Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (914)
Formálně promyšlené, originální dílo, které mě před těmi dvanácti lety zmátlo právě svým epizodickým vyprávěním, ale dnes musím kromě netradiční (ale fungující) struktury obdivovat, jak například hladce kombinuje hororové konvence s těmi pohádkovými. Kubrickovské je to z tematického hlediska velmi (typických motivů lze vypozorovat hned několik) a hlavně se to vyloženě nabízí rozebírat lacanovskou psychoanalýzou (hrůza z odhalení "reálného reálna" atd.), podobně jako třeba Vertigo nebo Psycho. To mě vede k domněnce, že Spielbergova kariéra má s tou Hitchcockovou několik styčných bodů - stejně jako filmy "mistra hororu" jsou ty Spielbergovy ve své době považovány spíše za oddechovou zábavu a není jim věnován dostatek pozornosti ze strany "seriózních" kritiků a akademiků. Přitom se s plynoucím časem ukazuje, že jde o důmyslné a komplexní filmy, které spojuje zřetelný - dá-li se to tak dnes říct - autorský rukopis. ()
...dovolim si suhlasit s uzivatelom golfista, ktory pise, ze A.I. je kazdym zhliadnutim lepsi a lepsi. Film si od zaciatku drzi svoju ,,nerusivu plynulost a najma delikatnu atmosferu". Prijemne na mna pocas celeho trvania posobil hlas rozpravaca pribehu, ktory vo mne umocnoval pocit, ze sa pozeram skutocne na rozpravku o Pinochiovi. ()
Čím víc se na A.I. dívám, tím lepší se mi zdá. Možná se časem dopracuju i k pěti*. Malý Osmet stejně jako v Šestém smyslu skvělý ( jen mě občas napadá, jestli by dokázal zahrát i veselé dítě ) a Jude Law také výborný. Atmosféra filmu je přesvědčivá a zoufalství a neochvějná víra malého Davida v normální život a ztracenou lásku matky je nádherná. Konec je zároveň velmi smutný i osvobozující. ()
Fantazii se meze nekladou a pan S. se tímto heslem řídí. Vezme skvělého medvídka, spojí jej s klukem na baterky (reklama na duracell a energizer :o) přihodí robertek a Viktorko, dělej si s nima co chceš. No tak sedím s potem v čele u právě tikající bomby a nevím, jestli přestřihnout modrý nebo červený drátek. Na jednu stranu chci přestřihnout modrý a zachránit skvěle hrajícího Haleye a Juda, kteří ze svých chladných obvodů zahřívali mé city, i když část filmu je vlastně přehřívali. V ten moment směřují mé kleštičky k drátu červenému. Ale jelikož jsem orga, která dokáže vyjádřit své city i k mecha (se svým počítačem a ledničkou si povídám a hladím je často) nemám důvod, proč představivost pana S. shazovat. I přes všechny nedostatky se mi moje obvody nepřetavily a já mám další svou filmovou lásku. Teddy, moje postýlka čeká :o) ()
Soundtrack John Williams: 1. The Mecha World [6:23] ,2. Abandoned in the Woods [3:07] ,3. Replicas [5:58] ,4. Hide and Seek [3:08] ,5. For Always - Lara Fabian [4:43] ,6. Cybertronics [3:30] ,7. The Moon Rising [4:27] ,8. Stored Memories/Monica's Theme [10:56] ,9. Where Dreams are Born (Monica's Theme) [4:24] ,10. Rouge City [4:56] ,11. The Search for the Blue Fairy [6:13] ,12. The Reunion [7:45] ,13. For Always - Lara Fabian/Josh Groban [4:41], ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Představitel Davida Haley Joel Osment navrhl Stevenu Spielbergovi, že by jeho postava neměla coby robot mrkat. Spielberg se rozhodl, že by v tom případě neměl mrkat žádný robot (i když se najdou i výjimky). (HellFire)
- Postava profesora Hobbyho (William Hurt) je odkazem na Stanleyho Kubricka, který ve Velké Británii produkoval své filmy pod značkou Hobby Films. (HellFire)
- Při započetí prací na filmu roku 1993 měl hrát Davida Joseph Mazzello. (HellFire)
Reklama