Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (2)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (4)
Recenze (129)
Trochu jiskreni ve vztahu, nebo dramaticky konflikt. Ale je to preci jen retropohadka. Pry ma jit o ukazani snu Bartosove. Obrazova koncepce je proto dobre promyslena s rozptylenym svetlem a surrealnymi obrazy. Kameraman Martin Douba se az dotyka obliceju rucni kamerou ci z uhlu v zakourenych mistnostech a vytvari podobu tehdejsi omezene filmove techniky. ()
´Zrodila se hvězda´ (2018) ryze po česku v třídílné minisérii, která spíše evokuje k množnému číslu. Ano, motto ´zrodily se hvězdy´ je daleko přesnější. Příběh sice nahlíží na počátky pěvecké kariéry Ivety Bartošové, ale když do děje hodně brzy vstupuje její pěvecký partner Petr Sepeši, už to rázem není jen o ní. Navíc ve druhé a třetí části jakoby bylo právě Petrovi dáno daleko více prostoru. S Ivetou jen kratičká etuda z dětství a potom už v tom jsou oba. Samotný závěr, s o něco starší Ivetou, už je spíše navíc jen jako lákadlo na případné další pokračování. Příběh tedy popisuje Ivetinu kariéru s Petrem Sepešim, což je pochopitelné, ale chtě nechtě, seriál tak prostě není jen o ní. Skutečně se to mělo jmenovat ´Iveta a Petr´ Příběh se veze ve značné jednoduchosti a stále jde ve všem ihned k věci. Nějaké vedlejší motivy navíc by nejen nebyly na škodu, ale hodně by děj povznesli. Ta ohromná přímočarost tomu všemu dost škodí. Dramatičnost pokulhává, zato v emocích se hodně tlačí na pilu, což tomu jako celku také moc nepřidává. Na škodu je také vůle udělat z Patra Sepešiho jen vyloženého sígra, který Ivetu neustále kárá kvůli dokonalosti všeho, zatímco on samotný kazí kde co. Jeho druhá stránka věci, kdy se o Ivetu staral v nejtěžších chvílích, je vynechána. Záměrně, protože se to k jeho charakteru nehodí? To mu spíše ubližuje. A scéna s jeho smrtí, co tomu předcházelo a co se dělo později, vlivem toho jaksi postrádá logiku. Tvůrce lze pochválit za vymanutí se sexuální scény Ivety a Patra. Jasně že tu je, ale jen jako mírný dějový doplněk bez oplzlostí a erotiky, jak je jinak u českých tvůrců zvykem. Minisérie neurazí, ale ani nenadchne. Nostalgická vizuální stránka je dokonalá, emoce tak silné, že může po divácké stránce i zasáhnout, chytlavé písničky mnohé připomenou, ale to je asi tak všechno. Má to až moc přílišnou televiznost. Hodně tomu chybí, ale ke vzpomínce na Ivetu Bartošovou snad postačí. ()
Jako hodně mi to oscilovalo mezi 2** a 3*** myslím, že stopáž mohla jít dolů. Zajímavý mi přišlo to nasvícení, někdy na úkor pozadí prostě svítily barevný světla :D Četl jsem, že postava Gotta koupila u lidí šílený hejty, tohle bych asi autorům odpustil, to se nějak věrohodněji dost možná nedalo. Jen celkově mě to vlastně pak už asi ani nebavilo a bylo to delší než bylo potřeba. VIděl jsem to po dobré Volze, což Ivetě taky nepomohlo. ()
Minisérie, která dala nový význam sousloví divácky nesnesitelná natahovanost. Přesto má svoje highlighty, u nichž jsem se smál nahlas: ve druhém dílu, kdy se Sepeši s Krejzou (I. Chmela) marně pokoušejí najít "sdělení" v nablblých Knoflících lásky, zpěvák zuří nad výrazem "jelimánci" a při natáčení v televizním studiu málem povalí lucernu, za což si posléze strašlivě vynadá, ve třetím dílu pijácké sólo pana Bartoše (M. Hanuš, kvůli kterému jsem se na to celé vlastně díval) a z Amadea obšlehnutá scéna, v níž při pauze během nahrávací frekvence světák Štaidl vyškolí nedospělého jelimánka Sepešiho. Co jsem ovšem nepobral, tak ty vsuvky s mladým vojákem. ()
PRVNÍ SÉRIE: Překážek moc překonat nemusela. Alespoň tehdy. Na zkouškách takhle nikdy nezazpívala, udiveně reaguje (mimochodem skvělá) sbormistryně Jana Boušková. Jihlava má být katapultem pro chlapce a děvčata od Aše až po Košice. Skončila vysoko, ale na nepostupovém místě, přesto za ni domů do Beskyd přijíždí (mimochodem skvělý) producent Igor Chmela s dalším účastníkem talentované soutěže Petrem Sepešim, kteří jí mají pomoct (a hlavně sobě) do vyšších pater československé pop music. I když otec (mimochodem skvělý) Miroslav Hanuš nesouhlasí, pohádka může brzy pokračovat, zatímco pasivní, neustále zasněná či vyplašená Iveta se ani nemusí moc snažit či někomu vzdorovat. Zatímco Sepéši (ač Ivetě hlasově nestačí) míří vysoko, ona místy „jen“ vyžaduje důkazy lásky od lidí, kterým je ukradená. Scénář dělá vše za ni, ona prostě jen ve vhodný okamžik potká třeba Ladislava Štaidla. Herecky mi duo Fialová a Vodochodský sedělo. Praze chybí šedivost, životu v komunistické diktatuře se vyhýbáme. Výsledek si nechce nikoho rozhádat, což ovšem vede k jakési beztvarosti. Třetí epizoda za mě nejsilnější. Kvalitativní skok se u DRUHÉ SÉRIE nekonal. Spíš naopak. Majetnický Láďa a pojetí připomínající první řadu. Vymyká se druhá epizoda, která nejprve díky Oskaru Hesovi a natáčení Svatby upírů působí živě a bezstarostně, abychom vzápětí přešli ke skandálu, který hýbal devadesátkami: únos Ivety Romanem Třískou. Byl to moment, který poprvé vystavil Ivetu posměchu národa. ()
Galerie (313)
Zajímavosti (28)
- V seriálu můžeme vidět tiskovou konferenci k příležitosti vydání alba „Natur“, které vyšlo v roce 1991. Je zde položena otázka týkající se odchodu sestry Ivany (Eliška Křenková) do ciziny. Ve skutečnosti se Ivana Bartošová do Švýcarska odstěhovala až o několik let později. (Olík)
- V epizodě natáčí Iveta (Anna Fialová) film Svatba upírů (1993). (griph)
- Když hlavní hrdinka zpívá „novinku, kterou ještě nikdo neslyšel“ – píseň „Snad jednou najdu průvodce“, tak si s ní publikum prozpěvuje text, který ale znát nemůže, protože je to první veřejná produkce písně (cca čas 46:40). (jujec)
Reklama