Epizody(18)
-
Vím kým jsi (E01)
-
Hotel Excelsior (E02)
-
Přísně tajné (E03)
-
Kavárna Rose (E04)
-
Poslední šance (E05)
-
Železný kříž (E06)
-
Dvojitý nelson (E07)
-
Velký malér (E08)
-
Geniální plán plukovníka Krafta (E09)
-
Ve jménu polské republiky (E10)
-
Heslo (E11)
-
Zrada (E12)
-
Bez instrukce (E13)
-
Edita (E14)
-
Obležení (E15)
-
Akce "Dubový list" (E16)
-
Setkání (E17)
-
Hledaný Gruppenführer Wolf (E18)
Obsahy(1)
Jmenuje se Stanislav Kolicki, je mu něco přes dvacet let, je Polák a právě se mu podařilo utéct do SSSR. Jeho největším přáním je bojovat proti nacistickým okupantům a pomoci tak osvobodit svou zemi. Sovětská rozvědka právě vyslýchá zajatého německého důstojníka Hanse Klosse, jeho nápadná podoba se Stanislavem Kolickým je základem odvážného a především rafinovaného plánu: Kolický se pod jménem Kloss vrací k Abwehru a jako špión J-23 spolupracuje na jeho porážce ve druhé světové válce.
Podobně jako řada jiných filmů a seriálů své doby, i tento seriál se již dnes stal legendou a kultovní záležitostí, ovšem vnímanou už docela jinak než jak jeho tvůrci původně zamýšleli. (Historik)
(více)Recenze uživatele Subjektiv k tomuto seriálu (1)
Kapitán Kloss (1968)
Kapitán Kloss je můj druhý, špionážní, předsametový, východoevropský seriál. S tím prvním, Sedmnácti zastaveními jara, se může srovnávat jen stěží. Kloss staví své zápletky ledabyle, a to i pokud jde o vztahy postav mezi sebou i k různým režimům, na což, domnívám se, by se mělo dávat ve špionážních dílech dávat setsakra pozor. Kloss pozor nedává a ještě méně dávají pozor jeho nadřízení, kteří ho neustále vysílají do míst, v nichž zrovna může páchat svou činnost. Klossova svoboda pohybu sice může vést k libovolnému množství jeho případů, k větší akčnosti, ale zároveň bere seriálu tíseň a napětí. +++++ Kloss prakticky nikdy není dlouhodobě vystaven situaci, jež se jeví beznadějně. V jednu chvíli je v nebezpečí a zásah scénáře jeho problém hned řeší. Proplouvá nesnázemi nepoznamenán, s psychologií Olda Shatterhanda (a trochu i vizáží), vždy sebevědomý, usmívající se a tedy přehlédnutelný. I střih je v tomto směru ničivý - příklad: Kloss jde na tajnou schůzku, ze zálohy je zastřelen kontakt - střih - žena prohledává místnost, přichází Kloss. Stierlitz ze "sedmnáctky" má naopak často svázané ruce. "Paradoxně" právě to buduje k onomu hrdinovi jistý obdiv. Stierlitz též oplývá plnohodnotnou povahou. +++++ Kloss neumí pracovat s reáliemi Třetí říše, které se prakticky omezují na rekvizity a "Heil Hitler". Má doslova neuvěřitelně velké množství kontaktů, každou chvíli potkává dvojité agenty, pohybuje se v bárech, na bálech, honech, obklopují jej sexy ženštiny, všude jsou trezory a tajemná úmrtí, jednou si lacině pomůže i istanbulskou exotikou . Odfláknutou expozicí většiny dílů se okamžitě dostává do centra dění. Stierlitz by jej považoval za riskujícího hlupáka. Kloss se snaží zbondovatět, ale chybí mu k tomu lépe režírované akční scény. +++++ Jen na jeden díl si vzpomenu, v němž trochu více z Třetí říše vešlo do scénáře - to když dík malému Klossovu pošťouchnutí začnou nacisté likvidovat svojí věrnou elitu. To je ale vzácná výjimka a i ona je narušena deus ex machina. Jinak si nedovedu vysvětlit, že klíčového svědka si nacisti odvezou do nemocnice plné polských odbojářů a pak si jej nechají z té nemocnice vyfouknout. Kloss je prostě pouhá hra na špiónství - pardon, rozvědku. Slabé ***. ()