Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V zemi krále Dobromila (J. Somr) si přestali vážit poctivé práce, čestnosti a úcty mezi lidmi. Do krajiny se místo toho postupně vkrádá moc pekla, a tak ti, ve kterých zůstal ještě zbytek slušnosti, raději prchají pryč. Trochu popletená bylinkářka Apolena (I. Janžurová) má sen, že krajinu zachrání „spasitel“, který přijede na oslu a vezme si královu dceru Aničku (T. Pauhofová) za ženu. Kdo by však věřil bylinkářce, která svými zázračnými lektvary vždy natropí víc škody než užitku? Když je v kraji nejhůř, král v bezmocnosti upíše svoji duši peklu a vládu převezme jeho podlý ministr (J. Lábus). Tehdy přichází do království nenápadný, veselý snílek Filip (Š. Kubišta). Když ho Apolena uvidí s oslem, je přesvědčena, že to je ten pravý zázračný zachránce. Nikdo netuší, že je to vlastně princ ze sousedního království… (Česká televize)

(více)

Recenze (340)

Filmpub.cz (Petr Čihula)

"Schizofrenní nádech a chaotické experimenty pečlivě porcují příběh do menších (nutno říci, že samo o sobě velice účelových) epizodek, které mají myšlenku, jsou řemeslně zvládnuté, skvěle nasnímané, co si z nich však vezmete, když jako nosný příběh nedrží pohromadě? Důkazem čehož budiž i finále…"

Filmweb.cz (Matej Šišolák)

"Vávra se vyhýbá dlouhým záběrům, obrazy zbytečně fragmentuje. Výjimkou z nezvládnutého "akčního" i "záběrového" pravidla jsou scény v Pekle. Pekelné stroje osobitého slovenského výtvarníka Fera Liptáka naštěstí dostávají dost prostoru, aby dodaly zemským hlubinám zvláštní, surrealistickou atmosféru…" více

Kinema.sk (Michal Korec)

"OK, začnime brúsiť kosu o najväčší kameň úrazu - scenár. Bohužiaľ, prvých pätnásť minút je takých nudných a roztopašných, že v lepšom prípade ich odspíte a v horšom z kinosály namosúrene odkráčať (s klepotom prstu na vlastné čelo). To isté platí aj pre záverečnú pätnásťminútovku, ktorá mala slúžiť…" více

Reflex.cz (Tomáš Baldýnský)

"Největším překvapením je unavená režie Romana Vávry. Marně pátrám v paměti po nějaké scéně z filmu, která by mi utkvěla v paměti. Jistě, je tu vizuálně ambiciózní peklo, ale bylo využito jen z pár procent. Dobře funguje režisérovo rozhodnutí natočit absolutní většinu pohádky na lokacích a vyhnout…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Režisérovi se jednotlivé syžetové bloky rozpadly na tříšť stylově různorodých výjevů: od pochmurných, bezmála hororových obrazů, většinou související s přírodním zarámováním, až ke groteskním šklebům, které se vztahují především k zápletkám. Vávra spoléhá na přemrštěnou hlasovou expresivitu herců…"

Reklama

Reklama