseň, která podtrhla celý seriál - tuhle scénu s Milovaným synem se nebojím označit za jednu z nejlepších v dějinách českého seriálu! Herci taky nezklamali, ba naopak: C. Dobrý to ustál velmi dobře, ještě zajímavější byl "René", L. Krobotová možná v nejlepší televizní roli a například vietnamská část ansámblu už taky nebyla jen oživlá dřeva, jak tomu bývalo v minulosti. Tím se dostávám i zajímavému námětu a scénáři s nečekanou pointou, které opravdu nenudily. Ale i výtky mám: přišlo mi, že závěrečný díl byl oproti předchozím hodně zrychlený a méně přesvědčivý v tom, jak se kdo s kým "náhodně", rychle potkával - přišlo mi jako kdyby to mělo mít víc dílů, ale pak si to rozmysleli a sestříhali. A jedno ZÁSADNÍ negativum - MIZERNÝ, opravdu MIZERNÝ zvuk - do důchodu mám ještě hodně daleko, ale tolik dialogů, kde bylo tak špatně rozumět jsem v českém seriálu nezažil :-(. Opravdu by mě zajímalo, čím to bylo, protože to je velká vada na kráse.... Ale abych to zas pozitivně ukončil - Viktora Tauše má opravdu smysl sledovat, protože má styl a to je dneska velká vzácnost ( i když chápu, že to všem nesedne, jak je patrné i z hodnocení ). ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- V úvodních titulcích se 2x mezi herci objeví jméno Duy Anh Tran. (mikulin)
- Rodné číslo Davida Frýdla (Cyril Dobrý) 990123/3281, čtené při jeho výslechu, není platné, neboť nesplňuje ověřovací pravidlo dělitelnosti jedenácti. (Martin_L)
- Duy Anh Tran (Dang) pomáhal štábu s překladem a sloužil jako konzultant režisérů pro scény ve vietnamštině. „Bazíroval jsem na tom, aby byl překlad pokud možno co nejpřesnější a identický. Což ovšem nejde tak lehce, jak se možná může na první pohled zdát. Je plno typických slovních i větných vazeb, které nelze jednoduše přeložit do vietnamštiny, aby vyzněly kupříkladu stejně naléhavě, jako to mu je v jazyce českém,“ vysvětlil herec. [Zdroj: Extra.cz] (Duoscop)
Reklama