Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Zajímavý pohled na konec reálného socialismu. 1) Spoiler. Vidím dvě zajímavé skutečnosti, kvůli kterým stojí za to seriál vidět. Špionážní film z konce 80. let (první), kde mají větší uplatnění postavy estébáků (druhá)._____ 2) Bohužel, oč jde bylo víceméně jasné už někdy po druhém díle._____ 3) Za zmínku stojí i dobrá dobová (i když poněkud stylizovaná) atmosféra i téma samotné: děj odehrávající se kolem listopadu 89._____ 4) Na druhé straně zpracování příběhu těžko označím za lepší, než průměrné. Rozhodně mě nepotěšila jednoduchá snadno uhodnutelná zápletka. ()
Říká se, že ďábel je ukrytý v detailu, ale tady by jste ho hledali jen těžko. Vedle ošuntělých lokací, kterých je Praha bohužel i bohudík plná, si Zachariáš dal práci s takovými titěrnostmi, jako je lampa pouličního osvětlení nebo květináč. Polistopadové generaci to možná tolik neřekne, ale pamětníci to jistě ocení. Dobovou atmosféru pak podtrhuje fízlující kamera, která je pro námět jako dělaná. O samotném ději se příliš rozepisovat nebudu, protože bez spoilerů by to šlo těžko, nicméně jedná se o výtečně promyšlenou špiónštinu, která se může směle rovnat kdejaké zahraniční produkci a jako přidanou hodnotu vidím reflexi dnešní doby. Výhradu mám vlastně jen jedinou a to Táňu Pauhofovou. Tedy ne že by zahrála špatně. Stejně jako všichni ostatní byla výborná, ale její postava toho nesla na hrbu příliš, což občas působilo krkolomně. O to je větší škoda, že režie víc nevyužila Martina Hoffmana, který se přímo nabízel. Ale ani to mi celkově výborný dojem nezkazilo a jsem zvědav, s čím se Zachariáš vytasí příště. 85% ()
Problematika, ktorá môže diváka chytiť rýchlo, ak mu nevadia témy okolo špionáže v našich zemepisných šírkach - ŠtB, KGB aj MI6 sú hlavnými protagonistami šírenia strachu, zrady, neistoty, neštítiac sa vrážd a prenikania do najhlbšieho súkromia ľudí. Možno sme veľa prenasledovaných vo svojom okolí (alebo až do takejto miery) nemali, ale pravdepodobne sa to dialo. Od začiatku čakáte, dokedy to bude trvať a kedy konečne bude v záberoch 17. november. Ak by ani kúsok z tohto nebola pravda, aj tak scenár, herecké obsadenie a celá myšlienka zapadali do seba ako ozubené kolieska. Len samotný názov minisérie stojí za zamyslenie. Možno by som ho pomenovala "Opití mocou". ()
Tak tento počin HBO k 30. výročí sametové revoluce je fakt docela "hustej".... Velmi temný seriál z doby, kdy "oni se ještě bojí nás, my se už bojíme jich". Je to sice celé jen špionážní fikce, a místy je to dějové přece jen až moc překombinované (viz třeba naivní "výlet" Skalové do ruského vojenského prostoru Ralsko), ale skoro bych se nedivil, kdyby třeba jen špetka z toho byla pravdivá... Musím velmi ocenit výbornou scénografii a hudbu Petra Maláska, které seriálu dodávají na temné dobové atmosféře. Po filmové stránce též zajímavé s řadou pomalých záběrů. Ač si kladu otázku, zda tu někdy nešlo především o to natáhnout čas, aby to vyšlo na ten šestidílný seriál. Po druhém shlédnutí tak musím o jednu hvězdičku přeci jen ubrat. I když třeba postava plukovníka Vlacha je napsána moc dobře (a hlavně nečernobíle) a Jan Vlasák ji ztvárnil opravdu skvěle. ()
Po Hořícím keři a Pustině přidalo HBO Europe do své sbírky další opravdu povedený kousek.Bez vědomí se sice opatrně rozjíždí,ale když se někdy v polovině druhého dílu opravdu rozjede,nezastaví se až do konce.Nevybavuji si,kdy u nás naposledy vznikl podobně dobrý kus,který se s klidem dá označit za špionážní thriller.Ivan Zachariáš už v Pustině dokázal,že ,má nesporný talent a tady to jen potvrdil.Bez vědomí má bez větší pochyb možná ne světové,ale rozhodně Evropské parametry a to ne jen po technické stránce,ale i po té příběhové a v neposlední řadě herecké.Je skoro až smutné,když divák v průběhu zjistí,že za těch 30 let od revoluce se vlastně nic nezměnilo.I když se Bez vědomí odehrává na konci osmdesátých let,je vlastně mnohem aktuálnější,než kdejaký soudobý seriál.Ať už ve zobrazení toho,že vlastně všichni jsou svině pokud jim o něco jde,tak v tom,jak hezky ukazuje sílu dezinformace a prakticky nemožnost jí jakkoliv odhalit...90% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Ve scéně, kdy Marie (Táňa Pauhofová) vstupuje na nástupiště a jde do vlaku, je v pozadí záběru jasně rozpoznatelný vlak Českých drah v korporátních barvách (Najbrt), který firma používá od roku 2009, zatímco děj filmu se odehrává daleko dříve. (tommahol)
- V garážích Flora hraje „Ve světle petrolejky“ od Mahagon. V cukrárně hraje „Famous“ od Laurent Blot. (Duoscop)
- Na seriálu se jako odborný poradce podílel spolupracovník CIA a světově uznávaný expert na špionážní techniku H. K. Melton nebo znalec operativních prostředků československé tajné služby Daniel Povolný. [Zdroj: magazin.aktualne.cz] (Duoscop)
Reklama