Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (914)
(1001) Vím, že už jako malé dítě jsem si říkala, že ten film by byl mnohem zajímavější, kdyby v něm ústřední postavou byl Jude Law (muhaha). Tehdy mi bylo asi deset a chvíli jsem vážně věřila, že je to alespoň biomechanoid, ne-li sakumprásk robot. Teď už jsem trochu povyrostla, ale pořád mám podobný dojem, ačkoliv celému tomu příběhu cesty za snem přiznám trochu víc potenciálu než dřív. Ovšem nikdy ne v tomto přeslazeném podání. Kromě toho mám dojem, že film už stihl hodně zestárnout, mnohem víc, než jiné filmy z přelomu tisíciletí. ()
Vysokoúčelná hi-tech rozprávka pre nedeti. A Spielberg je Pán režisér, čo mi ten pocit po tomto filme len umocnilo. Ukazuje nám, že vie natočiť hocijaký žáner a aj tak z toho vznikne dobrý filmík. Jeho "mimozemské" vízie sú už síce pomerne prihlúple, no to na atrkativite neuberá. Nádherný film o nádhernom priateľstve s nádherným záverom, ktorý vaše oči nenechá suché! Ja krásne ako si divák môže nadviazať vzťah k medvedíkovi. Osment exceluje, dúfajme, že jeho hviezda nevyhasne podobne ako Culkinova. 85%. ()
Tenhle film je minimálně žánrově neukotvený a nekonzistentní. Začíná jako naprosto konveční, nezajímavé a nutno poznamenat že i nudné scífko o anroidech, potažmo robotech obecně, které ale působí v prvních 45-ti minutách poměrně seriózním dojmem a má jednu velmi silnou zbraň a sice herecký výkon Jakea Thomase respektive postavu Martina. Poté nastoupí část další, která na první pohled nabízela zcela jiný průběh pokračování, než to, jakým se nakonec vydala. Pamatuji si, jak jsem si v tu chvíli (osamocený David v lese) v duchu říkal: "Vida, teď by to konečně mohlo začít být zajímavé, jak se asi zachová, takhle sám, stane se z něj něco zlého, třeba?". Což o to, začlo to být svým způsobem zajímavé, ale za jakou cenu? Motorky akčně nahánějící zmrzačené roboty jakoby najednou vypadly z těžkých béček, ale to bych byl schopen skousnout snadněji, než pohádku, která vystřídala sci-fi po hodině vyprávění. Hlavní postava se posléze stává nesnesitelnou figurkou ženoucí se za absurdním cílem, jehož vyřešení mě absolutně nezajímalo. Pohádka se v počínající hodině třetí mění už v naprostou phantasmagorii, která jen těžko hledá konkurenci a to i v nastolené kýčovitosti a přeslazenosti samotného závěru. Vlastně by se dalo říci, že tenhle film je minutu od minutu horší a horší. Nic to všechno ale nemění na tom, že bych chtěl mít chlupatého Teddyho u sebe doma.... ()
Spielberga v posledních letech moc nemusím, a není to jen kvůli jeho pitomým nerealistickým happyendům. Tenhle film je podle mě krásný příklad toho, jak SF vypadat nemá. Přetechnizované, pohádkové, pseudomorálně ukecané a příliš zdlouhavé. Nečekal jsem, že to bude nejlepší film všech dob, ale takhle hloupý pohádkový blábol jsem si představit nedokázal. Od Briana Aldisse jsem četl celkem dost knížek i povídek a tak vím, že tu pohádkovost si tam přidal nejspíš scénárista se spielbergem samotným. Aldiss píše dramatickou a přemýšlivou literaturu bez nějakých větších technických detailů či božských zásahů. Přestom á všechno promyšlený a přestože nedělá třeskuté konce, jeho vyvrcholení je vždycky inteligentním a logickým. Tady ale ne. A navíc se mi trošku nelíbilo jisté plýtvání hereckým materiálem. Naco mít ve filmu Robina Williamse, Bena Kingsleyho či Meryl Streep, když všechno, čeho se od nich dočkáme je hlas? Trikově se jedná samozřejmě o dobrou práci, ale za milion taky dostanu opravdové zlato, takže co? Nuda. ()
Tenhle film je podle mě hodně rozporuplný. Je to určitě zajímavé sci-fi ale musím se přiznat, že mě to občas i docela pěkně nudilo. Některé scény jsou ale opravdu výborné a hodně citlivé, kdy jsem jen sledoval obrazovku a dojatě kroutil hlavou jak je něco takového možné. Úplně nejlepší je ten konec.Nemám slov, totálně mě dojal a ve výsledku zvednul můj celkový dojem z tohoto Spielbergova díla. Být to o puůl hodiny kratší byl by to pro mě jeden z nejlepších filmů. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Pro posledních sedm minut filmu složil John Williams klavírní skladbu, která přesáhla délku scény. Steven Spielberg film přestříhal tak, aby mohla zůstat kompletní. (HellFire)
- Monicu (Frances O'Connor) si mohly zahrát Julianne Moore a Gwyneth Paltrow. (HellFire)
- Jedna z budov Manhattanu je ve skutečnosti subwoofer počítače Apple Macintosh (z dílen Harman-Kardon). (HellFire)
Reklama