Reklama

Reklama

Dramatická cesta slavné německé vzducholodi přes oceán. V roce 1937 americká vědma předpoví katastrofu německé lodi Hindenburg a pošle svůj dopis na německé velvyslanectví. Nacistická propaganda však chce dál demonstrovat sílu budoucí všemocné německé říše. Proto s obrovskou vzducholodí Hindenburg vyšle z Frankfurtu zároveň také muže z rozvědky. Ten má zajistit bezpečnost letu i všech cestujících. Brzy se mu skutečně podaří na vzducholodi odhalit sabotáž. Vzhledem k nepředvídaným okolnostem při přistání se mu ale nepodaří katastrofě zabránit… Výpravný film, který získal zvláštní Cenu Akademie za nejlepší vizuální efekty a zvuk, se inspiroval známou tragickou událostí a využívá archivní materiály z cesty vzducholodi Zeppelin LZ-129. (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Zpočátku to vypadalo zajímavě a říkal jsem si, že to jsou šílenci, protože já bych do takové vzducholodi nevlezl. Bohužel mne zklamal závěr. Čekal jsem parádní výbuch a místo toho tam strčili autentické záběry z němého filmu. Což výsledný dojem a hlavně závěr filmu totálně pokazilo. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Verze, že katastrofu Hindenburgu zapříčinil atentát, je podle mě velice pravděpodobná, a způsob, jakým tu nejpropíranější teorii ze všech líčí tenhle film, se mi vcelku líbí. Wisův snímek se sice chvílemi vleče, ale po většinu stopáže má spád, fantastické vizuální efekty (které mě hravě ohromují i dnes, takže nemusím psát "na tu dobu"), výbornou Shirovu hudbu a je perfektně obsazen. Děj je uvěřitelný a opírá se prakticky o všechna doložená fakta, mrzelo mě jen opomenutí postavy Huga Eckenera, "otce Hindenburgu" , který se ve filmu objevil jen na začátku, zabručel, že nepoletí, a víc nic. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pomineme-li zajímavé scény z vnitřku vzducholodi a připomenutí faktu, že poměrně bez rizika bylo kdysi možno cestovat i tímto vlastně ekologickým dopravním prostředkem, neměli tvůrci filmu, chtěli-li být právi fakticitě příběhu, mnoho co na vybranou. Ovlivněni Verneovým odkazem (PĚT NEDĚL V BALÓNU, STANDARD ISLAND) zvolili při dodržení dobového koloritu pro svůj příběh pozvolné tempo letu vzducholodi, pohybující se rychlostí kolem 35-60 km/h (možná i rychleji). Nacistické Německo rok po své dočasné faktické legitimizaci berlínskými a garmisch-partenkirchenskými zimními i letními olympijskými hrami zasahuje do děje a je na palubě HINDENBURGA vlastně všudypřítomné (některé momenty v tomto ohledu připomínají naopak díla Feuchtwangerova, ale i Zweigova či bratří Mannů). Dokumentární závěr filmu je za těchto okolností nasnadě. Je asi dnes troufalostí chtít dávat na DVD akčnost tohoto stále ještě solidního typu; lze tak však také vychutnat půvab životního stylu a jeho rozvážné, pomalu spěchající dynamičnosti. Paradox použitých slov není paradoxem myšlenky, ale spíše upozorněním na něco, co dnešní době tak zoufale schází: usebrání, schopnosti pohybovat se ne na povrchu, ale ve skutečné hloubce života nejen vlastního a všeho, co to s sebou přináší. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Spekulativní zpracování slavné zkázy nacistické pýchy, které se zaměřuje na hypotézu sabotáže. Postavy tak nafoukané, že nebylo potřeba vodíku, občas dramatická scéna (zašívání pláště) a na svou dobu celkem obstojně natočený závěr, který přeskočí do černobílé a zakomponuje do lakehurstského inferna autentické záběry. Nutno podotknout, že vždy lehce napuštěnému Duffmanovi a jeho reklamní vzducholodi by se tohle nikdy nestalo.. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Už od dětství na vzducholodích ulétávám, takže jsem se tuze těšil. HINDENBURG je zajímavý příspěvek vlně leteckých thrillerů v 70. letech, zajímavý tím, že pro jednou nejde o fikci a ani o letadla. Jelikož několikaminutový požár vzducholodi na dvě hodiny prostě nenatáhnete, sáhlo se po modelu Haileyho LETIŠTĚ, tj. pátrání po bombě na palubě zakončené jejím objevením a výbuchem, což mohlo být i napínavé, kdyby identitu bombera nevyslepičil distributor na přebalu. Ve výsledku je to průměr mohutně spoléhající při skromném rozpočtu 12 milionů na celkem kvalitní dokreslovačky, tu a tam na zadní projekci (minimálně předstartovní pohled z okna vzducholodi na runway snad mohli natočit normálně) a v černobílém finále pak na archívní záběry katastrofy kombinované s dotáčkami. I pro mě bylo tohle řešení zklamáním, ale musím uznat, že emocionálně funguje. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (1)

  • Piáno, na které hraje jeden z cestujících při osudném letu, bylo ve skutečnosti už na jaře roku 1937 ze vzducholodi odstraněno kvůli své velké váze. (Rodriguez)

Reklama

Reklama