poster

Město

  • USA

    The Town

  • Slovensko

    Mesto

  • Slovensko

    Mesto hriechu

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2010, 125 min (SE: 150 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ****

    Heat z trochu odlišné perspektivy. Znovu sympatický a rozumný vůdce jinak nelítostné lupičské bandy, znovu žena, pro kterou je ochoten se svou živností seknout, a znovu policista odhodlaný učinit vše, aby čtveřici dostal. I tentokrát hrají hlavní úlohu banky a miliony dolarů, jen prostředí nás zavádí o něco níž. Tam kde si bankovní lupič De Niro před lety hrál na úspěšného obchodníka, se jeho nástupce Ben Affleck může maximálně představovat jako opravář aut. Uhlazeného profesionála v saku nahradila hromada svalů a silný irský přízvuk; a ani jedno příběhu nijak neuškodilo. Je tu ale změna, která mi vadila o poznání více, a to absence policejního pohledu na věc. Pacino kdysi dávno vytvářel s De Nirem sympatickou dvojici protivníků, kde bylo jen na vás, jakou stranu zvolíte. Nyní však máte svého hrdinu vybraného a teprve v závěrečné půlhodině, kdy se začne agent Frawley objevovat více na plátně, vám dojde, že i na tomto chlapovi od FBI je cosi zajímavého. Připočtěte si několik tradičních dějových uklouznutí (Skutečně by Claire Dougův hlas nepoznala? Proč jí FBI od počátku neřekla, s kým se stýká? Jakto, že se střílející policisté do čtveřice zlodějíčků nedokáží trefit?) a pro mě méně chytlavý závěr než noční one-to-one u letiště v Heatu a budou ty čtyři hvězdičky snad poměrně oprávněné. Pokud chcete vidět drsnější, špinavější a místy také vtipnější (go fuck yourself) Nelítostný souboj a ještě si připomenout pana "the man behind the scene Kobayashiho" z Obvyklých podezřelých, račte vyrazit do kina.(25.9.2010)

  • Flipper
    ***

    Affleck dostal chuť vybrodiť sa s priepasti romantických polosračiek do ktorej padol do pol pása a natočil niečo čo viac chytí za gulinky. Na štýl Bank Job je téma vždy vďačná u publika, no Ben tu musel primontovať akúsi rozpačitú romantikuš zápletku, lebo láska je mocná pokušiteľka. Pri nej je aj ultra zlodej len chudáčik, s ktorým treba súcitiť a podporovať ho. A preto, lebo pocítil lásku na konci nedostal guľku. Ani vystrihnuté s telenovelky. Zbytok je však slušne nadupaný hustými dialógmi, takže mu to viac menej zožeriem. Nabudúca nech sa rozhodne, či romantiku, alebo akčák, lebo dokopy to ide ako borovička s kefírom.(6.1.2011)

  • Radek99
    ****

    Tedy při znalosti faktu, že Ben Affleck coby režisér natočil teprve svůj druhý celovečerní film, klobouk dolů. Svůj atmosferický debut sice nepřekonal, ale jestli je druhý film přelomový a teprve on napoví, jaký ten který režisér ve skutečnosti je, o Affleckovi hovořil jasnou řečí - přirozený talent! Je patrné, že Ben Affleck točí o něčem, co zná a čemu rozumí a svou režisérskou (ale i lidskou) typologií mi ze všeho nejvíce připomíná Clinta Eastwooda, možná svého hollywoodského guru. Všichni tady řeší podobnost s Mannovým opusem, s Nelítostným soubojem má Město jistě mnoho společných prvků a jednu z hlavních dějových linek, ale ve výsledku je jiné, své. Tohle není souboj dvou rovnocenných rivalů na různé straně zákona, tohle je óda na to, čemu Američané říkají ,,neighbourhood" a my tady komunitní život, soupeření zločince a muže od FBI je jen vedlejším produktem. Jsem zvědav, s čím přijde Ben Affleck na režisérské stoličce napotřetí...(25.3.2011)

  • gudaulin
    ****

    Inspirace Nelítostným soubojem je zcela evidentní, ale neřekl bych, že jde o slepé kopírování a snahu parazitovat na slavném předchůdci, spíš je Ben Affleck fanouškem Manna a jeho slavného filmu, takže chtěl svým Městem vzdát hold svému vzoru. Narozdíl od Nelítostného souboje, který byl postaven na konfrontaci dvou tvrdých mužů, mistrů ve svém oboru, se Affleck zaměřuje víc na romantický vztah mezi zločincem a jeho ženskou obětí, který postupně přerůstá v lásku. Vůbec se dá říct, že Město někdy až nemístně romantizuje podsvětí a vztahy mezi zločinci založené na přátelství a solidaritě. Realita bude nesrovnatelně přízemnější, přesto po stránce příběhu, akce a hereckých výkonů jsem spokojený a se 4* nemám ani ten nejmenší problém. Není to film, který by znamenal revoluci ve svém žánru, ale čiší z něj opravdová profesionalita a pro žánrového fanouška je to sázka na jistotu. Celkový dojem: 80 %.(6.3.2011)

  • H34D
    ****

    Familiární příběh o gangsterovi s lidskou tváří, resp. o lidské tváři, z níž ulice udělala gangstera. Inspirace Mannem je zde citelná, nejen, co do konfrontace profesionálního zločince se špičkovým policistou, ale i co se práce se vztahy týče. Postava Claire je zde esenciální, neboť představuje cestu za nápravou a vykoupením pro hlavní postavu - "dělá ho lepším člověkem". Oproti tomu bratr, ztvárněný excelujícím Rennerem, táhne Douga ke kořenům. Je to životní dilema, které však může skončit jen jedniným způsobem - je škoda, že Affleckovi se těmto klišé nedaří vyhnout. Ovšem jakkoliv tento příběh zní ohraně, přístup k látce je překvapivě osobitý. The Town tedy nakonec není jen o systému Bostonských ulic, ale kombinuje atraktivní thriller s procítěnou studií charakterů... Z režisérského hlediska kvalitně natočeno, avšak Mann s Greengrassem (akce) mají stále znatelně navrch. 8/10(13.12.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace