Režie:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Milla Jovovich, Dustin Hoffman, Faye Dunaway, John Malkovich, Tchéky Karyo, Vincent Cassel, Pascal Greggory, Desmond Harrington, Timothy Bateson (více)Obsahy(1)
Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (356)
Besson asi usúdil, že po Braveheart alebo Rob Royovi je celkom v móde historická látka plná odboju a mučeníctva a tak prináša svoju verziu už veľakrát sfilmovaného príbehu. Urobil ho po svojom, divácky atraktívne, osobne mi sem sedela aj kritizovaná Mila, a obstáli aj ostatní herci. I keď väčšinou pôsobilo osadenstvo okolo Johanky ako by malo priemer IQ cca 70. Ako historický veľkofilm Johanka slušne obstojí, bitky sú náležite krvavé a autentické. Menej zaujmú tým správnym spôsobom už niektoré rozpačité dialógy, ale to súvisí už so spomínanou výčitkou. Dunaway pôsobí ako mimozemšťan, Malkovich ako nejaký úchyl z Pasoliniho filmov, čo bol asi ďalší divákmi nepochopený zámer tvorcu. 70% ()
Zklamání apokalyptických rozměrů. Tak neskutečně rozbředlý, nudný a nevýrazný děj jsem v hollywoodském velkofilmu neviděl snad ještě nikdy. Doslova děsivě na mě zapůsobila i Milla Jovovich v hlavní roli.Její neskutečné přehrávání mě zvedalo z křesla, a když k tomu připočtu ještě ÚDĚSNÝ dabing v podání Táni Vilhelmové, málem jsem v sobě neudržel večeři. Vilhelmová ji nadabovala tak hystericky, až to působilo chvílemi směšně a trapně zároveň. Výprava filmu byla sice bohatá, herci ve vedlejších rolích také neselhali, celkově to ale stačilo jen na jednu hvězdičku. Luc Besson si u mě tímhle filmem dost poškodil svůj jinak velmi vysoký kredit. ()
Historicky hodně sporný a kontroverzní film (jak bychom třeba my Češi dnes natočili film o Janu Žižkovi? Jako adoraci či kritický pohled?!), filmařsky docela povedený a velmi, velmi vizuální (to už ale je charakteristika filmů Luca Bessona), nad průměr ho tahá hlavně scéna vězeňského rozhovoru (vnitřního monologu?) uvězněné Johanky s Ďáblem? Bohem? Svědomím? Vnitřním hlasem?... Velmi silný okamžik i jeden z vrcholů filmu a především sugestivní Dustin Hoffman... Hodně povedený, byť historicky kontroverzní film... ()
Jsem překvapená spoustou negativních reakcí. Mně osobně se tento film velmi líbil (i na popáté!), místy je to trochu moc ukecané, ale jsou tam scény (bitva u Orleans, korunovace, konec) při kterých mě hodně mrazilo v zádech (výborná hudba!) a mrazení v zádech je u mě vždycky známkou kvality :-) A Johančiny vize jsou krásně barevně vytvořené. Besson mě asi nezklame nikdy. ()
Docela by mě zajímalo, jak ve své době rezonovala Bessonova křivda na Kathryn Bigelow, které tento projekt vyrval po desetileté práci z rukou, když odmítla obsadit do ústředí role jeho tehdejší ženu, Millu Jovovich. Protože zahraniční i tuzemská kritika ("UřvANá HySterkA hýk hýk hýk") je ohledně jejího hereckého výkonu vzácně shodná ve své povýšenosti a nepochopení. Postavou Johanky z Arku zde Besson tematicky navazuje na Nikitu, tedy příběh dívky s přidělenou rolí, která nedostala možnost dospět sama. Zde ovšem ona přidělená role je nejednoznačná, zpochybněná, veskrze traumatická a Milla Jovovich je v ní naprosto neskutečná. Vzdoruje male-gazingu a protože je příběh vyprávěn z jejího úhlu, stává se nespolehlivou vypravěčkou. Besson zde opět potvrdil svoji schopnost vytvořit dominantní ženskou postavu, která není, oproti současnému trendu, napsaná jako chlap, ale skutečně jako žena. A i kdyby toho všeho nebylo, tak za tu kameru pětihvězdí dáme, ne? Ta mimochodem stojí za tím, že zde nalezneme patrně nejlepší bitevní scény v pre-digitální éře. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (36)
- Podľa koordinátora kaskadérov Phillipa Guegana bola najnebezpečnejšia scéna vo filme, keď bola Joan (Milla Jovovich) upálená na hranici. Bola natočená ako posledná a nepoužili sa žiadne počítačové efekty. (Arsenal83)
- Jack Nicholson bol zvažovaný pre rolu The Conscience. Milla Jovovich na to povedala: "Som rada, že to nebol on. Je to neuveriteľný herec, ale chcem pracovať s Dustinom Hoffmanom." (Arsenal83)
- Naturálny boj občas prerástol do skutočných bitiek medzi komparzistami a stávalo sa, že kaskadéri museli pred rozzúrenými komparzistami chrániť aj hercov. Nezaobišlo sa to bez zranení. Sanitky a vrtuľníky boli priamo na pľaci, zašívalo sa rovno na mieste. (gogo76)
Reklama