Reklama

Reklama

Dramatická cesta slavné německé vzducholodi přes oceán. V roce 1937 americká vědma předpoví katastrofu německé lodi Hindenburg a pošle svůj dopis na německé velvyslanectví. Nacistická propaganda však chce dál demonstrovat sílu budoucí všemocné německé říše. Proto s obrovskou vzducholodí Hindenburg vyšle z Frankfurtu zároveň také muže z rozvědky. Ten má zajistit bezpečnost letu i všech cestujících. Brzy se mu skutečně podaří na vzducholodi odhalit sabotáž. Vzhledem k nepředvídaným okolnostem při přistání se mu ale nepodaří katastrofě zabránit… Výpravný film, který získal zvláštní Cenu Akademie za nejlepší vizuální efekty a zvuk, se inspiroval známou tragickou událostí a využívá archivní materiály z cesty vzducholodi Zeppelin LZ-129. (Česká televize)

(více)

Recenze (65)

Mol 

všechny recenze uživatele

A DRINK TO THE ONE I LOVE. THE HINDENBURG!! George C. Scott jako vždy nadčasovej. Zbytek posádky už tolik ne. Možná tak ještě kapitán vzducholodi. Hodně mi připomínal mého bývalého bytného. Prostě tvrdej chlap s kterým bych se nebál strávit noc uprostřed džungle, obklíčen jaguáry, natož pak letět přes Atlantik v balónu se 190 000 m³ vysoce hořlavého vodíku. Závěrečná scéna katastrofy mi přišla dost natahovaná, když víme, že trvala jen něco přes půl minuty. I tak jsou čísla přeživších astronomická. Při pohledu na to hořící peklo bych nečekal, že někdo může přežít. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Dobre odsýpajúci film o slávnej nemeckej vzducholodi a akýsi konšpiračný pokus o hľadanie príčíny jej katastrofy. Výborný Scott v hlavnej úlohe. Detektívna práca v snahe nájsť páchateľa sabotáže je pútavo natočená, dokonca je miestami cítiť aj dobrodružstvo a tak ani dlhšia stopáž veľmi nevadí. Páčili sa mi tiež detaily, ako vlastne bola po technickej stránke zabezpečená vzdulodná doprava s cestujúcimi, odbavovaním či pristávaním. V očakávanom katastrofickom závere si zasa prídu na svoje milovníci akcie a napätia, aj keď kvôli mixáži s dobovými zábermi katastrofy iba v čiernobielom prevedení. Celkom zdarilý a poctivo natočený film. ()

Reklama

Thomassi 

všechny recenze uživatele

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Něco z historie ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Vzducholoď LZ-129 Hindenburg byl pojmenován po říšském prezidentovi Paulovi von Hindenburg a v roce 1935 ho sestrojila firma Luftschiffbau Zeppelin s náklady v přepočtu 500 000 tehdejších liber. Byl 245 m dlouhý, 41 m v průměru,s celkovým vztlakem 240 tun. Poháněly jej čtyři dieselové motory Mercedes-Benz o výkonu 890 kW každý a umožňovaly maximální rychlost 135 km/h. Dne 3. května 1937 odstartoval Hindenburg z frankfurtského letiště na první z řady osmnácti plánovaných transatlantických letů. Při příletu k New Yorku byla nad New Jersey bouře, proto vzducholoď město dvakrát obkroužila a k letišti Lakehurst dorazila s půldenním zpožděním pozdě odpoledne 6. května. V 19:00 byla zahájena přistávací operace. V 19:21 bylo na zem shozeno první přistávací lano a pozemní personál začal s upoutáváním vzducholodi. O čtyři minuty později, když byl Hindenburg ve výšce asi 60 metrů, vzplanul v zadní části požár a během 34 sekund celá vzducholoď zcela shořela. Z celkem 36 pasažerů a 61 členů posádky při katastrofě zahynulo 13 cestujících a 22 členů posádky. O život přišel i jeden ze členů pozemního personálu. Dodnes není jasné, co způsobilo katastrofu. Nejpravděpodobnější je, že požár způsobila jiskra, která vznikla z nashromážděné statické elektřiny. +++++ Americký snímek z roku 1975, který popisuje let Hindenburgu. Musím rozhodně konstatovat, že celý film má nádech 30. let a proto mi to uběhlo rychle a na konci jsem byl spokojen až překvapen. Rozhodně jsem se nenudil, i když způsob, jakým tvůrci vybarvili příčinu (bomba), asi není na místě. Vizuální efekty na tehdejší dobu byly slušné. Takový typ filmů mám prostě rád (katastrofický), nikdy totiž nevím, co a kdy se stane, i když v tomto případě to ví mnoho z nás. Herci mě také potěšili, hlavně G. C. Scott. Samozřejmě je poznat, že je to America, ale velmi chytlavá. 4* a 75%. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Maličko statická, leč impozantní ... což se v podstatě dá říct nejen o zápletce, ale i o její ústřední "hrdince" - majestátní vzducholodi, honosící se jménem Hindenburg. Vyprávění vychází ze skutečné události, disponuje špičkovými triky své doby, věrohodně vykreslenými charaktery jednotlivých postav a brilantním ukotvením příběhu v dobových reáliích, když vyobrazuje vzestup síly a moci nacistického Německa ... v podstatě v předvečer nejstrašnější války v lidských dějinách. Takřka detektivní zápletka představuje jednu z možných příčin katastrofy, která nikdy nebyla objasněna. P.S.: Ve finále jsou použité i dokumentární záběry. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Zlato, příště pojedeme Titanicem." Netušil jsem, že po dlouhých letech, kdy jsem film viděl, budu opět spokojen. Snímek sází spíše na dialogy a konspirace, přesto záběry na vzducholoď majestátně plovoucí nad mořem mezi mraky i na její pečlivě vyvedené interiéry vypadají báječně a věrohodně. Stačí jedna trhlina a o napětí je postaráno. Ritterovo rozhodnutí v závěru bylo logické vzhledem k tragickému osudu jeho syna. Dokumentární závěr přidal na syrovosti, mně se líbil. Klasický katastrofický film, kdy pixely byly ještě hudbou budoucnosti. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (4)

  • Záznam přehraný těsně před závěrečnými titulky je skutečným svědectvím zpravodaje Herberta Morrisona, který popisuje katastrofu Hindenburgu. (Marek06)
  • Při natáčení exploze Hindenburgu se málem stala skutečná tragédie. Pro film byla postavena plnohodnotná část nosu Hindenburga, která měla být zničena požárem. Šest kaskadérů v nehořlavém vybavení bylo umístěno do repliky nosu, když byl zapálen. Oheň se rychle vymkl kontrole, způsobil, že se několik kaskadérů ztratilo v kouři, poškodil několik kamer natáčejících akci a téměř zničil zvukovou scénu. Některé záběry byly použity ve finálním sestřihu, ale plná sekvence nebyla zahrnuta. (Marek06)
  • Při katastrofě Hindenburgu zahynulo 13 z celkem 36 cestujících a 22 z celkem 61 členů posádky. O život přišel i jeden člen pozemního personálu. Kapitán Max Pruss (Charles Durning) utrpěl rozsáhlé popáleniny po celém těle, přesto však zachránil život pěti osobám z hořících trosek. Co katastrofu způsobilo nebylo nikdy objasněno. Uvažovalo se o třech variantách příčiny požáru – sabotáž, výboj statické elektřiny a chybný prudký manévr při přistání. (BrianStorker)

Reklama

Reklama