Režie:
Ben AffleckKamera:
Robert ElswitHrají:
Ben Affleck, Rebecca Hall, Jon Hamm, Jeremy Renner, Blake Lively, Slaine, Owen Burke, Titus Welliver, Pete Postlethwaite, Chris Cooper, Gary Galone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Zkušený lupič plánuje akci, která by mohla být dosud největším úspěchem jeho zlodějského gangu. Přitom se snaží vymyslet, jak se vymanit z pasti svého života i z města a zároveň uniknout agentovi FBI, který se snaží dopadnout jeho i jeho bandu bankovních lupičů. Ben Affleck nejen vévodí vynikajícímu hereckému obsazení, ale je také režisérem a spoluautorem scénáře napínavého, kriticky oceňovaného kriminálního thrilleru, který se odehrává – a často také exploduje – v drsných lokacích Bostonu. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 139)
Král je mrtvý, ať žije král. Téměř bezchybně natočená kriminálka, které k absolutní dokonalosti chybí silnější útok na divákovy emoce a trestuhodně nevyužitá postava vyšetřovatele FBI. Affleck je sice opět, v rámci své herecké škály, frajer numero-uno, ale hlavním tahounem filmu je přesto Jeremy Renner. Takhle slizký a zároveň strašně charismatický zločinec tu nebyl od Bardenova zabijáka v No Country for Old Men. Nominace za „Nejlepší mužský herecký výkon” by mě nijak nepřekvapila. Hudba je pouze „fajn”, akční scény má režisér v malíčku a z Rebeccy Hall by se nakonec mohla vyklubat pětihvězdná herečka. The Town sice nedosahuje Mannova Heat... ale setsakramentsky moc se snaží a třeba se mu to v očích dnešních generací i povede. ()
Navzdory urputnému opisování Affleck pominul, že Heat nestál na vztahu De Nira a Eady, ale na konfrontaci De Nira a Pacina. K ní nemohlo v The Town ovšem vůbec dojít, poněvadž agent FBI je čistě žánrová figura hnaná slepou vůlí, kdežto postava Afflecka přepsychologizovaný charakter ukotvený ve skutečným Bostonu, (-spoiler-) díky čemuž se nikdy nemohou střetnout, a také nestřetnou, jelikož každý z nich patří do zcela odlišného světa. Když si porovnáme konec z Heat a konec z The Town, vidíme dosti zřetelný rozdíl. Druhak, Heat byl filmem ideí tázající se po tom, zda mohou prací posedlí jedinci vést rodinný život (jistěže nemohou - dokonalost neexistuje ani ve filmech), ale o čem je vlastně The Town než snad o tom, že na ženský si nikdo dovolovat nesmí. Nějak málo na dvouapůlhodinový biják. ()
Po přečtení některých komentářů vidím, že spousta lidí film přirovnává k Heatu a další spousta tvrdí, že je tento film emocionálně chudčí, než Affleckův předešlý počin - ani s jedním názorem se nedokážu úplně stotožnit (nechci spoilerovat, takže to nebudu nějak extra rozebírat, ALE)... Jsou tu chvíle, které Nelítostný souboj připomínají (ano, mluvím hlavně o geniálním pojetí honiček v přeplněných ulicích), ale neberu to jako kopírování, nýbrž takovou poctu zmiňovanému klenotu žánru. V žádném případě oba filmy neporovnávám, protože bych v tomto případě musel s hvězdou dolů, ale troufám si říct, že jestli bude Affleck dál tvořit filmy s takovou vervou, čekají nás velké zážitky a jeho obrovské úspěchy na režisérském poli - 90%. Závěrem bych rád pochválil hudební doprovod, o který se postarala dvojice David Buckley & Harry Gregson -Williams. ()
Režii to má kulantní, akční scény jsou špička ve své třídě! Jen mi nejde do hlavy, co to režiséra napadlo, obsadit do hlavní role toho slizkého pokrfejse s obličejovou obrnou, který když chce zahrát nějaké emoce, musí před ním klapka utýrat koťátko a to ještě s nejistým výsledkem, zdali se mu ta vráska uprostřed čela vůbec objeví. Navíc přes polovinu dvouhodinové stopáže dělá nudně kudrnaté oči na nějakou ohyzdnou kikinu z banky, kterou se kdoví proč snaží ošukat, což v kombinaci s odpudivým heavyendem degraduje toto nadějné drama na úroveň sériové, klišovité sračky podle Rosamunde Pilcherové o trampotách životem zklamané vdovy a zneuznaného švédského jaderného fyzika na pozadí uhrančivých Rakouských Alp. ()
Žena a láska (k ní) jako cesta ke spáse. Nesmrtelné bressonovské téma ve vyváženém poměru bostonské melancholie a příkrovu prázdných nábojnic. Naděje křižující oblohu, růže kropené krví, ozbrojené jeptišky. Vnímavé prolnutí posmutnělé poezie městské krajiny s žánrovou vehemencí, které se kinematografií táhne již od Feuilladea, a kterým se tak proslavil Michael Mann (Nelítostný souboj, Collateral, Miami Vice). Městská kriminálka v sobě měla vždy cosi operního, neuchopitelně velkolepého a přepjatého, k čemuž se váží i osudové náměty. Láska a smrt v těsném objetí. Dramata hříšných, leč pochybujících duší, které volají po osvobození z pout fatálních závazků. Affleck to vystihl (téměř) dokonale. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (30)
- Každý obrněný vůz bostonské policie, který se ve filmu objeví, má příslušnost k fiktivnímu policejnímu okrsku A-8. (Othello)
- Náklady na výrobu byly zhruba 37 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Scéna, kde policista odvrátí zrak od bankovních lupičů, byla do scénáře dopsána dodatečně poté, co režisér Ben Affleck (Doug MacRay) mluvil ve vězení s jedním skutečným bankovním lupičem, který mu tuto situaci popsal. (Othello)
Reklama