Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
"Vy máte pořád byt po tatínkovi, že jo? Velkej. Teda zbytečně velkej. Možná bych Vám měl zařídit něco menšího." Mám slabost pro "hodný" estébáky, který vyhrožujou tak, že to ani jako vyhrožování nevypadá. V tomto případě jsem však hodně překvapenej z toho, že HBO tentokrát vynechala Sametovou pohádku pro později narozený a ukázala syrovou skutečnost, jak si tady tajný služby připravovaly převzetí moci po pádu socialismu. O svobodu lidí tu nešlo nikomu. Tady šlo jen o moc, vliv a prachy. Jelikož jsem mírně nechápavej, tak mi to jako tehdejšímu studentovi došlo až při generální stávce dne 27. 11. 1989. Ale zpět k seriálu. Ten neukazuje skutečnej příběh, ale skutečný principy. A z těch mrazí. Přestože je znám, tak mě to vcuclo a celejch šest dílů jsem se těšil na to, co bude dál. Nejvíc mě dostali ti dva týpci z Tuzexu, který do tý zpravodajský hry hodili tak nečekaný vidle, že tohle nedokázal vyhodnotit prostě nikdo. Je však třeba si uvědomit, že stejně jako policajti v honbě za čárkama spolupracujou s gaunerama, tak tajný služby kujou pikle s jinejma tajnema kolegama. A je jim jedno, jestli jsou přátelský nebo nepřátelský. Tady jde jen o výsledek. Nikoli o člověka. Lidí je totiž jako sraček. ()
// Českej Homeland včetně jazzovýho piánka? No, proč ne. Ivan Zachariáš ve spojení s HBO už začíná být sázka na jistotu a vydání seriálu o podzimu 1989 v den oslav 17. listopadu byl v podstatě snovej scénář, jak tohle předrevoluční špionážní drama prodat, za což teda tleskám. Za co už moc netleskám je ale ten závěr. Zhruba od 4. epizody šel vývoj některých postav zcela mimo, zvrat s houževnatým vyšetřovatelem ještě beru, ale ty další věci a náhody a zkratkovitá řešení už byly na můj vkus příliš a začaly mě vytrhávat z děje. Herecky prvotřídní, režijně jakbysmet, scénář měla ale Pustina o poznání dotaženější. 7/10, na nás furt dost dobrý. ()
Porovnávať s Pustinou nie je vhodné ani fér, pretože sú to seriály úplne iného žánru a vyznenia. Spoločné majú však to, že v rámci českej tvorby vyčnievajú po všetkých stránkach. Začnem od vizuálu. Bez vědomí má túto stránku zvládnutú výborne. Oblečenie, autá, vybavenie bytov, účesy atď. Herecké obsadenie, keď si zoberiem veľké množstvo príbehovo dôležitých postáv, dopadlo dobre, a teda predovšetkým nerušivo. A čo sa týka toho najdôležitejšieho? Príbeh postupne nabaľuje informácie a predovšetkým postavy, ktoré odkrývajú súvislosti, prepojenia. Najväčším plusom seriálu je uveriteľnosť motivácií. Na záver to všetko pekne do seba zaklapne a dodá to pocit kvalitne premysleného celku. Špionážne drama plné StB praktík a oprávnenej nedôvery. Za mňa veľmi kvalitné 4*. ()
Největší seriálové očekávání České republiky roku 2019 mám úspěšně za sebou, a ač jsem nedal pětihvězdičkovou dardu, seriál jsem si opravdu nad míru užil. Navíc je mi jasné, že HBO by v případě takového očekávání rozhodně nešláplo vedle. Po příběhové stránce se jedná o luxusní špionážní kousek, u kterého je ale obecně problém to, že musíte sledovat každou vteřinu včetně mimiky každého, kdo se na scéně objeví. Jinak budete ztraceni v ději. Mně se to občas stalo, hledal jsem souvislosti, proč se někdo tak zachoval nebo proč se stalo to, co se stalo. Herecky je to ale nejlépe obsazený seriál letošního roku. Navíc mi tu obrovskou radost udělal David Nykl, když se vrátil do Česka, aby si tu zahrál tak výraznou postavu. Ze všech postav je hodně těžké určit nejzajímavější, zajímavé tady jsou skoro všechny a u každé Vás zajímá její následný vývoj. Nakonec ale musím říct, že největší charisma si u mě vybral pan Vlasák. Bez vědomí jsem si opravdu užil od začátku do konce. A to i díky chvílemi veskrze hodně zajímavé kameře, která vše sleduje okem nezávislého pozorovatele, ale v podstatě špicluje tak, jak to za totáče uměla jenom STB. Díky HBO za skvělý zážitek! ()
Na rozdíl od předešlého projektu HBO Pustina má Bez vědomí výrazně pevnější logiku, veškeré součástky do sebe ve finále zapadnou bez pachuti krkolomných náhod a motivací. Tmou, deštěm a marností pohybují výhradně ztrápené bytosti s tragickými výrazy. Severská poetika se tu ocitá až na hraně manýry.„Domácká“ Lenka Vlasáková přehrává Pauhofovou v nevděčné roli jediné světice. Naštěstí jinak se postavy vyznačují zajímavou nejednoznačností. Naopak blahobytní veksláci či zlověstní zabijáci sahají ke karikatuře. S výjimkou dobově věrných rekvizit si slabší chvilku vybírají reminiscence z éry Charty 77, sloužící jako učebnice pro zahraničí. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Únosci britské diplomatky (Hattie Morahan) použili ruské auto Żuk A06 B z roku 1975. (sator)
- Záběry na vjezd a nádvoří firmy Juttex, česky Juta, byly natočeny z existující firmy Juta, která sídlí v obci Višňová u Frýdlantu v Čechách. (Harapes)
- Při postelové scéně hraje „Boxer“ od Arnošta Pátka. (Duoscop)
Reklama