Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (915)
Pitomý a bezvýznamný film v němž se mág světa filmu Spielberg pokouší ukázat svět dětskýma očima a z obrazovky posílá ve velkých dávkách moudra a ponaučení. Ano, snímek má v sobě víc než se zdá, ale je zabaleným do tak infantilního a s dovolením tupého balení, že jsem u něj ve 12ti usínal a v 16ti odcházel. Pan režisér to v hodně filmech s emocemi myslí dobře. Tady to myslel strašně upřímně, ale koukat se po sté na "nebrečící" Osmetovy grimasy smutku a jeho repliky o tom, že toho a tamtoho má rád a co se to okolo děje a proč je svět tak krutý, to je k nevydržení. Projednou musím souhlasit s "bayfandou" KevSpou, že ten Teddy byl opravdu fajn a zajisté bych ho koupil mladšímu bráchovi. Ale tak nudného robota bych v katalogu přehlédl a nechal ležet ladem. ()
Fantazii se meze nekladou a pan S. se tímto heslem řídí. Vezme skvělého medvídka, spojí jej s klukem na baterky (reklama na duracell a energizer :o) přihodí robertek a Viktorko, dělej si s nima co chceš. No tak sedím s potem v čele u právě tikající bomby a nevím, jestli přestřihnout modrý nebo červený drátek. Na jednu stranu chci přestřihnout modrý a zachránit skvěle hrajícího Haleye a Juda, kteří ze svých chladných obvodů zahřívali mé city, i když část filmu je vlastně přehřívali. V ten moment směřují mé kleštičky k drátu červenému. Ale jelikož jsem orga, která dokáže vyjádřit své city i k mecha (se svým počítačem a ledničkou si povídám a hladím je často) nemám důvod, proč představivost pana S. shazovat. I přes všechny nedostatky se mi moje obvody nepřetavily a já mám další svou filmovou lásku. Teddy, moje postýlka čeká :o) ()
Po Blízkém setkání s třetím druhem, které mě uchvátilo svým vizuálním zpracováním a atmosférou, jsem si říkala, že A.I. Umělá inteligence by mohla být na stejné úrovni. Vizuální stránka je opět skvělá, jako ve všech Spielbergových filmech, ale zase mi zde chyběla více propracovanější obsahová stránka a zcela jsem postrádala tu emoční. Zhruba první hodina je výborná, do momentu, než se rodina kybernetického Davida elegantním způsobem zbaví, příběh funguje. Jenže jsem myslela, že David stráví se svou novou rodinou podstatně větší část času. Poté, co je zanechán sám v lese, se film jakoby dělí. Začíná jeho zdlouhavé putování za hledáním Modré víly. Vizuál a několik dobrých scén to drží, ale samotný příběh je dost slabý a jaksi futuristicky chladný a robotický. V závěru filmu se pak objevuje Spielbergovo kýčovité hraní na city. A.I. má výborný vizuál, nevyrovnaný příběh a pro mě naprostou absenci jakýchkoliv emocí. Dostala mě scéna s manželi, kterak se připravují na večírek, kterou Steven zcela okatě okopčil od Kubrickova Eyes Wide Shut:) ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Výborný, ale ne úplně vrcholný Spielberg. Trailer: http://www.csfd.cz/film/8628-ai-umela-inteligence-artificial-intelligence-ai/videa/ ()
Tenhle film je podle mě hodně rozporuplný. Je to určitě zajímavé sci-fi ale musím se přiznat, že mě to občas i docela pěkně nudilo. Některé scény jsou ale opravdu výborné a hodně citlivé, kdy jsem jen sledoval obrazovku a dojatě kroutil hlavou jak je něco takového možné. Úplně nejlepší je ten konec.Nemám slov, totálně mě dojal a ve výsledku zvednul můj celkový dojem z tohoto Spielbergova díla. Být to o puůl hodiny kratší byl by to pro mě jeden z nejlepších filmů. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Ačkoliv se Jack Angel při namlouvání Teddyho přímo neúčastnil natáčení, byl každý den v případě potřeby k dispozici na place. (HellFire)
- Natáčení probíhalo v americkém státu Oregon a v Los Angeles. (PaTeXx)
- Jedna z budov Manhattanu je ve skutečnosti subwoofer počítače Apple Macintosh (z dílen Harman-Kardon). (HellFire)
Reklama