Režie:
Phil DavisScénář:
Vincent O'ConnellHrají:
Reece Dinsdale, Richard Graham, Philip Glenister, Warren Clarke, Saskia Reeves, Sean Pertwee, Jamie Foreman, Phil Davis, Paul Brennan, Steve Toussaint (více)Obsahy(1)
I. D. (identification) se v Británii používá jako zkratka pro občanský průkaz. Průkaz totožnosti, identita. A tu John ztrácí. Nebo ne? Mimikry chuligána zprvu zvládá skvěle, ale postupně se mu zažírají hlouběji a hlouběji pod kůži. Každý snímek o skryté identitě policejních „volavek" si klade podobnou otázku - kam až lze zajít, aby polda budil dojem kriminálníka a zároveň se v jeho roli „nezapomněl"? Úkol na zbláznění. Proměna, jíž Johnova postava projde, nalezne těžko srovnání - z mladého poldy, který dělá svou práci na plný plyn, se postupně stává někdo docela jiný: rváč, vágus a sprosťák, který pohrdá vyumělkovanými manýry „střední třídy", z níž pochází. Až parodicky škrobená setkání manželských dvojic mu dokonce dávají do jisté míry za pravdu. John postupně a velmi bolestivě ztrácí společnou řeč se ženou a identifikuje se s hospodskou subkulturou, která spočívá v neustálém sebeutvrzování se bratrství tvrďáků, kteří mají jasný cíl (bít se za barvy Shadwellu). (Letní filmová škola)
(více)Recenze (49)
Co se povedlo byla především Grahamova proměna, které jsem neměl problém uvěřit. Líbila se mi i atmosféra chuligánského prostředí a syrově ztvárněné bitky. Bohužel nesedla mi příliš samotná infiltrace, protože takhle snadno to zkrátka nejde, ale to je bohužel obecný nešvar filmů pracujícím s touto tématikou. I.D. každopádně určitě patří ve svém žánru k nadprůměru. 80% ()
Není to tak vystylizovaný jako Football Factory, ani tak hollywoodsky přestřelený jako Green Street, ale o to víc realističtější. Jenže... Ta hlavní postava fízla, co se infiltruje s dalšíma floydama mezi hools nějakýho no name klubu (pardon, nerad bych se jeho fanoušků dotkl... haha, ten klub asi ani žádný fanoušky nemá), tak ta hlavní postava je hroznej asshole, byl mi protivnej hned od začátku a jak tam začal házet ty drsný držky, tak to posral úplně. Naopak Sean Pertwee jako hlavní hooligan z tej party bezmozků byl naprosto geniální a rozmlacoval půlitry od piva jen svým krutým pohledem. Líbil se mi závěr, krásně vystihl podstatu celýho filmu. A pak ještě atmosféra, kdybych nevěděl, že to natočili v pětadevadesátým, tak bych si fakt myslel, že to jsou osmdesátky jak vyšitý. Jeden z těch lepších hooligans filmů. ()
Úžasné. Film o tom, jak se policista inkognito vetře mezi fotbalové chuligány aby odhalil hlavní bossy gangu, ale atmosféra rvaček a fandění mu časem víc a víc přirůstá k srdci, až se nakonec sám stane velmi aktivním bitkařem a zapomene na svůj policejní úkol. To se samozřejmě nelíbí zaměstnavateli,tedy policii......Film o tom, jak je davová psychóza mocná a jak člověk potřebuje mít své místo a někam patřit.....Poslední scéna pak opravdu vyráží dech! ()
Veřim, že v roce 1995 to byla pecka jako hrom. Jenomže do roku 2012 byla natočena spousta filmů o Hooligans a ty podle mě Inkognito strčily do kapsy. Tohle nebylo špatný, mělo to svou atmosféru, ale mělo to málo akcí (bitek) a hlavní dvojice policajtů nebyla vybrána moc dobře (hlavně ten brejloun). Znovu po filmu už nejspíš nikdy nesáhnu. 60% ()
Kdysi pozdě večer na čété jsem zabloudil na film o chuligánech. Nebyl to tak obyčejný film jako se tedka seká jako na páse(jen bitky a nic víc za tím). Jenže tady je názorně ukázano co s člověkem udělá psychologie stáda. Celý film pak vyvrcholí scénou na konci. Nejlepší film o fotbalovém chuligánství co jsem zatím viděl. ()
Reklama